Nowa karta i czas pracy

1. Data: 2000-03-21 22:23:14

Temat: Nowa karta i czas pracy
Od: "Piotr K." <p...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Może ktoś mnie oświeci jaką korzyść lub stratę ma nauczyciel z zapisu karty
dot. czasu pracy w art.42 ust.2 punkt 2a., ust.3 ust. 4a, ust. 5.
Czy to ma być to ruchome pensum?

--
Piotr K.

1. Data: 2000-03-22 08:24:13

Temat: Re: Nowa karta i czas pracy
Od: "Krzysztof Ciesielski" <k...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr K. napisał(a) w wiadomości: ...
>Może ktoś mnie oświeci jaką korzyść lub stratę ma nauczyciel z zapisu karty
>dot. czasu pracy w art.42 ust.2 punkt 2a., ust.3 ust. 4a, ust. 5.
>Czy to ma być to ruchome pensum?

Tu raczej chyba chodzi o godziny ponad pensum. Jeśli nauczyciel ma
tygodniowo normalnie 18 godzin, to może mieć - na pełnym etacie - od 18 do
27 godzin, czyli nie może mieć więcej niż 9 godzin ponad pensum. I chyba
tylko o to chodzi. Zdaje się, że dotychczas było to pozostawione do uznania
dyrektorowi.

Pozdrawiam

K. Ciesielski

1. Data: 2000-03-22 20:53:44

Temat: Odp: Nowa karta i czas pracy
Od: "Roman Stachowiak" <r...@a...odn.zgora.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof nie ma racji. To jest właśnie ruchome pensum!

--
Roman J. Stachowiak FOTO-BEST
email: r...@a...odn.zgora.pl

1. Data: 2000-03-25 09:44:48

Od: "Piotr K." <p...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zaraz, zaraz ale w ust. 2punkcie 2a pisze, że to nauczyciel na własna
prośbę chce pracować więcej. A później pisze w ust. 5 że to w ramach etatu
czyli za te same piniądze co za 18 godzin. to jaki frajer będzi pracował
dobrowolnie więcej za te same pieniadze?

Piotr K.

1. Data: 2000-03-25 19:58:56

Od: "Roman Stachowiak" <r...@a...odn.zgora.pl> szukaj wiadomości tego autora

Artykuł 3 mówi tylko tyle, że 18 godzin to jest obowiązkowa (minimalna)
ilość godzin, aby mówić o pracy na etacie.
Artykuł 5 mówi, że jeśli będziesz pracował np 25 godzin (jako zwiększone
pensum) to też będziesz traktowany jako pracujący na (pełnym) etacie. Nic
nie mówi o tych samych pieniądzach, a tylko o tych samych uprawnieniach -
pracującego w pełnym wymiarze zajęć (czyli na pełnym etacie, a nie na
półtora etatu, czy 25/18 etatu)

dyskusyjnych napisał:kU%C4.6779$4...@n...tpnet.pl...

1. Data: 2000-03-27 16:26:34

Od: "Piotr K." <p...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
uprawnieniach -
>pracującego w pełnym wymiarze zajęć (czyli na pełnym etacie, a nie na

To byłoby zbyt piękne. Jednak dokładnie cytując pełny wymiar zajęć to nie
tylko praca bez nadgodzin mimo prowadzenia 25 godzin zajęć.
Jak zwykle mamy spór interpretacyjny.
Art 5 brzmi:
"Pracę wykonywaną w wymiarze określonym w ust. 3 lub 4a oraz na zasadach
określonych przez organ prowadzący szkołę w trybie ust. 7 uznaje się w
zakresie uprawnień pracowniczych za pracę wykonywaną w pełnym wymiarze
zajęć. "
Zatem słowa "uznaje się w zakresie uprawnień pracowniczych za pracę
wykonywaną w pełnym wymiarze zajęć." moim zdaniem oznaczaja również warunki
płacowe. A pełny wymiar zajęć jest określony w art.42. ust 2 p. 1.
Ponadto uprawnienia pracownicze to również wynagrodzenie. Dziwne by było
gdyby do uprawnień pracowniczych nie zaliczać wynagrodzenia. A tak sugeruje
Twoja interpretacja.

Piotr K.

1. Data: 2000-03-27 20:47:54

Od: "Roman Stachowiak" <r...@a...odn.zgora.pl> szukaj wiadomości tego autora

Skoro to, co do tej pory napisałem cię nie przekonuje - zerknij na Art.30
ust.5:
"Minister właściwy do spraw oświaty i wychowania, w porozumieniu z ministrem
właściwym do spraw pracy, określa, w drodze rozporządzenia, dla nauczycieli
poszczególnych stopni awansu zawodowego:
1) wysokość minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego dla nauczycieli
realizujących tygodniowy obowiązkowy wymiar godzin, o którym mowa w art.42
ust.3 (...)
2) sposób obliczania wysokości stawki wynagrodzenia zasadniczego za jedną
godzinę przeliczeniową i minimalnej stawki wynagrodzenia zasadniczego dla
nauczycieli realizujących tygodniowy obowiązkowy wymiar godzin, o którym
mowa w art. 42 ust.4a,
(...)"

Wg mnie, mówi się tu wyraźnie o różnym pojmowaniu pojęcia "obowiązkowy
wymiar godzin", w zależności od tego, czy jesteś na etacie 18 godzin + ew.
nadgodziny, czy też na ruchomym pensum.

--

dyskusyjnych napisał:_YLD4.4984$a...@n...tpnet.pl...

> [...]
> Ponadto uprawnienia pracownicze to również wynagrodzenie. Dziwne by było
> gdyby do uprawnień pracowniczych nie zaliczać wynagrodzenia. A tak

Czy ktos widzial czerwonego slonia?!
Szukam wypracowań???
Zespol Szkol nr 11 w Gdyni zaprasza.
Korepetycje z niemieckiego - Lodz