Nawozenie, co, kiedy i jak?

11. Data: 2004-02-26 22:50:14

Temat: Re: Odp: Odp: Odp: Nawozenie, co, kiedy i jak?
Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Janusz Czapski napisał:
> Użytkownik Marta Góra <m...@m...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
> napisał:c1ls5q$rip$...@k...task.gda.pl...

> Worki??? 8-)

A moze i mają;-)

Pozdrawiam
Marta

12. Data: 2004-02-27 03:07:31

Temat: Re: Nawozenie, co, kiedy i jak?
Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Zuzia" <k...@p...com.pl> wrote in message

> No i oczywiscie, czy stosuje ktos nawozy o przedluzonym dzialaniu. Trawnik 100 dni,

Trawnik raz na 10000000000000000000000000000000000000000000000 dni.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

13. Data: 2004-02-27 05:54:05

Od: "Dziadek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W news:Tvy%b.2461$Er4.917@fe2.columbus.rr.com,
Michal Misiurewicz napisał(a):
> "Zuzia" <k...@p...com.pl> wrote in message

> Trawnik raz na 10000000000000000000000000000000000000000000000 dni.
>
> Pozdrowienia,
> Michal

Eee tam, nie ma takiej liczby przecież

--
Pozdrawiam ciepło
Dziadek

14. Data: 2004-02-27 07:23:08

Od: "Zuzia" <k...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki za wszystkie, porady, ale kompost odpada (bo jak sobie tylko pomysle to mnie
mierzi)
Jesli chodzi o obornik to wlasnie mam taki susoszy, sprobuje na wiosne. A trawnik i
tak
nawoze i tak. Wyglada wtedy pieknie, a dziecko mam bardzo rozsadne i mozna
wytlumaczyc.
Jak w zeszlym roku spryskalam chwasty w koncu dzialki, to moja coreczka po prostu tam
nie
chodzila, wiec mysle, ze z tym trawnikiem tez bedzie dobrze.

A jesli chodzi o ten poradnik to tak jak pisalam, moze jest jaki poradnik ogrodnika
jak
opiekowac sie roslinami:
nawozenie, ochrona i pielegnacja.

Moze ktos ma takie cudo i moze polecic. Jezeli nie ta bede atakowac grupe.....

Na razie wiem, ale szukam potwierdzenia:
trawnik koniec marca (granulat 100 dni) i pod koniec sezonu - sierpien zwykly nawoz.
Tuje - marzec nawoz do iglakow i tez sierpien-wrzesien
roze to faktycznie ten obornik - zobaczymy co bedzie i jeszcze nie wiem czym spryskac
przed ew. chorobami

Dzieki serdeczne

Kasia-Zuzia

15. Data: 2004-02-27 08:18:41

Temat: Odp: Nawozenie, co, kiedy i jak?
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Zuzia <k...@p...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:c1mr9j$dmn$...@a...news.tpi.pl...
.

> A jesli chodzi o ten poradnik to tak jak pisalam, moze jest jaki poradnik
ogrodnika jak
> opiekowac sie roslinami: > nawozenie, ochrona i pielegnacja.

Jest: J. Lisek " Amatorska uprawa winorośli"
Pozdrawiam :-)
Janusz

16. Data: 2004-02-27 08:59:55

Od: "Jack" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz napisała:

>Jeśli masz ochotę na nawozy o przedłużonym działaniu (otoczkowane), to
>stosuje się 6-miesięczne gdzieś pod koniec marca. Z tym, że ja je daję
>krzewom i drzewkom ozdobnym, ewentualnie właśnie surfiniom i pelargoniom.
>Poza tym nawozy pod borówki (dla rododenronów itp.).

Wydaje mi się że 6 - miesięczne nawozy do roslin ogrodowych to przesada w
naszym klimacie - szczególnie gdy stosujemy je do roslin takich jak
rododendrony, magnolie ( nie do końca odpornych na mróz) - nawozy 6-miesięczne
niebezpiecznie wydłużają im wegetację.
Jest wersja Osmocote 3-4 miesięczna i ta wydaje sie najlepsza
Z pewnościa te nawozy są wygodne i choc droższe to w ogólnym rozrachunku
opłacalne - większość dużych-profesjonalnych szkółkarzy przestawiła sie na
nie - a wiadomo - oni liczą pieniadze...;)

Pozdrawiam
Jack

17. Data: 2004-02-27 09:15:17

Temat: Re: Odp: Nawozenie, co, kiedy i jak?
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@t...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik Basia Kulesz <b...@i...pl> w wiadomości do grup
> dyskusyjnych napisał:c1lqlq$o3t$...@n...news.tpi.pl...

> Ja też??? ;-)

Nie nosi to znamion czynu zabronionego:-)

> zasadowym -
>
> Wcale nie nawożę. No bo po co? :-)

Naprawdę czy znów żartujesz? Dokształć, proszę!

Pozdrawiam, Basia.

18. Data: 2004-02-27 09:18:49

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zuzia" <k...@p...com.pl> napisał w wiadomości
> Dzieki za wszystkie, porady, ale kompost odpada (bo jak sobie tylko
pomysle to mnie
> mierzi)

Interesujące. Możesz wytłumaczyć, dlaczego?

> [...]
> Tuje - marzec nawoz do iglakow i tez sierpien-wrzesien
> roze to faktycznie ten obornik - zobaczymy co bedzie i jeszcze nie wiem

a) W sierpniu -wrześniu iglaki można ewentualnie nawieźć nawozami potasowymi
(siarczanem potasu). Niczym innym.
b) z trawnikiem podobnie - nie można go podsypywać nawozami zawierającymi
azot tak późno w sezonie.

Generalna zasada (co nie znaczy, że nie wyjątków) - po połowie lipca już się
nie nawozi. O sierpnia drzewa wchodzą w stan spoczynku.

A róże pryska się, gdy choroby wystąpią. W księganiach znajdziesz książeczkę
pt. "Ochrona roślin ozdobnych".

Pozdrawiam, Basia.

19. Data: 2004-02-27 09:29:01

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jack" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]

> naszym klimacie - szczególnie gdy stosujemy je do roslin takich jak
> rododendrony, magnolie ( nie do końca odpornych na mróz) - nawozy

Z praktyki wynika, że nie. Zwróć uwagę, że pod koniec sezomu dawka
"sączącego" się nawozu jest już naprawdę minimalna.

> Jest wersja Osmocote 3-4 miesięczna i ta wydaje sie najlepsza

Może ktoś ma porównanie obu? Oczywiście nie chodzi o reklamę sprzedawcy:-)

Pozdrawiam, Basia.

20. Data: 2004-02-27 09:30:36

Temat: Odp: Odp: Nawozenie, co, kiedy i jak?
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz <b...@i...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:c1n2in$l7h$...@n...news.tpi.pl...

> Naprawdę czy znów żartujesz? Dokształć, proszę!

Żartuję ;-)
Ale czy garść azofoski raz w roku pod krzew to jest nawożenie???
Pozdrawiam :-)
Janusz

Re: Hibiskus
Jak poleprzyć wino.