Odp: Nowe zadanie, bylo: Re: Re: Odp: test IQ

From: <s...@a...com.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Odp: Nowe zadanie, bylo: Re: Re: Odp: test IQ
Date: Sat, 29 Apr 2000 11:25:47 GMT

Podejmuje wyzwanie :

a oto odpowiedz .... ostatni ciag cyfr jest bardzo dlugi wiec moze wystarczy
ze ogranicze sie do wyjasnienia jak powstaje ... oczywiscie znajac zasade
tworzenia ciagu jestem w stanie zapisac koleja cyfre --- wiec jest tak

( kazdy matematyk wie ze cyfre 1 mozna zapisac iloczynem 1x1 - to jest
wlasnie ta zasada )
wiec
pierwsza liczba ciagu wynosi 1 , druga piowstaje z zapisu poprzedniej czyli
1x1 (oczywiscie pomijamy znak mnozenia bo jak wiadomo gdzie nie ma znaku
jest mnozenie )
w ten sposob otrzymalismy kolejna cyfre 11, ktora zgodnie z wczesniejsza
zasada zapiszemy jako 2x1 czyli 21 kolejna to oczywiscie 1x2,1x1 czyli 1211
i dalej 111221.... i tak dalej...

Pytanie to podobnie jak poprzednie znam z ksiazki Stoll'a o niemieckim
hakerze - polecam dobra pozycja. Musze tez dodac ze w swojej ksiazce Stoll
nie wyjasnil tego zadania , co wiecej podpuscil czytelnika piszac ze do dzis
go nie rozwiazal , jak dobrze pamietam pytanie to zadal mu jakis szef z FBI
albo CIA. Ja faktycznie samodzielnie rozwiazalem to zadanie, ale przyznaje
pracowalem nad tym 3 dni , a jest przeciez takie proste.....

pozdrawiam
Z.
http://republika.pl/profiko