Paprocie.

11. Data: 2003-07-17 07:23:43

Temat: RE: Paprocie.
Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Maria Maciąg

(...)
> Jesteś pewna, że zmarniała? U mnie Osmunda regalis
> rozwinęła dopiero
> jeden liść, drugi idzie. Też położyłam już krzyżyk. Natomiast u
> Dryopteris dahlem (?? z takim opisem kupiłam) jeszcze nawet jeden
> liść się nie rozwinął, ale żyje, bo widać brązowe
> zwinięte główki.
>
> Z pozdrowieniami, Maria

Sprawdziłem O.regalis żyje ,natomiast w bardzo dobrej kondycji Osmunda
claytoniana :-)
:-) Bogusław

12. Data: 2003-07-17 07:40:11

Od: "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogusław Radzimierski" <r...@o...pl>
napisał w wiadomości
-botaniczny.pl...

> Sprawdziłem O.regalis żyje ,natomiast w bardzo dobrej kondycji Osmunda
> claytoniana :-)
> :-) Bogusław

Czy nie kojarzy Ci się nic z tą drugą nazwą paproci (D. dahlem) ?
Pewnie coś pokręcili, ale zapewniam, że jest bardzo ładna i warta
dokładnej identyfikacji :-).

Z pozdrowieniami, Maria

13. Data: 2003-07-17 07:42:09

Temat: Odp: Paprocie.
Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bogusław Radzimierski <r...@o...pl> w
wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:AEELLCFPEPACHFAEFIBECEBLEFAA.radzimierski@og
rod-botaniczny.pl...

> Blechnum penna -marina wymarza :-(

Mój bidulek usechł , moja wina, niestety :-(((

--
Pozdrawiam, Kaśka

14. Data: 2003-07-17 07:43:48

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Maria Maciąg <m...@c...prv.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bf5ii5$6u8$...@n...news.tpi.pl...

> [...]

> Dryopteris dahlem (?? z takim opisem kupiłam) jeszcze nawet jeden
> liść się nie rozwinął, ale żyje, bo widać brązowe zwinięte

Już jestem pewna, został tam tylko kompost :-(( W ubiegłym roku jakieś życie
tam się jeszcze tliło, był jeden malusieńki listek.
--
Pozdrawiam, Kaśka

15. Data: 2003-07-17 07:44:57

Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Maria Maciąg

> Czy nie kojarzy Ci się nic z tą drugą nazwą paproci
> (D. dahlem) ?
> Pewnie coś pokręcili, ale zapewniam, że jest bardzo ładna
> [...]

Dryopteris to ponad 200 gatunków :-) oraz sporo mieszańców (Dryopteris
affinis X Dryopteris filix-mas)
Występują jeszcze mieszańce ogrodowe:-)
Pozdrawiam, Bogusław

16. Data: 2003-07-17 07:46:32

Od: "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> napisał w
wiadomości news:bf5jh3$8rk$1@atlantis.news.tpi.pl...

?
> Pewnie coś pokręcili, ale zapewniam, że jest bardzo ładna i
warta
> dokładnej identyfikacji :-).

Znalazłam, chyba. To może być Dryopteris setiferum 'Dahlem' :-)

Z pozdrowieniami, Maria

17. Data: 2003-07-17 07:49:31

Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

(...)
> Znalazłam, chyba. To może być Dryopteris setiferum 'Dahlem' :-)
>
> Z pozdrowieniami, Maria

Czy zapisy na sadzonkę otwarte :-)
:-)
Ja mogę zaoferować Onoclea 'Minima' dorastająca do 8 cm. wysokości-rarytas
wśród paproci :-)
:-) Bogusław

18. Data: 2003-07-17 08:01:59

Od: "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Znalazłam, chyba. To może być Dryopteris setiferum 'Dahlem' :-)

Oczywiście błąd. Nie Dryopteris, ale Polystychum. Tak mi się
widziało, że na Dryopteris ta moja paproć nie wygląda. Ma bardziej
finezyjne liście. Porównam jeszcze jak się rozwinie :-).

Z pozdrowieniami, Maria

19. Data: 2003-07-17 08:15:33

Od: "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogusław Radzimierski" <r...@o...pl>
napisał w wiadomości
-botaniczny.pl...
> Czy zapisy na sadzonkę otwarte :-)
> :-)

Tak, jeśli będzie żyła i jeśli Ci wszystko jedno, na co się
zapisujesz :-)

> Ja mogę zaoferować Onoclea 'Minima' dorastająca do 8 cm.
wysokości-rarytas
> wśród paproci :-)
> :-) Bogusław

Wierzę, wierzę. Cecerach rośnie doskonale :-).
Tak na marginesie, odnośnie wielkości... Mój storczykowy znajomy
zawsze powtarza, że nie przepada za storczykami, które mu się
gubią między paznokciem, a opuszkiem palca :-).

Z pozdrowieniami, Maria

20. Data: 2003-07-17 08:15:57

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Rene wrote:

> Objawem ich zywotności jest to że chociaz teraz uschną to w przyszłym roku
> wyrosną znów.

A nawet sie rozmnożą. Ale wcale nie muszą teraz uschnąć. Część
usycha, a część dorasta do wręcz gigantycznych rozmiarów.

Krycha&paprocie

bazylia
wisnie stare drzewka
Zachcialo mi sie i zrobilem - szarotka alpejska w granitowej doniczce
problemy z robaczyskami:(
Jak kupowac dalie ?