Oswietlenie roslin - byc moze NTG

1. Data: 2001-09-18 13:54:59

Temat: Oswietlenie roslin - byc moze NTG
Od: b...@p...onet.pl (Bioniclady) szukaj wiadomości tego autora

Przepraszam, jezeli poruszam ten temat na niewlasciwej grupie. Potrzebuje
zainstalowac dodatkowe oswietlenie dla roslin doniczkowych (fikus, azalia, serissa,
fuksja) trzymanych w domu. Jaki rodzaj lampy (uprzedzam, jestem kompletna lama w
tym zakresie) polecilibyscie do zastosowan domowych? Jak dotad wygrzebalam po
katalogach zarowki Osram Flora i Phillips (halidowa MLR). Czy mial ktos z nimi
doswiadczenia i wie, gdzie mozna je nabyc w Warszawie?

Z gory dziekuje za pomoc.

2. Data: 2001-09-24 11:13:11

Temat: Odp: Oswietlenie roslin - byc moze NTG
Od: "Pawel Garski" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bioniclady wrote:
> [...]
nimi
> doswiadczenia i wie, gdzie mozna je nabyc w Warszawie?

Zalezy jak duzo jest tych roslin. Mozna zastosowac HQI ale to droga impreza
(lampa z zarnikiem okolo 400zl). Dobre tez sa swietlowki, najlepiej aby
mialy widmo dopasowane do potrzeb roslin np. Sylwania Gro-Lux. Mozna ja
dostac w sklepach akwarystycznych.
Pawel Garski
http://3dsound.zut.pl - dzwiek 3D
http://garski.republika.pl/ - Fotki, rosliny owadozerne

3. Data: 2001-09-25 08:31:43

Temat: Re: Oswietlenie roslin - byc moze NTG
Od: Marek Nazarko <m...@n...bigfoot.com> szukaj wiadomości tego autora

A co myslicie o zarowkach halogenowych? Male i daja sporo swiatla,
dodatkowo grzeja co np dla kaktusa powinno byc ok?
--
Marek

4. Data: 2001-09-26 19:16:22

Od: "Pawel Garski" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marek Nazarko" wrote:
> A co myslicie o zarowkach halogenowych? Male i daja sporo swiatla,
> dodatkowo grzeja co np dla kaktusa powinno byc ok?

Zwykle halogeny sa bardzo podobne do zarowek (troche oszczedniejsze i
wyzsza tem. barwowa ale naprawde niewiele). Trzeba wiec zastosowac z 5X
tyle halogenow co swietlowek aby osiagnac ten sam efekt (a wlasciwie
biorac pod uwage zle widmo jeszcze wiecej). Tak wiec dla jedej rosliny
moze byc ale przy wiekszej ilosci wyjdzie raczej drogo.

5. Data: 2001-09-27 07:02:45

Od: Marek Nazarko <m...@n...bigfoot.com> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 26 Sep 2001 21:16:22 +0200, "Pawel Garski"
<g...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
>tyle halogenow co swietlowek aby osiagnac ten sam efekt (a wlasciwie
>biorac pod uwage zle widmo jeszcze wiecej). Tak wiec dla jedej rosliny

A ktora czesc widma jest odpowiednia dla roslin?
--
Marek

6. Data: 2001-09-27 11:48:36

Od: "Too old..." <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hmm. "Marek Nazarko" <m...@n...bigfoot.com> napisal w

> A ktora czesc widma jest odpowiednia dla roslin?

Czesc Marku.
"Odziedziczylem" od znajomych niemiecka zarówke dla roslin .Ma 75 W
.Niestety na opakowaniu ,ani na niej nie ma zadnych danych ,tylko ze jest
"specjalna dla roslin".Jest cala niebieska .

--

pozdrawiam ja i moje muszlowce
j...@p...pl http://republika.pl/jkch1

7. Data: 2001-09-27 20:12:21

Od: "Pawel Garski" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marek Nazarko" <m...@n...bigfoot.com> wrote:
> A ktora czesc widma jest odpowiednia dla roslin?

To zalezy od roslin ale dla chlorofilu A i B sa to w przyblizeniu skraje
widma czyli niebieski/fiolet < 400nm do 480nm i pomarancz/czerwony 620 -
700 nm. Jesli Cie to bardziej interesuje to moge wyslac gifa z wykresem
i kilka linkow do stron. Zarowka\halogen to praktycznie tylko czerwien,
brak fioletu.

8. Data: 2001-09-27 21:48:05

Od: k...@p...onet.pl (Krysia) szukaj wiadomości tego autora

> Jesli Cie to bardziej interesuje to moge wyslac gifa z wykresem
> i kilka linkow do stron.

Jesli móglbys, to podaj na grupe. Tez bylabym zainteresowana.

Pozdrawiam
Krysia

--

Zagraj z finalistkami
Miss Polonia [ http://miss.onet.pl/start.html ]

9. Data: 2001-09-28 03:33:33

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"Krysia" <k...@p...onet.pl> wrote in message
> Zagraj z finalistkami
> Miss Polonia [ http://miss.onet.pl/start.html ]

W co zagrac?

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

10. Data: 2001-09-28 05:50:51

Od: Marek Nazarko <m...@n...bigfoot.com> szukaj wiadomości tego autora

On 27 Sep 2001 23:48:05 +0200, k...@p...onet.pl (Krysia) wrote:

>Jesli móglbys, to podaj na grupe. Tez bylabym zainteresowana.
Podaj.
Na www.philips.pl sa wykresy widma ich swietlowek, to mozna cos
dobrac.
--