Panierka z KFC

1. Data: 2002-12-05 14:52:13

Temat: Panierka z KFC
Od: "Julek" <j...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

W KFC maja kurczaki, piersi i skrzydelka i inne takie, w panierce.
Jest to ich standardowa panierka.
Czy ktos wie co to za panierka?? Jak ja zrobic???

1. Data: 2002-12-05 15:24:26

Temat: Re: Panierka z KFC
Od: "Flora" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W KFC maja kurczaki, piersi i skrzydelka i inne takie, w panierce.
> Jest to ich standardowa panierka.
> Czy ktos wie co to za panierka?? Jak ja zrobic???

Zaczęłam odwiedzać to urocze miejsce stosunkowo niedawno mimo to mogę Ci
powiedzieć że z całą pewnością narażasz się okrutnie grupowiczom tym
pytaniem.

Flora

1. Data: 2002-12-05 15:31:27

Od: Aleksander Kłosiewicz <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Julek <j...@i...net.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:asnp7a$1rs$...@s...infinity.net.pl...
> W KFC maja kurczaki, piersi i skrzydelka i inne takie, w panierce.
> Jest to ich standardowa panierka.
> Czy ktos wie co to za panierka?? Jak ja zrobic???

To jest ich standartowa panierka, najlepiej zrobić ją rękami mieszając
standartowe składniki ;-))

--
pozdr.Alex
"Smakoszostwo jest aktem naszej władzy sądzenia, którym

1. Data: 2002-12-05 15:38:43

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 5 Dec 2002 16:24:26 +0100, "Flora" <f...@w...pl>
wrote:

>Zaczęłam odwiedzać to urocze miejsce stosunkowo niedawno mimo to mogę Ci
>powiedzieć że z całą pewnością narażasz się okrutnie grupowiczom tym
>pytaniem.
>
>Flora

Trafiony zatopiony

Trys

podobno to jest taka tajemnica, ze za zdradzenie jej na galery
wywoza jak nic. na zawsze........
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-12-10 11:11:19

Temat: Odp: Panierka z KFC
Od: "Jan Kowalski" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy ktos wie co to za panierka?? Jak ja zrobic???
=====================================
Panierka KFC to tajemnica handlowa, mieszanina zdaje sie 11 roznych ziol i
przypraw... Domowym sposobem nie zrobisz tego , bo oprocz panierki dochodzi
jeszcze proces przyrzadzania. Smaza kurczaki w specjalnych garnkach w
goracej oliwie pod cisnieniem. Od biedy mozna cos podobnego zrobic samemu,
oto przepis: ( wg. amerykanskiej ksiazki kucharskiej )

Kentucky Fried Chicken

1 kurczak
1 1/2 szklanki maki
1/2 lyzeczki soli
szczypta pieprzu
1 1/2 lyzki proszku do pieczenia
1 jajko
1/2 szklanki mleka
pociac kurczaka na porcje gotowac na parze prawie do miekkosci. Wysuszyc i
ostudzic. Mozna, jesli sie robi wiecej porcji zrobic to dzien przed
smazeniem. Posolic kurczaki i popieprzyc.Przed samym smazeniem zmieszac
make, sol, pieprz i proszek do pieczenia. Dodac rozbite jajko i mleko.
Zanurzac kazdy kawalek kurczaka w ciescie i smazyc na rozgrzanym do 380 F. (
ok 175 C) tluszczu. Tluszczu musi byc duzo. Podawac kiedy beda mialy brazowy
kolor.

French Fried Chicken
zamias w ciescie maczac kawalki kurczaka w tartej bulce, potem w jajku
rozmaconym z 2 lyzkami mleka a potem znowu w tartej bulce.

Fried Chicken Maryland

2 kurczaki
3/4 szklanki maki
1 lyzeczka soli
1/4 lyzeczi pieprzu
tluszcz do smazenia
1 szklanka wody
umyc kurczaka i wysuszyc.Pokroic na kawalki. W plastikowej torbie pomieszac
make z sola i pieprzem. Klasc kawalki kurczaka do torby i potrzachnac az sie
pokryja panierka . Zarumienic na goracym tluszczu. Zmniejszyc ogien, dodac
wode i p[rzykryc pokrywka. Po 30 minutach odkryc i smazyc do miekkosci.

Tyle ksiazka...Ja sam robie takie kurczaki ( od czasu do czasu bo nie jestem
zwolennikiem smazenia miesa w panierce, to dodatkowe kalorie ) w nastepujacy
sposob. Z platkow kukurydzy ( takich na sniadanie ) robie w malakserze gruby
proszek. Mieszam to z sola czosnkowa, papryka, sola przyprawowa, tymiankiem
itp... Kawalki kurczaka maczam w mleku, a potem w plastikowej torbie
obtaczam je dokladnie w panierce.
Ukladam je w natluszczonej blaszce i na kazdy kawalek ptaka klade kawalek
masla. Pieke to w goracym piekarniku ok godziny.
===========
DRUGI PRZEPIS NA KFC

Skrzydełka pikantne i sałatka kapustowa [prawie dokładnie takie
same jak z kfc, tylko ze smaczniejsze, ha!]

