Kontuzja kolana - prośba o pomoc

1. Data: 2001-01-23 14:40:45

Temat: Kontuzja kolana - prośba o pomoc
Od: Tomek <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Przd dwoma miesiacami skrecilem na nartach staw kolanowy. Bylem u kilku
lekarzy ktorzy twierdzili ze nic groznego sie nie stalo. Az wreszcie
lekarz sportowy postawil diagnoze - zerwane wiezadla boczne i krzyzowe.
USG nie dalo jednoznacznej odpowiedzi, za pare dni mam miec rezonans.
Przez ostatni miesiac kolano wlasciwie juz nie boli, w badaniu
klinicznym wystepuje jedynie niewielka niestabilnosc boczna stawu.
Jednakze powtarzaja mi sie wysieki - mialem juz 4 punkcje. Lekarz
stwiedzil ze jedynym ratunkiem jest operacja i rekonstrukcja wiezadel
krzyzowych. I tu prosba o wyjasnienie: czy w przypadku zerwania wiezadel
krzyzowych w kazdym przypadku konieczna jest operacja? Czy moze sama
rehabilitacja wystarczy zeby powrocic do pelnej sprawnosci?
Ewentualnie gdzie najlepiej w Warszawie i okolicach przeprowadzic taki
zabieg?
Obecnie lekarz zalecil mi cwiczenia izometryczne i rower. Tylko czy
rower rzeczywiscie jest w takiej kontuzji bezpieczny ?(nie chce sobie
zaszkodzic, ale faktycznie na rowerze jezdzi mi sie lepiej niz
chodzi...przy chodzeniu noga troche "ucieka")
Przepraszam za tyle pytan na raz, ale jestem naprawde troche
zdezorientowany.
Bardzo prosze o pomoc.
Pozdrawiam
Tomek

2. Data: 2001-01-23 23:56:42

Temat: Odp: Kontuzja kolana - prooba o pomoc
Od: "priv6.onet.pl" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ciekawe kto ci robil to usg w Warszawie najlepsza jest Dr Król i Dr Czyrny
oni tez najlepiej znaja sie na rezonansie kolana

Użytkownik Tomek <t...@p...onet.pl> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
napisał:3...@p...onet.pl...

3. Data: 2001-01-24 17:50:52

Temat: Re: Kontuzja kolana - prooba o pomoc
Od: "Tomek" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik priv6.onet.pl <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:94l581$3qa$...@n...onet.pl...
> Ciekawe kto ci robil to usg w Warszawie najlepsza jest Dr Król i Dr Czyrny
> oni tez najlepiej znaja sie na rezonansie kolana

No to dobrze, usg mialem wlasnie u dr. Czyrnego. Co do usg w Wa - wie to
lekarze polecali mi tez wlasnie dokladnie tych dwoch fachowcow.
pozdrawiam
Tomek

4. Data: 2001-01-24 20:59:57

Od: "dr Teo" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Usg i rezonans to badania dodatkowe. Najwazniejsze jest badanie kliniczne:
niewielka niestabilnosc boczna stawu to raczej nie zerwanie tych wiezadel.
Ale jezeli sa zerwane to cwiczenia niestety i nie skleja. :(

Teo

5. Data: 2001-01-25 01:42:24

Od: <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> niewielka niestabilnosc boczna stawu to raczej nie zerwanie tych wiezadel.
> Ale jezeli sa zerwane to cwiczenia niestety i nie skleja. :(

Diagnostyka kolana winna wygladac tak ( w kolejnosci):
-wywiad (czy kolano jest stabilne, czy "ucieka", czy sie "zacina", czy jest
mozliwy przysiad i powstanie)
-badanie fizykalne
-plain X-ray
-MRI (jezeli mozliwe)
-artrografia lub/i artroskopia.

Tylko to ostatnie badanie daje mozliwosc postawienia pewnego rozpoznania i w
razie potrzeby/mozliwosci -usuniecia przyczyny.

Oczywiscie w domysle jest,ze nie wchodzi tutaj w gre zakazenie lub choroba
systemowa .

