Odp: Odp: Co to jest osteopenia?

Data: 2002-01-06 15:39:43
Temat: Odp: Odp: Co to jest osteopenia?
Od: "GeePee" <g...@w...pl>

To prześwietlenie to pewnie było to własnie badanie densometryczne kości. A
bo nie wiem czy sie dobrze zrozumieliśmy, osteopenia jak i osteoporoza
dotyczy całego szkieletu, a bada sie tylko przedramię czasem inne kości
zależy od aparatu.
Osteopenia jest to taki stan który może prowadzić do osteoporozy czyli
zrzeszotnienia kości ale nie musi !!!!! Osteopenia jest odwracalna ,
poprostu trzeba nad soba popracować, zlikwidować ewentualne niedobory,
osteoporoza to proces w którym , nie dość ze maleją beleczki kostne, to
ulegają one pękaniu i nigdy sie juz nie połączą, kosc wygląda jak gąbka i
jest to juz proces nie odwracalny.
Poza tym tak jak napisałem trzeba poszukać przyczyny tej osteopeni i dlatego
polecałbym wizytę u lekarza.
Ale nie ma sie co zbytnio obawiać. Najlepiej zwrócić sie do ortopedy lub
reumatologa.

Pozdrawiam i Narazie GeePee (ał)

Użytkownik Kaja <f...@f...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@f...pl...