Panierka z sezamem ?

1. Data: 2003-04-05 12:39:57

Temat: Panierka z sezamem ?
Od: "brow\(J\)arek" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej,

Jest frytkownica, są piersi z kurczaka. Brak pomysłu jak zrobic
panierkę z sezamem.

W każdym razie mnie brak pomysłu ale w zacnym gronie smakoszy pewnie
ktoś wie jak to panierować.

A i pytanie dodatkowe. Co z tymi piersiami ? Ugotować je wcześniej ? A
może zmielić w maszynce do mięsa i zrobic takie raczej mielone ?

Z góry dzięki za rady.

--
brow(J)arek pozdrawia

1. Data: 2003-04-05 20:32:52

Temat: Re: Panierka z sezamem ?
Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> A i pytanie dodatkowe. Co z tymi piersiami ? Ugotować je wcześniej ? A
> może zmielić w maszynce do mięsa i zrobic takie raczej mielone ?

Bardzo chetnie bym Ci cos doradzila, ale nie robilam nigdy nic podobnego.
Natomiast jadlam kiedys i wygladalo to tak: piers pokrojona na nieduze kawalki
w poprzek wlokien i chyba lekko rozbita lub tylko rozgnieciona i panierowana w
sezamie (przypuszczam, ze z udzialem jajka). Smazone to bylo chyba na patelni,
nie w frytkownicy i podawane z ryzem i sosem slodko-kwasnym. Bardzo smaczne.
Niestety nie jestem zaprzyjazniona z kucharka, wiec nie jestem w stanie zdobyc
szczegolow.

Pozdrawiam,
Ania

1. Data: 2003-04-06 00:41:35

Od: k...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Witaj!

Niewiele tych odpowiedzi, a i moja pewnie nie bardzo konstruktywna :(

Proponuję sezam upróżyc na suchej patelni (do lekkiego zrumienienia) i użyc go
zamiast mąki:

czyli:

Pociąć kurczaczka na kawałki ok. 7x7 cm.

Potem: sól, czerwona papryka, odrobina curry, jajko, sezam.

Smażyc krotko, raczej na patelni niż w frytownicy [ale ja się nie znam - bo nie
mam - i tylko z zazdrości lub niewiedzy ją odradzam ;-) ]

Możesz spróbować też z wiórkami kokosowymi - pychotka!

Pzdr
Fiona

1. Data: 2003-04-06 17:12:52

Od: "brow\(J\)arek" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej,

Dzięki za ukierunkowanie. Zmierzyłem się z tematem.

Finał:

- piersi pociąłem na 2 cm plastry w poprzek włókien i lekko rozbiłem
- potem sól, biały pieprz i chili
- panierowanie: mąka, jajko, sezam (uprzednio prażony na patelni na
lekko brązowy kolorek)
- wszystko do frytkownicy na 170 C na 9 minut.

Do tego sosik słodko-kwaśny "Pudliszki" i było całkiem przyjemnie
ale... jak się okazało nie o to moim kubkom smakowym chodziło.

Następnym razem spróbuję panierki z pokruszonych płatków
kukurydzianych + (tu mi przychodzi do głowy miód ale nie jestem
przekonany... może ktoś coś dopowie...)

--
brow(J)arek pozdrawia

1. Data: 2003-04-06 17:49:03

Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Następnym razem spróbuję panierki z pokruszonych płatków
> kukurydzianych + (tu mi przychodzi do głowy miód ale nie jestem
> przekonany... może ktoś coś dopowie...)

W tym temacie czuje sie lepiej :). Czesto robie kurczaka panierowanego w
platkach kukurydzianych. Najbardziej smakuja mi zwykle platki. Probowalam tez
goldflakes (z miodem i orzeszkami), ale nie za bardzo nam podchodzily. Smaczne
np. z frytkami i salata pekinska na slodko-kwasno (ja robie czesto z cebula,
kukurydza i ogorkami konserwowanymi, majonezem i sokiem z cytryny).
Piers jak jest duza, to kroje w poprzek wlokien, a jak nie, to wzdluz.
Panieruje w jajku i tych platkach, tylko trzeba je koniecznie drobno
pokruszyc, bo jak nie to odpadna.

Smacznego i pozdrawiam,
Ania

1. Data: 2003-04-06 20:21:23

Od: "brow\(J\)arek" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
wzdluz.
> Panieruje w jajku i tych platkach, tylko trzeba je koniecznie drobno

Dzięki... tak myślałem by zamiast w jajku najpierw panierować w
miodzie, a potem w płatkach. Spróbować nie zaszkodzi ale najpierw
pojadę klasycznie, czyli w jajeczku.

--
brow(J)arek pozdrawia

1. Data: 2003-04-07 11:59:27

Od: Dorota Szeliga <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"brow(J)arek" wrote:

> Hej,
>
> Jest frytkownica, są piersi z kurczaka. Brak pomysłu jak zrobic
> panierkę z sezamem.

Ja robię po prostu ciasto naleśnikowe, z odrobiną proszku do pieczenia,
do tego dużo sezamu, w tym maczam małe kawałki surowego kurczaka i
smażę. Mi smakuje, nawet bardzo :)

Dorota

1. Data: 2003-04-08 09:36:52

Temat: Odp: Panierka z sezamem ?
Od: "szanna1" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Spróbuj z płatkami migdałowymi
Ania
Użytkownik "brow(J)arek" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
: Hej,
:
[...]
: --
: brow(J)arek pozdrawia
:
:
:
:

1. Data: 2003-04-08 09:54:06

Od: "brow(J)arek" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik szanna1 <s...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b6u5dp$3pm$...@a...news.tpi.pl...
> Spróbuj z płatkami migdałowymi
> Ania

I z miodem ?

brow(J)arek

Szukam przepisu na ciacho.
marynata i świnka
Własnie leciał fajny program na tv
pierniko-murzynek- czy bez jajek? POMOCY
pomocy