Pikantne, chrupiące, a przygotowanie ich nie zajmuje więcej niż pół godziny.
Poza tym tańsze co najmniej 5 razy niż na mieście! Pyszna, chrupiąca
ostra sałatka doskonale się nimi komponuje

skrzydełka:
kilogram skrzydełek
dwie łyżki wegety
pół szklanki pogniecionych na małe kawałki płatków kukurydzianych
pół szklanki pszennej mąki
jajko
łyżeczka słodkiej papryki w proszku
łyżeczka ostrej papryki w proszku
łyżeczka mielonego kminku
pół łyżeczki suszonej bazylii
ćwierć łyżeczki suszonego tymianku
ćwierć łyżeczki suszonego rozmarynu
odrobina pieprzu cayenne
odrobina pieprzu czarnego
łyżeczka soli
pięć łyżek mleka
dwie szklanki oleju - do smażenia

sałatka:
pół kilograma białej kapusty
jedna średniej wielkości marchewka
jedno twarde i kwaśne jabłko
dwie czubate łyżki śmietany
czubata łyżka majonezu
łyżeczka musztardy
łyżeczka cukru
sól
pieprz

Podobno wielu długo szukało przepisu na skrzydełka takie, jak w kfc....
Oto on, prosty, niezawodny. Poza tym, tak przyrządzone skrzydełka,
są lepsze niż te firmowe - bowiem kiedy wystygną, nie stają się suche
i na zimno są równie doskonałe, jak na gorąco.

Ze skrzydełek odcinam niejadalne końcówki i dzielę każde na dwie porcje.
Płuczę dokładnie kilkanaście minut w zimnej wodzie. Następnie wrzucam
do garnka, w którym wrze woda z jedną łyżka wegety. Gotuję skrzydełka
do średniej miękkości - około 10 minut.

Kiedy skrzydełka się gotują, przyrządzam panierkę - mieszam wszystkie
przyprawy z mąką i rozgniecionymi na mniejsze kawałki płatkami
kukurydzianymi. Dodaję jajko i mleko - panierka powinna być
konsystencję bardzo gęstej śmietany.

Ugotowane skrzydełka wyjmuję z wywaru i studzę. Kiedy już zimne,
wkładam do panierki i dokładnie mieszam - tak by równomiernie się nią
pokryły pokryły.

Smażę skrzydełka w dużej ilości oleju - powinny w nim pływać, w wysokiej
temperaturze. Kiedy pięknie złote z wszystkich stron, znak że są gotowe.
I takie, no takie okropnie pyszne i gorące.

Do skrzydełek - to już wiadomo od lat, najlepsza jest sałatka coleslaw.

Kapustkę, obraną marchew i jabłko szatkuję na drobne kawałeczki
[używam do tego malaksera, w końcu go po to wynaleziono, co nie?].
Dodaję śmietanę, majonez i musztardę. Mieszam, próbuję i doprawiam
cukrem, solą i pieprzem i już!

=========
Wersja Angielska
Sauce
1 1/4 cups ketchup
1/3 cup white vinegar
1/4 cup molasses
1/4 cup honey
1 teaspoon liquid smoke
1/2 teaspoon salt
1/4 teaspoon onion powder
1/4 teaspoon chili powder

6 to 8 cups vegetable shortening
1 egg, beaten
1 cup milk
2 cups all-purpose flour
2 1/2 teaspoons salt
3/4 teaspoon pepper
3/4 teaspoon MSG
20 chicken wing pieces

1. Combine the sauce ingredients in a small saucepan over medium heat. Stir
until ingredients are well combined and bring to a boil. Then reduce heat
and simmer uncovered for 15 to 20 minutes.
2. As sauce is simmering, heat up 6 to 8 cups of shortening in a deep fryer
set to 350 degrees.
3. Combine the beaten egg with the milk in a small bowl.
4. In another small bowl, combine the flour, salt, pepper, and MSG.
5. When shortening is hot, dip each wing first in the flour mixture, then
into the milk and egg mixture, and back into the flour. Arrange wings on a
plate until each one is coated with batter.
6. Fry the wings in the shortening for 9 to 12 minutes or until light golden
brown. If you have a small fryer, you may wish to fry 10 of the wings at a
time. Drain on paper towels or a rack.
7. When the sauce is done, brush the entire surface of each wing with a
light coating of sauce. Serve immediately.
Makes 2 to 4 servings (20 wings).

---

COLESLAW

It doesn't get much easier than this. If you like the taste of KFC Cole
Slaw, but don't like the 10.5 grams of fat per 3/4 cup serving, you're going
to love this recipe. Using fat free Miracle Whip and sugar you can make a
guiltless dressing to recreate the taste of the world's most famous cole
slaw. The most work you'll do on this one is chopping the cabbage, carrot
and onion into tiny, rice-size bits. That's an important step, if you want
the texture of the original. Plus, the chopping action may help burn off
what little calories you consume eating this original Top Secret Recipes fat
free conversion of a fast food favorite.

1 cup fat free Miracle Whip
1/4 cup sugar
8 cups cabbage, finely minced
1/4 cup carrot, shredded then minced
2 tablespoons minced onion

1. Combine Miracle Whip with sugar in a large bowl. Mix well with electric
beater until sugar is dissolved.
2. Add cabbage, carrot, and onion, and toss well. Be sure cabbage and carrot
are chopped into very small pieces, about the size of rice.

1. Data: 2002-12-10 19:07:52

Od: "Julek" <j...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jan Kowalski" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Panierka KFC to tajemnica handlowa, mieszanina zdaje sie 11 roznych ziol i
> przypraw...

Serdeczne dzieki!!!

ktoś ma wirusa
gnocchi
Schab nadziewany śliwkami...?
BOSCH MUM - pytania o akcesoria [pytanie dla tych, co wyprobowali - patrz Ilona i Irek, moze ktos jeszcze]
Jely Belly