Prośby o wzory - czy OT???

1. Data: 2003-04-04 08:57:26

Temat: Prośby o wzory - czy OT???
Od: "ela0626" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziewczyny, ciągle ktoś ogłasza że ma ciekawe wzorki. No i bardzo dobrze,
trzeba się podzielić. Ale czy prośby o podesłanie nie mogą być kierowane na
priv? Odciąży to zwłaszcza modemowców którzy pobierają te wszystkie posty.
A czasami takich próśb jest kilkanaście dziennie.
No i osoba która ma chęć się podzielić wie komu już wysłała a komu jeszcze
nie.

Pozdrawiam

Ela

1. Data: 2003-04-04 18:14:01

Temat: Re: Prośby o wzory - czy OT???
Od: Krystyna <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

ela0626 wrote:
> Dziewczyny, ciągle ktoś ogłasza że ma ciekawe wzorki. No i bardzo dobrze,
> trzeba się podzielić. Ale czy prośby o podesłanie nie mogą być kierowane na
> priv?
Pomysl nie najgorszy ma tylko jedna wade. Co w sytuacji kiedy nie wiesz
kto ma wzur, rozeslac po wsysztkich uczesnikach grupy.

Hejjjjjj

--
=::Krystyna::=
=::p...@i...pl::=

1. Data: 2003-04-04 19:58:50

Od: "ela0626" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pomysl nie najgorszy ma tylko jedna wade. Co w sytuacji kiedy nie wiesz
> kto ma wzur, rozeslac po wsysztkich uczesnikach grupy.

Nie zrozumiałaś mnie. Chodzi o to że ktoś pisze o wzorku, zaznacza że może
się podzielić i prosi (czasem dużymi literami) aby pisać na priv. Zaraz pod
spodem jest kilka próśb: ja proszę, i ja, i ja ......Chodzi mi o konkretne
sytuacje, gdy jest wiadomo kto ten wzorek posiada.

Na dodatek niektóre dziewczyny wcale nie wycinają postów i wysyłają całą
treść poprzedniego ze wszystkimi dodatkami, a swój dopisek umieszczają na
końcu, często są to tylko dwa, trzy słowa. Po jakie licho mamy ściągać
całość? Pomyślcie proszę o modemowcach.

Pozdrawiam
Ela

1. Data: 2003-04-04 20:19:09

Od: Julka <y...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna wrote:

> Pomysl nie najgorszy ma tylko jedna wade. Co w sytuacji kiedy nie wiesz
> kto ma wzur, rozeslac po wsysztkich uczesnikach grupy.
>
> Hejjjjjj

Mam wrażenie, że Eli nie chodziło o to, że kiedy chcesz dostać jakiś
wzór, to piszesz na priv z pytaniem, czy ktoś ma, tylko o to, że kiedy
już ktoś się chwali, że ma, to na grupce pojawia się 20 postów z
prośbami o ten wzór i że właśnie te posty mogłyby od razu iść na priv,
żeby nie trzeba ich było ściągać, bo to kosztuje, a nic nie wnosi do
sprawy. Ja też to popieram- znacznie łatwiej jest połapać się, kto chce
wzór, jeśli ma się prośby we własnej skrzynce, niż wyłuskiwać je z
grupy, zwłaszcza gdy wątek się porozdziela i w końcu zupełnie nie
wiadomo, kto chciał wzór, kto tylko komentował itd..
Dołączę tę prosbę do posta FAQ :)
Pozdrawiam
Julita

1. Data: 2003-04-04 22:07:51

Od: "ela0626" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> grupy, zwłaszcza gdy wątek się porozdziela i w końcu zupełnie nie
> wiadomo, kto chciał wzór, kto tylko komentował itd..

