MALOSOLNE - PILNE

1. Data: 2001-06-07 09:43:37

Temat: MALOSOLNE - PILNE
Od: 6...@p...onet.pl (Karol Sliwinski) szukaj wiadomości tego autora

Mam pilne pytanie, czy do kiszenia nowej partii ogorkow mozna uzyc
solanki z poprzedniego zakiszania, czy tez lepiej nie. Nie chce
ryzykowac, ale z drugiej strony ogorki zakiszone w niedziele prawie
zniknely i nie wiem, czy gdybym uzyla tej samej wody i byloby to
troche szybciej. Pomozcie.
Przy okazji, zauwazylam, ze ogorki z kamionkowego naczynia sa lepsz od
tych ze sloja. Czy ktos ma podobne spostrzezenia/ doswiadczenia?

Pozdrawiam,

Agnieszka Sliwinska

1. Data: 2001-06-07 10:18:26

Temat: Re: MALOSOLNE - PILNE
Od: "Dana" <d...@n...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Karol Sliwinski" <6...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Mam pilne pytanie, czy do kiszenia nowej partii ogorkow mozna uzyc
> solanki z poprzedniego zakiszania, czy tez lepiej nie. [...]
> Agnieszka Sliwinska

Ja uzywam swiezej, kilka razy probowalam kisic w starej zalewie, ale lepsze
sa w swiezej. A zeby bylo szybko, to zalej mocno ciepla zalewa (1l wody - 1
lyzka soli, kilka zabkow czosnku, koper)

--
DanaB
http://www.kuchnia.com.pl

1. Data: 2001-06-07 10:32:05

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dana <d...@n...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@n...vogel.pl...
[...]
> A zeby bylo szybko, to zalej mocno ciepla zalewa (1l wody - 1
> lyzka soli, kilka zabkow czosnku, koper)
Jak mają być szybko to ponoć tak, [ale nie robiłem],
odgrzebałem taki przepis:
ogórasy myjemy i obcinamy im końce z 2stron, układamy szczelnie w
glinianym [?!] garnku, na to czosnek [cały] i koper z nasionami + inne
dodatki smakowe [liście z czarnej porzeczki, wiśni i ew. winorośli oraz
chrzan i gorczyca], zalewamy 3 cz. osolonej wody i 1 cz. sklarowanego
barszczu [żuru, kwasu] żytniego, stawiasz właśnie w ciepłym miejscu i
ponoć po 24 godz. mają być ukiszone.
pozdr. Jerzy

1. Data: 2001-06-07 11:13:26

Temat: Odp: MALOSOLNE - PILNE
Od: "kasiek" <k...@w...ps.pl> szukaj wiadomości tego autora

nie używaj starej wody! ogórki mągą się zepsuć
zrób nową, skoro pierwsza Ci wyszła- druga będzie jeszcze lepsza!!!
kachna

1. Data: 2001-06-07 13:18:14

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik kasiek <k...@w...ps.pl> w wiadomości do grup dyskus
yjnych napisał:9fnjm9$2ip$...@z...man.szczecin.pl...
> nie używaj starej wody! ogórki mągą się zepsuć
> zrób nową, skoro pierwsza Ci wyszła- druga będzie jeszcze lepsza!!!
> kachna

Kachna ma calkowita racje- nowa zalewa ma byc!

Jola L-L

1. Data: 2001-06-07 13:23:58

Od: "ssiegmund" <s...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Stara zalewe wylej z garnka lub sloja nie plucz zrob nowa zalewe z nowym
koprem itp. itd.
Nowe ogory beda szybciej i lepsze.

Slav

1. Data: 2001-06-08 07:50:43

Od: S...@v...pl.INVALID (==wojmat==) szukaj wiadomości tego autora

W poprzednim odcinku <3...@n...vogel.pl> telenoweli
"pl.rec.kuchnia" "Dana" <d...@n...com.pl> napisał/a:

>A zeby bylo szybko, to zalej mocno ciepla zalewa (1l wody - 1
>lyzka soli, kilka zabkow czosnku, koper)

i dupki im obetnij po obu końcach (no... dupkę i czółko ;-)

--
wojmat <w...@v...pl>
http://puszKKKa.vege.pl

ciasto bez pieczenia-prosba