Litchi, liczi chińskie, śliwka chińska czy ktos wie jak to hodowac ???

1. Data: 2003-03-24 20:19:06

Temat: Litchi, liczi chińskie, śliwka chińska czy ktos wie jak to hodowac ???
Od: R...@h...pl (Radoslaw Gaj) szukaj wiadomości tego autora

Witam nie czytam listy ale moze ktos z was udzieli mi informacji kolega
dostal nasiona litchi i nie wie co ztym zrobic prosze o jakies porady i
podpowiedzi.

z gory dzieki

pozdrawiam

gaju

2. Data: 2003-03-24 20:48:26

Od: "zosia" <z...@m...gorzowwlkp.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Radoslaw Gaj <R...@h...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:007701c2f241$f9c8d600$1...@v...shh.pl..
.
> Witam nie czytam listy ale moze ktos z was udzieli mi informacji kolega
> dostal nasiona litchi i nie wie co ztym zrobic prosze o jakies porady i
> [...]

Najprościej : posadzić i podlewać
Zosia

3. Data: 2003-03-24 20:54:02

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

Nalezy zasiac swieze nasiona i czekac. Przesuszone kielkuja zle, jesli w
ogole. Jesli sa przesuszone, mozliwe, ze moczenie w wodzie przed siewem
pomoze.
Litchi pochodzi z poludniowych Chin. Klimat tam conajmniej subtropikalny.
U mnie w lecie wystawiam do ogrodu (gdy minie ryzyko przymrozkow). Jesienia
wnosze do domu, gdy temperatura nocami spadnie do ok. 5 stopni Celsjusza.
Przez zime trzymam w pomieszczeniu o temperaturze od 5 do 10 stopni.
Podlewam wtedy rzadko. Mozliwe, ze lepiej byloby zapewnic nieco wyzsza
temperature, ale przy wysuszonym przez grzejniki powietrzu roslinie moze to
zaszkodzic. Tak czy inaczej, warunki jakie jej zapewniam nie szkodza jej,
jak sie wydaje.
Rosnie w zwyklej ziemi ogrodniczej (uniwersalnej).

Jak zaowocuje w mieszkaniu, podziele sie ta nowina z grupowiczami. Narazie
trzeba bedzie jeszcze dlugo poczekac :)

Pozdrawiam,
Bpjea

4. Data: 2003-03-24 23:58:48

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> wrote in message

> [...]
> Rosnie w zwyklej ziemi ogrodniczej (uniwersalnej).
>
> Jak zaowocuje w mieszkaniu, podziele sie ta nowina z grupowiczami. Narazie

Napisz coś jeszcze - o dekoracyjności, o tempie wzrostu, o wielkości
rośliny.

Pozdrawiam, Basia.

5. Data: 2003-03-25 19:37:01

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz napisał(a) w wiadomości: ...
>Napisz co? jeszcze - o dekoracyjno?ci, o tempie wzrostu, o wielko?ci
>ro?liny.

Pisalem troche na wyrost, ale tak jak pisalem tak zamierzam robic :)
Narazie liczi ma ok. 15cm wysokosci, dwa liscie (liscienie zostaja w ziemi)
i dwa paczki. Uroslo tyle od siewu w zeszlym roku. Teraz przechodzi okres
spoczynku, wiec nie rosnie. Cos sie jednak wiekszy z paczkow powiekszyl.
Liscie lancetowate, lekko ostrokonczyste, calobrzegie, nagie, jasnozielone
(moze raczej oliwkowojasnozielone) z wyraznym nerwem glownym (nerwy boczne
slabo widoczne). Liscie dlugosci ok. 6 - 7 cm. Paczki wydaja sie nie miec
lusek okrywowych. Jak narazie listki naprzeciwlegle (to w koncu siewka i
ciezko mi rozeznac, jaki bedzie ich uklad w przyszlosci).
Dobrze znosi temperature 5-10 stopni w okresie spoczynku.

Pozdrawiam,
Bpjea

6. Data: 2005-01-12 16:00:18

Od: "QbeCK" <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

moje 3 rosliny maja juz blisko 30 cm (mimo ze sa bardzo mlode, jedna posadzilem
w czerwcu, pozostale w grudniu). jedyne wskazanie jakie osobiscie zauwazylem to
gleboka doniczka, gdyz przy przesadzaniu zaskoczyl mnie rozmiar korzenia u
rosliny ktora miala dopiero miesiac - tez blisko 20cm.
podlewam co 2 dni, trzymam w temperaturze pokojowej, dostarczam duzo swiatla.
zobaczymy jak sie rozwinie, poki co jestem dobrej mysli :-)
ale zawodowym sadownikiem nie jestem ;-)

7. Data: 2005-01-12 17:47:42

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"QbeCK" <q...@o...pl> wrote in message

> podlewam co 2 dni, trzymam w temperaturze pokojowej, dostarczam duzo
swiatla.
> zobaczymy jak sie rozwinie, poki co jestem dobrej mysli :-)
> ale zawodowym sadownikiem nie jestem ;-)

Nie widzialem postu rozpoczynajacego ten watek ale uwazam, ze nie powinno
byc wiekszych problemow z uprawa liczi. Mialem, juz nie mam z wlasnej
winy.
Mozna do rosliny tej podejsc tak jak pierwszego lepszego figowca
tropikalnego czy innej drzewiastej rosliny tropikalnej uprawianej w
mieszkaniach, a liczi na pewno ladnie bedzie roslo.

Pozdrawiam,
Bpjea

glebogryzarka KUPIC NIE KUPIC oto jest pytanie
chwasty na rabatach
paproc
* * * Ozdobne Jonizatory z Fontanną * * *
Re: To The New President of the Hong Kong Institute of Architects