Właśnie o to chodziło. Tylko z wysławianiem się mam dziś kłopoty - migrena i
zaległości w pracy zupełnie nie pozwalają na logiczne myślenie.
Pozdrawiam
Ela

1. Data: 2003-04-05 13:43:40

Temat: Odp: Prośby o wzory - czy OT???
Od: "Iloneska" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Julka <y...@p...onet.pl> w wiadomości do
> Dołączę tę prosbę do posta FAQ :)

koniecznie oraz:
- by wycinac zbyteczna czesc postow (te, ktorej odpowiedz bezposrednio nie
dotyczy)
- by odpowiadac POD, a nie NAD postem
- by zostawiac to cos (pierwsza linijka na gorze tego posta), co mowi, na
czyj post odpowiadamy
- by w tytule zaznaczyc nawiasem [kwadratowym] czego post dotyczy -
potworek, frywolitka, xxx (krzyzyki), itp
- by jak ktos ma watpliwosci ortograficzne lub w ogole problemy z ortografia
to niech uzywa funkcji sprawdzania pisowni (ma ja wiele programow
obslugujacych poczte, np Outlook)
- by nie stosowac polskich znakow, albo stosowac, ale uzywajac poprawnego
kodowania (ISO costam, - pomozcie mi to ustalic), by nie krzaczylo
- by sprawy prywatne zalatwiac na privie
- by pamietac, ze czesc uczestnikow forum dyskusyjnego to modemowcy i oni
placa za kazdy zciagany bajt
-

aaa, i ze serdecznie witamy na robotkach.
Moze tez dolaczyc opis grupy:
"Grupa dla miłośniczek i miłośników wszelkiego rodzaju robótek ręcznych:
dziergania na drutach, szydełkowania, szycia, haftów, koronek klockowych,
makramy, frywolitek i innych własnej produkcji ozdobnych drobiazgów z
najróżniejszych materiałów.

Przykładowe tematy do dyskusji to:
* wzory - skąd brać, jak tworzyć nowe;
* materiały i przybory - gdzie kupić, jakość;
* czasopisma - opinie o jakości;
* wykorzystanie komputera - możliwości, techniki;
* co gdzie znaleźć w sieci.

Zabronione jest wysyłanie jakichkolwiek załączników oraz pisanie inaczej
niz czystym tekstem. Zabroniony jest także jakikolwiek spam oraz dyskusje
drastycznie odbiegające od tematyki grupy.

Nie jest to takze miejsce na ogłoszenia reklamowe, nawet jeśli są związane
z tematem grupy. Dopuszczalne są pojedyncze niekomercyjne ogłoszenia
dotyczące tematyki grupy, jednak powtarzające się ogłoszenia zostaną uznane
za spam i będą traktowane odpowiednio."

Co o tym mysla Urocze Dziweczatka? Cos uzupelnic, dodac, zmienic?
pozdroweczki
Ilona

1. Data: 2003-04-05 18:20:14

Temat: Re: Odp: Prośby o wzory - czy OT???
Od: Krystyna <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Iloneska wrote:
> Użytkownik Julka <y...@p...onet.pl> w wiadomości do

> - by w tytule zaznaczyc nawiasem [kwadratowym] czego post dotyczy -
> potworek, frywolitka, xxx (krzyzyki), itp
przydaloby sie jeszcze jakies oznaczenie dla szukajacych wzoruw zeby
modemowcy ktozy maja ustawione sciaganie tylko naglowkow nie musieli
sciagac calych postuw po to by dowiedziec sie ze chodzi o przeslanie wzoru.

> - by jak ktos ma watpliwosci ortograficzne lub w ogole problemy z ortografia
> to niech uzywa funkcji sprawdzania pisowni (ma ja wiele programow
> obslugujacych poczte, np Outlook)
U mnie niestety sprawdzanie ortografi nie dzial, ot taka drobna
zlosliwosc programuw komputerowych.

> - by nie stosowac polskich znakow, albo stosowac, ale uzywajac poprawnego
> kodowania (ISO costam, - pomozcie mi to ustalic), by nie krzaczylo
to ma byc Central European ISO-8859-2 musi byc nie tylko zaznaczone ale
zadeklarowane w naglowku (przepraszam ale nie powiem wam jak to ustawic
bo wiekszosc z was ma Outluka a ja kozystam z Mozilli)

Dodatkowo proponuje umiescic w FAQ link do ogolnej netykiety
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html
I jescze jeden drobiazg zeby testy wysylac na pl.test

Hejjjjjjjjj

1. Data: 2003-04-05 19:35:12

Temat: Odp: Odp: Prośby o wzory - czy OT???
Od: "Iloneska" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krystyna <p...@i...pl> w wiadomości
> [...]
> modemowcy ktozy maja ustawione sciaganie tylko naglowkow nie musieli
> sciagac calych postuw po to by dowiedziec sie ze chodzi o przeslanie

moze tak:
[xxx szukam]
[druty szukam] itd

> U mnie niestety sprawdzanie ortografi nie dzial, ot taka drobna
> zlosliwosc programuw komputerowych.

