Na co zrwrócic uwage

1. Data: 2004-07-14 08:17:27

Temat: Na co zrwrócic uwage
Od: "Leon" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc,
Doradzcie mi na co zwrocic uwage, przy zakupie ekspresu do kawy. Dla mnie
najwazniejsze funkcje to espresso i capuccino. A moze macie pomysl jaka firma
jest godna uwagi? Bede wdzieczny za info.

Leon

1. Data: 2004-07-14 09:12:58

Temat: Re: Na co zrwrócic uwage
Od: "abs" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Leon" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Czesc,
> Doradzcie mi na co zwrocic uwage, przy zakupie ekspresu do kawy. Dla mnie
> najwazniejsze funkcje to espresso i capuccino.

A dla mnie jeszcze łatwość mycia ustrojstwa :)
abs

1. Data: 2004-07-14 13:39:11

Od: "eM eL" <b...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Leon <o...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
firma
> jest godna uwagi? Bede wdzieczny za info.

Na cene...Drogi = dobry. Bardzo drogi = jeszcze lepszy.
Po eksperymentach z tanimi expressami do kawy, kosztujacych w sumie kilkaset
dolarow, w koncu wydalismy znowu te same kilkaset dolarow (ktore powinnismy
po prostu wydac na poczatku) i nareszcie mamy dzialajacy, bezawaryjny
express.

Unikaj Melitta, Krupps i takich tam knotow - kupuj wloski, np. Saeco, La
Pavoni czy Gaggia. Ja mam Rancilio Silvia i jestem bardzo (w koncu)
zadowolony. Sam miele kawe, i nie wymaga ciaglego mycia, poza wytarciem
cycka do pary, a nawet sam ow cycek przeplukuje.

Zwroc uwage na:
- latwosc zakladania lychy (trzymadelka) z kawa i latwosc czyszczenia
sitka. Czesto jest to zrobione tak jak w "kawiarnianych" expressach, czyli
trzeba docisnac do gory i mocno przekecic, co jest dobre jesli express wazy
200 kg (bo sie nie poruszy...) ale zdecydowanie odpada jesli express jest
lekki i trzbe go przytrzymywac druga reka (szczegolnie jak powtarzasz
operacje i express jest goracy...) No i lycha powinna byc z masiadzu, a nie
z aluminium.
- konstrukcje korka do zbiornikana wode: powinien sie latwo zakrecac, miec
gruby gwint i nie powinien sie rozgrzewac.
- wszystkie uszczelki powinny byc grube i solidne, albo bedziesz je
wymienial co dwa dni
- musi by odpowiednio duzy, abe nie tylko zaparzyl kawe (dobrze!) ale mial
wystarczjaco pary do mleka. Najlepiej kupowac modele z pompa, a nie parowe.
(A jeszcze lepiej z tlokiem, ale to juz bardzo duzo $$$.) Czym wieksze
cisnienie i temperatura operacji tym lepiej...
- ten pipek do pary jest czesto tak polozony, tak ze kiedy oryginalny
dzbanuszek do mleka sie zbije (a zbije sie szybko...) to bedziesz musial
albo wydac duzo $$$ na fabryczny, albo ustawiac expressik na rogu stolu coby
moc normalnego kubka uzywac. No i zeby to-to latwo mozna czyscic.
-maszyna ktora kupisz musi miec serwis i czesci zamienne w PL bo te
urzadzenia sie czasami psuja i/albo wymagaja roznych dupereli, jak sitka,
uszczelki, etc.

Ale zastanow sie czy naprawde chcesz domowy express, bo to kupa roboty aby
zrobic sobie filizanke kawy... Kawe zemlec, wlozyc do trzymadelka,
trzymadelko wkrecic, wody nalac, zakrecic, karafke/kubek podstawic,
wlaczyc, nalac mleka, poczekac az sie kawa zrobi i (natychmiast!) "froth"
mleko, co tez trwa troche czasu...Express odparowac, kawe wypic i maszyne
umyc (przynajmniej rurke do pary na mleko bo zapyzieje...) Z doswiadczen
wielu ludzi wynika, ze - chyba ze kupisz duzy, solidny automatyczny czy
polautomatyczny model - to uzyjesz go 5 razy i odstawisz na polke.
Szczegolnie jesli masz malo miejsca i za kazdym razem musisz go wyciagac z
szafki.

1. Data: 2004-07-14 13:50:47

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le mercredi 14 juillet 2004 ŕ 15:39:11, eM eL a écrit :

> Ale zastanow sie czy naprawde chcesz domowy express, bo to kupa roboty aby
> zrobic sobie filizanke kawy... Kawe zemlec,

Przypuszczam ze nawet w Stanach mozna dostac zmielona kawe... moze
nawet w kilku rodzajach ? :)

> wlozyc do trzymadelka,
> trzymadelko wkrecic, wody nalac, zakrecic, karafke/kubek podstawic,
> wlaczyc, nalac mleka, poczekac az sie kawa zrobi i (natychmiast!) "froth"
> mleko,

Czegos tu nie rozumiem... jak ty z mleka kawe robisz ? ;)

Ewcia

--
Niesz

1. Data: 2004-07-14 14:07:10

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 14 Jul 2004 15:50:47 +0200, "Ewa (siostra Ani) N."
<n...@y...com> wrote:

>Przypuszczam ze nawet w Stanach mozna dostac zmielona kawe... moze
>nawet w kilku rodzajach ? :)
>
>Ewcia

ja to wole swiezo zmielona zaparzyc.....

pierz, co nie powinien pic takiej kawy ani pewnie w ogole zadnej,
przez glupie cisnienie troche za wysokie dalej

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2004-07-14 14:23:52

Od: "eM eL" <b...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa (siostra Ani) N. <n...@y...com> napisał(a):

> Przypuszczam ze nawet w Stanach mozna dostac zmielona kawe... moze
> nawet w kilku rodzajach ? :)

Mozna, tylko to nie jest zbyt logiczne...Jesli juz wysilasz sie na express w
domu, to dobrze jest kupowac kawe w ziarnach i zmielic ja na chwile przed
zaparzeniem - wychodzi zupelnie inna kawa. A poza tym to express wymaga
troche innego zmielenia niz maszyny "drip", "kawa po turecku" czy "kawa w
szkalnce po polsku."

> Czegos tu nie rozumiem... jak ty z mleka kawe robisz ? ;)

???
Jesli capuccino czy latte, etc., to trzeba pare przepuscic przez mleko i
takie "spienione" mleko dodac do kawy...

1. Data: 2004-07-14 18:10:11

Temat: Odp: Na co zrwrócic uwage
Od: "Oann" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Leon <o...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjn
ych napisał:1...@n...onet.pl...
> [...]
firma
> jest godna uwagi? Bede wdzieczny za info.
Podobnież im większe "ciśnienie robocze", tym jakość parzonej kawy lepsza.
Jak dla mnie - jednym z decydujących czynników jest łatwość mycia tej części
ekspresu,
która odpowiada za mleczną piankę - po pewnym czasie z lenistwa nabiera się
ochoty
na niemycie jej zaraz po użyciu, i potem może być trochę przykro...

Pozdrawiam
JoannaM

surówka z selera
surówko-sałatka z por