Niektorzy uzywaja USG, ale wyniki badania nie sa pewne.

Pozdrawiam

dradam

6. Data: 2001-01-25 05:50:46

Od: "dr Teo" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Niektorzy uzywaja USG, ale wyniki badania nie sa pewne.

Dokladnie, to samo dotyczy rezonansu.

Teo

7. Data: 2001-01-26 17:45:11

Od: "priv6.onet.pl" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

hm nie moge sie zglodzic ze rezonans jest niedokladny oraz usg tak jak pisza
Dr Teo i Dr Adam. jezeli chodzi o rezonans to jest bardzo dokladny. Tak jak
artroskpopia problem w tym kto je wykonuje gdyz do wykonywania tych badan
trzeba miec duze dosiwadczenie zarowno lekarza ktory prowadzi i opisuje
badanie jak i super wyszkolonych technikow robiacych badanie. Ta samam
sytuacja dotyczy usg .W polsce sa tylko dwie osoby ktore umieja to robic
dobrze .
A niestety namnozylo sie duzo roznych osob bioroacych sie za to bez zadnego
doswiadczenienia dlatego takie opinie jak powyzych doktorow sa zrozumiale.

Doctore

Użytkownik dr Teo <d...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:94oeuv$qjp$...@n...tpi.pl...

8. Data: 2001-01-29 15:19:10

Od: <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> doswiadczenienia dlatego takie opinie jak powyzych doktorow sa zrozumiale.

Mysle, ze powinienem wyjasnic iz nie mieszkam i nie praktykuje medycyny w
Polsce, ale w Ameryce Polnocnej. Na 800 tysiecy mieszkancow w naszym miescie
wypadaja 3 aparaty MRI i dlatego badanie kolana jest czynnoscia
powiedzialbym "codzienna", ktora zleca lekarz ogolny . Pewno, ze czasem
pacjent musi poczekac, ale instaluja sie dodatkowe dwa aparaty i bedzie latwiej.

Zgadzam sie ze wykonujacy badanie musi miec doswiadczenie. Podzwonilem do paru
znajomych ortopedow i wychodzi, ze kazdy z nich robi co najmniej 200
artroskopii (kolana, stawu barkowego etc.) rocznie. Smiem twierdzic wiec, ze
maja oni doswiadczenie.

Co niniejszym pokornie wnosze i pozdrawiam

dradam

9. Data: 2001-01-29 17:18:08

Od: "priv6.onet.pl" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja o doswiadczeniu pisalem ale w stosunku do tych co badaja kolana w usg i
MR a 200 artorskopii rocznie to wcale nie jest duzo
Doswiadczeni ortopedzi robia conajmniej dwa razy wiecej

Pozdrawiam

Krzysiek
Użytkownik <x...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:4...@n...onet.pl...

10. Data: 2001-01-31 12:57:11

Od: "dr Teo" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "priv6.onet.pl" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
zadnego
> doswiadczenienia dlatego takie opinie jak powyzych doktorow sa zrozumiale.

Na spotkaniu Oddzialu Warszawskiego PTOiTr pod koniec ubieglego roku
(listopad ?) byla przedstawiona praca porownujaca wyniki badan rtg, Usg i
rezonansu z wynikami uzykanymi w badaniu artroskopowym. Porownano wyniki
uzyskane w kilku osrodkach i wykonywane przez roznych lekarzy. Praca ta byla
zrobiona na duzym materiale i sprawiala wrazenie bardzo solidnej. Oczywiscie
wykazala tez ze sa lepsze i gorsze osrodki czy tez lekarze, ale wiarygodnosc
wynikow diagnostyki obrazowej stawu kolanowego nie byla zachecajaca
Wszystkie te badania w diagnostyce stawu kolanowego obarczone sa duzym
bledem (wyniki byly i falszywie dodatnie i falszywie ujemne, szczegolnie
przodowaly w tym Usg i MNR).

Pozdrawiam Teo

Srodek spozywczy
bylo: zespol Berlowa