Nawozenie - rozdarcie

1. Data: 2000-05-25 07:16:06

Temat: Nawozenie - rozdarcie
Od: "MB" <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Mam taka watpliwosc dotyczaca nawozenia iglakow. Z jednej strony wiem (m.in.
od grupy), ze powinienem je nawozic powiedzmy co 3 tygodnie. Wczesna wiosna
zasililem krzaczki azofoska, dawka wskazana przez producenta (xx g/m2 -
najlepiej JEDNORAZOWO). I teraz pytanie: czy zasilic je azotowymi chociaz
jeszcze raz w maju (jaką dawką, ew. czym), czy zaufac producentowi i dać
spokoj?

Trochę się boje, ze po posypanym nawozie nie ma juz sladu, bo w koncu nie
jest on wolnodziałający. No właśnie jak długo taka azofoska jest dostepna
dla roślin po użyciu?

Takich wiadomości nie znajduje sie w ksiazkach dla ludu, dlatego moja
wdziecznosc za odpowiedz bedzie stukrotna.

Marek

--
Własna strona WWW, w 5 minut, bez znajomości HTML - http://wizytowka.pl

2. Data: 2000-05-26 07:20:10

Temat: Re: Nawozenie - rozdarcie
Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MB" <m...@p...com> napisał w wiadomości
: czy zasilic je azotowymi chociaz
> jeszcze raz w maju (jaką dawką, ew. czym),

Iglaki źle reagują na nadmierne ilości azotu.
Tego pierwiastka w nawozach do iglaków powinno być nieco mniej niż do roślin
liściastych.
Podawanie dodatkowego azotu może być szkodliwe.
Niektóre rośliny iglaste, na zyznych glebach, nie powinny być nawożone.

--
:-) http://ogrod.to.jest.to

--
25MB e-mail, 10MB WWW, PHP, Perl, SSI - WEB Pack - http://rubikon.pl

3. Data: 2000-05-29 06:08:58

Od: j...@e...opi.org.pl (Jerzy Kozlowski) szukaj wiadomości tego autora

> Iglaki źle reagują na nadmierne ilości azotu.
U mnie reaguja bardzo dobrze.
Odkad zaczalem nawozic zaczely rosnac.
Pozdrawiam Juras

4. Data: 2000-05-29 07:31:02

Temat: Odp: Nawozenie - rozdarcie
Od: "MB" <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krzysztof Marusiński <o...@t...jest.to> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8gnmho$jkc$...@a...webcorp.com.pl...
> Iglaki źle reagują na nadmierne ilości azotu.

Dzięki. Wobec tego dam już im spokój tej wiosny, bo w sumie chyba rosną dość
dobrze.

Marek

--
Przyznajemy się do niskich cen - http://rubikon.pl

5. Data: 2000-05-29 07:51:50

Od: "Jerzy" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> U mnie reaguja bardzo dobrze.
> Odkad zaczalem nawozic zaczely rosnac.
w piasku trudno uzyskać nadmierną ilość azotu chyba, że się bardzo postarasz
ale Krzysztof ma rację, inaczej w którymś momencie zadasz pytanie dlaczego
iglaki żółkną i gubią igły nawet zielone.
Pozdrawiam jerz
PS
chyba wrócę do jerza bo jakiś Jerzy rzuca na tej grupie mięsem, i to jakim.

6. Data: 2000-05-29 08:03:28

Od: j...@e...opi.org.pl (Jerzy Kozlowski) szukaj wiadomości tego autora

> Pozdrawiam jerz
> PS
> chyba wrócę do jerza bo jakiś Jerzy rzuca na tej grupie mięsem, i to
jakim.

Popieram,
Juras
Ps Jak wysokie sa te tawuly?
JK

7. Data: 2000-05-31 03:31:39

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

> Dzięki. Wobec tego dam już im spokój tej wiosny, bo w sumie chyba rosną
dość
> dobrze.
Jeżeli piszesz o wiośnie to warto pamiętać, kiedy skończyć nawożenie
iglaków.
Na Mazurach, z końcem czerwca.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to