Do Janusza Czapskiego- Euonymus Ciliodentatus

11. Data: 2004-10-18 19:16:24

Temat: Re: Odp: Do Janusza Czapskiego- Euonymus Ciliodentatus
Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Janusz Czapski" <j...@t...pl> writes:

> Następny sadysta. Wyście sie umowili by mnie gnębić????

A Ty chciałeś alatus czy europaeus? Bo tej drugiej siewki pozyskałem z
przydrożnego rowu, specjalnie z myślą o Tobie :-).

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Raz w Gdyni, profesora Miodka
doktor Wałęsa spotkał.

12. Data: 2004-10-18 19:59:59

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości
net.pl Bogusław
Radzimierski <r...@t...net.pl> napisał(a):

> Rozumiem, rozumiem , Janusz odetchnął z ulgą :-)

Hejka. Nie myślałem, że masz tylko jeden egzemplarz. :-( Jednak
mnie głównie chodziło o spacer w miłym towarzystwie. :-)
Pozdrawiam powściągliwie Ja...cki

13. Data: 2004-10-18 22:43:02

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:m...@s...net...

> A Ty chciałeś alatus czy europaeus? Bo tej drugiej siewki pozyskałem z
> przydrożnego rowu, specjalnie z myślą o Tobie :-).
Jednak alatus. Europaeus rośnie w moim lesie. Ale dzięki za pamięć :-)
Pozdrawiam ;-)
Janusz

14. Data: 2004-10-19 05:29:49

Od: "GabiS" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> napisał > > > A o tej
porze roku po prostu > czysta czerwien.

> Oskrzydloną widziałam wczoraj na Allegro :)
>
> Pozdrawiam
> Kaśka

Ja kupiłam w Dankowicach, ale nie jest tak przebarwiona. Zresztą ze zgrozą
odkrylam w sobotę, że poharcowały wokół niej norniki. Może dlatego słabo się
przebarwia?
Gabi

15. Data: 2004-10-20 09:17:58

Od: Anna Kowalska <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 18 Oct 2004 21:16:24 +0200, Grzegorz Sapijaszko
<g...@s...net> wrote:

>A Ty chciałeś alatus czy europaeus? Bo tej drugiej siewki pozyskałem z
>przydrożnego rowu, specjalnie z myślą o Tobie :-).

Przepraszam, że się wtrącę: zakupiłam byłam latem coś o nazwie
trzmielina, z myślą, że to oskrzydlona. Kształt liści jakoś mi to
zasugerował, ale skrzydełka ma słabe. Niby są, ale nie takie
szerokie jak widzę u innych. Krzew jest młody. Myślisz, że jemu
się te skrzydełka jeszcze z wiekiem powiększą, czy on tak ma,
czy jest jakaś cecha definitywnie różniąca t.oskrzydloną od
zwyczajnej?

Pozdrawiam,
Anka :)

16. Data: 2004-10-20 09:42:57

Od: r...@t...net.pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Anna Kowalska

> [...]
> się te skrzydełka jeszcze z wiekiem powiększą, czy on tak ma,
> czy jest jakaś cecha definitywnie różniąca t.oskrzydloną od

http://tiny.pl/fjm
Witaj Trzmielina zwyczajna (Euonymus europeus) to silny rozgałęziony
krzew z korą szarobrązową Pędy z 4 listwami korkowymi.
Natomiast Euonymus alatus (trzmielina oskrzydlona)rosnie zdecydowanie
wolniej.Pędy są 4 kanciaste o szerokich korkowatych skrzydełkach.
Powyżej masz zdjęcie pędów E.alatus.
Druga rosnie w lesie mogę zrobić fotkę i zobaczysz różnicę.
Pozdrawiam, Bogusław

17. Data: 2004-10-20 09:49:21

Od: Kresowiec <i...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Katarzyna Tkaczyk schrieb:

> Oskrzydloną widziałam wczoraj na Allegro :)
>
> Pozdrawiam
> Kaśka

A byly jakies niespotykane derenie?

I.

18. Data: 2004-10-20 10:35:35

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kresowiec" <i...@t...de> napisał w wiadomości

> A byly jakies niespotykane derenie?

C.cousa, nie pamietam wymiarów, ale chyba 30 cm za dwadzieściaparę
złotych....ja dziekuję :)

Pozdrawiam
Kaśka

19. Data: 2004-10-20 10:40:30

Od: Kresowiec <i...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Katarzyna Tkaczyk schrieb:

> C.cousa, nie pamietam wymiarów, ale chyba 30 cm za dwadzieściaparę
> złotych....ja dziekuję :)
>
> Pozdrawiam
> Kaśka

Ale jak cos trafisz w moim guscie, to chyba dasz znac?

I.

20. Data: 2004-10-20 11:52:04

Od: Anna Kowalska <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 20 Oct 2004 11:42:57 +0200, r...@t...net.pl (Bogusław
Radzimierski) wrote:

>http://tiny.pl/fjm

o jakie piękne skrzydełka! :)))

> Witaj Trzmielina zwyczajna (Euonymus europeus) to silny rozgałęziony
>krzew z korą szarobrązową Pędy z 4 listwami korkowymi.

No właśnie rośnie mi zwyczajna w siatce ogrodzeniowej i te listwy
są u niej zaznaczone właściwie tylko rysunkiem na pędach.
No i ma inne nieco liście.
Tę oskrzydloną (?) nabyłam, jak już zakończyła wzrost, może
warunki w jakich bytowała wcześniej, wpłynęły na jej wygląd, bo
ja wiem? Spróbuję podrzucić zdjęcie i poproszę o pomoc, dobrze?

Pozdrawiam,
Anka :)

Ratunek dla papirusa
Calochortus superbus - przezimuje w gruncie?
CIĄĆ CZY ŁAMAĆ?
Kapusta pekinska
Terminalia tomentosa ?