Tytoń

11. Data: 2003-10-15 09:06:29

Temat: Re: Odp: Tytoń
Od: "Jerzy Nowak" <w...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Elfir <e...@p...fm> napisał(a):
> Użytkownik Moon <r...@w...pl> w

> Musisz. Tak samo mak i konopie.

Elfirko, rozumiem, że ty swoje uprawy zgłosiłaś i zarejestrowałaś?
;-)))))))))))))))))))))))))

pozdr. Jerzy

PS
Zgodnie z ustawą z dnia 24 kwietnia 1997 roku o przeciwdziałaniu narkomani (Dz. U. Nr
75poz. 486 z póź. zm.) na terenie Polski obowiązuje całkowity zakaz
uprawy maku i konopi na tzw. potrzeby własne”. Podobnie jest z tytoniem.
:-)

Wprowadzono go już w roku 1990 (pełny zakaz przydomowej uprawy maku dla celów
własnych).

USTAWA
z dnia 24 kwietnia 1997 r.
o przeciwdziałaniu narkomanii
Rozdział 5
Uprawa maku i konopi
Art. 32.
Uprawa maku, z wyjątkiem maku niskomorfinowego, może być prowadzona wyłącznie na
potrzeby przemysłu farmaceutycznego i nasiennictwa.
Uprawa maku niskomorfinowego może być prowadzona wyłącznie na cele spożywcze i
nasiennictwa.
Uprawa konopi włóknistych może być prowadzona wyłącznie na potrzeby przemysłu
włókienniczego i celulozowo-papierniczego oraz nasiennictwa.
Uprawa konopi innych niż wymienione w ust. 3 jest zabroniona.

W związku z powyższym uprawa maku niskomorfinowego przez rolnika możliwa jest na
terenie gmin ujętych w rozporządzeniu po spełnieniu nw. warunków:
– podpisaniu umowy kontraktacyjnej z jednym z wymienionych powyżej podmiotów
gospodarczych posiadających stosowne zezwolenie wojewody na
prowadzenie kontraktacji maku nadanym terenie,
– otrzymaniu zezwolenia z urzędu gminy /zezwolenie winno określać odmianę maku,
powierzchnię uprawy i termin ważności/,
– zakupieniu do siewu od odmiany: Mieszko, Michałko, Agat, Rubin.
TYTOŃ
Ustawa o regulacji rynków owoców i warzyw, rynku chmielu, rynku tytoniu oraz rynku
suszu paszowego (Dz.U. z 2001 r., nr 3 poz. 19) reguluje krajowy rynek
tytoniu oraz w części harmonizuje polskie ustawodawstwo z przepisami UE. Zgodnie z tą
ustawą organizacja rynku tytoniu w Polsce obejmuje:
warunki prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie wstępnego przetwarzania
surowca tytoniowego,
limitowanie produkcji surowca tytoniowego,
rejonizację upraw tytoniu.
Zgodę na podjęcie działalności gospodarczej w zakresie wstępnego przetwarzania
surowca tytoniowego wydaje Główny Inspektor Skupu i Przetwórstwa
Artykułów Rolnych. Nie udziela się jej grupom producentów tytoniu i ich związkom.
Ustawa określa, co powinien zawierać wniosek, oraz wylicza dokumenty,
które trzeba do niego dołączyć, aby zezwolenie otrzymać.
Uprawa tytoniu może być prowadzona wyłącznie w rejonach jego uprawy określonych
rozporządzeniem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z 6 lipca 2001 roku
(Dz.U. z 2001 r. nr 80, poz. 863). Rozporządzenie określa również grupy użytkowe
tytoniu przeznaczone do uprawy w poszczególnych rejonach.
http://www.arr.gov.pl/showdoc.php?inoId=271

12. Data: 2003-10-20 20:21:23

Temat: Odp: Tytoń
Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:Gc%ib.128783$x...@t...neo.rr.com

> A w przyszlosci winorosle? A przeciez z ziemniakow mozna zrobic spirytus,
> to chyba tez sie rzad do thego dobierze?
Powiedzmy sobie szczerze, spirytus to mozna pedzic nawet ze starych onuc.
Wazne by mialo procenty ;-)

Elfir

13. Data: 2003-10-20 20:44:43

Temat: Odp: Odp: Tytoń
Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jerzy Nowak <w...@N...gazeta.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bmj2ml$27i$...@i...gazeta.pl...

> Elfirko, rozumiem, że ty swoje uprawy zgłosiłaś i zarejestrowałaś?
> ;-)))))))))))))))))))))))))
Zwazywszy na fakt, ze nie mam ogrodu, to faktycznie, nie zglaszalam tych
konopii w doniczce pod lampa zamknietych w szafie ;-))
Elfir

14. Data: 2003-10-21 02:29:33

Temat: Re: Tytoń
Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Elfir" <e...@p...fm> wrote in message news:bn1j2k$5v$3@nemesis.news.tpi.pl...

> Powiedzmy sobie szczerze, spirytus to mozna pedzic nawet ze starych onuc.

No to wprowadza zakaz obrotu starymi onucami.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

Odmiany malin
Wlasciwosci błonkotwórcze nawozow - bardzo proszę o pomoc! [troche OT]
Ochrona
proszę mi tłumaczyć
Rok w ogrodzie - program ogrodniczy po polsku