Ale chyba nie jestes przeciwnikiem poprawnej pisowni? :-)

> Dodatkowo proponuje umiescic w FAQ link do ogolnej netykiety
> http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html
> I jescze jeden drobiazg zeby testy wysylac na pl.test

oooo, koniecznie !!! wiedzialam, ze czegos zapomnialam :-)

pozdrawiam
Ilona

1. Data: 2003-04-05 21:08:08

Temat: Re: Odp: Odp: Prośby o wzory - czy OT???
Od: Krystyna <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Iloneska wrote:
> Użytkownik Krystyna <p...@i...pl> w wiadomości

> moze tak:
> [xxx szukam]
> [druty szukam] itd
Calkiem nie glupie, rozumiem ze zostaje w FAQ

> Ale chyba nie jestes przeciwnikiem poprawnej pisowni? :-)
Zebym byla przeciwnikiem ortografi to nie powiem, jestem tylko
przeciwnikiem czepiana sie takich zeczy jak bledy ortograficzne.

> oooo, koniecznie !!! wiedzialam, ze czegos zapomnialam :-)
Dlatego trzeba sie dzielic pomyslami, wtedy napewno ktos zauwarzy
ze sie oczyms zapomnialo i grzecznie (badzi niegrzecznie) nam o tym
przypomni ;))

Hejjj
i polecam sie na przyszlosc.

1. Data: 2003-04-09 08:56:25

Od: Monga <n...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

"Iloneska" <p...@p...onet.pl> :

> koniecznie oraz:
> - by wycinac zbyteczna czesc postow (te, ktorej odpowiedz bezposrednio
> nie dotyczy)
> - by odpowiadac POD, a nie NAD postem

Trochę późno piszę, ale ostatnio mam spore zaległości w czytaniu grupki
(mgr i te sprawy ;) ). W ogóle nie wiedziałam, że jakieś FAQ
grupowe się tworzy :))) Wszystko co napisałaś jest w porządku, a nawet
jeszcze bardziej :))

Niestety jakoś nie wierzę, żeby wszyscy (albo chociaż większość) się
później do tego stosowali. O te dwa punkty, które pozostawiłam 'walczyłam'
już bezskutecznie dwa razy, ale jakoś do niewielu osób to wtedy trafiło.

O jeszcze przy okazji można by dodać, że wskazane byłoby używanie tego
samego użytkownika (nicka) do pisania na grupie i żeby był to jakiś
użytkownik, który się w jakiś sposób wyróżnia - dla mnie na przykład Ania,
ania, AniaB, AniaK, Anna zlewa się w jedną osobę. Nowych osób przybywa,
imiona się powtarzają, dlatego dobrze by było aby to co jest w polu From
(a więc pokazuje się w kolumnie z autorem wiadomości) łatwo pozwoliło
zidentyfikować daną osobę. Ogólnie sugerowałabym aby nie używać tam po
prostu własnych imion - chyba że w połączeniu z nazwiskiem lub jakimś
innym wyróżnikiem (byle nie jedną literą). To taka moja sugestia.
Oczywiście nie chodzi mi o to, by stare grupowiczki zmienialy sobie pole
From, bo można przyjąć że jest ich przez 'zasiedzenie', ale wszystkie nowe
mogłyby się do tego zastosować.

Pozdrawiam,
Monika (Wrocław)

--
m...@p...fm
GG 86099 ** ICQ 23487118

Witam wszystkich, jestem nowa :)))
OT - Kobietki, wypełniłyscie już PITy?
Pomożecie?
Och plama
wiadomosc na grupie bardzo duza - jak usunac????