Pytania dot. sauny

1. Data: 2004-01-03 20:48:12

Temat: Pytania dot. sauny
Od: "Wojtek" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Bardzo będę wdzięczny za odpowiedź na moje pytanie dotyczące korzystania z
sauny. Konkretnie chodzi mi o schładzanie organizmu po wyjściu z sauny.

Czy zdrowe jest wejście do wanny z zimną wodą po saunie? Czy raczej powinno
się schładzać letnią wodą pod prysznicem?

Czy zdrowe jest wyjście z sauny na dwór i siedzenie na powietrzu kilku minut.
Zrobiłem tak dzisiaj (temp. -5 st) i było super! Ale czy jest to zdrowe? :)

Pozdrawiam wszystkich serdecznie,
Wojtek

2. Data: 2004-01-03 22:58:55

Temat: Re: Pytania dot. sauny
Od: "Michał R." <5...@i...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie wiem czy zdrowe, ale ja to od razu wskakuje pod
zimny prysznic. :)

3. Data: 2004-01-04 08:21:47

Temat: Odp: Pytania dot. sauny
Od: "Trapez" <t...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Wojtek <g...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych

> Czy zdrowe jest wyjście z sauny na dwór i siedzenie na powietrzu kilku
minut.
> Zrobiłem tak dzisiaj (temp. -5 st) i było super! Ale czy jest to zdrowe?
:)

Bardzo zdrowe. Dzięki różnicy potencjałów jaka wytwarza się pomiędzy
rozgrzanym ciałem oraz zimną wodą, poprzez punkty akupunkturowe zostają
wprowadzone do organizmu wolne elektrony, które zasilaja organizm czystą
energią. Stąd właśnie bierze się to wspaniałe uczucie.

Trapez
www.trapezonet.republika.pl

4. Data: 2004-01-04 08:36:28

Od: "RobertS" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bt8iac$o42$...@n...news.tpi.pl,
Trapez <t...@p...wp.pl>:

> [...]
> zostają wprowadzone do organizmu wolne elektrony, które zasilaja
> organizm czystą energią. Stąd właśnie bierze się to wspaniałe uczucie.

No tak, i od razu wszystko jasne ;)
(Zeby energia byla jeszcze czystsza, dobrze uzyc mydla)

--
Robert

5. Data: 2004-01-04 09:34:05

Od: "Trapez" <t...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik RobertS <u...@o...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych

> No tak, i od razu wszystko jasne ;)
> (Zeby energia byla jeszcze czystsza, dobrze uzyc mydla)

Chodziło mi o to, że same elektrony. Jak zjesz kotleta, to jest energia, ale
już nie taka czysta :)
A co do mydła, to sauna właśnie jest dobrym środkiem do oczyszczania skóry

6. Data: 2004-01-08 16:17:23

Od: Mr Dygi <d...@S...fm> szukaj wiadomości tego autora

"Trapez" <t...@p...wp.pl> wrote in news:bt8iac$o42$1
@nemesis.news.tpi.pl:

> Bardzo zdrowe. Dzieki r?znicy potencjal?w jaka wytwarza sie pomiedzy
> rozgrzanym cialem oraz zimn? wod?, poprzez punkty akupunkturowe zostaj?
> wprowadzone do organizmu wolne elektrony, kt?re zasilaja organizm czyst?
> energi?. St?d wlaônie bierze sie to wspaniale uczucie.

Z tymi elektronami to tak powaznie?

--
pozdr. Dygi [GG 1027078]
dygimail(at)poczta(dot)fm

7. Data: 2004-01-10 09:56:22

Od: "Trapez" <t...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Mr Dygi <d...@S...fm> w wiadomości do grup
dyskusyjnych

> Z tymi elektronami to tak powaznie?

Tak przeczytałem w którejś książce. Chodzi o w pływ na zakończenia nerwowe z
których korzysta min. akupunktura. Zimna kąpiel po saunie pobudza je bardzo
dobrze. W książce pisało o wolnych elektronach, ale sam nie robiłem badań
czy nie jest to przypadkiem inna energia kosmiczna czy coś w tym stylu:)
Myślę, że to najbardziej prawdopodobny sposób wytłumaczenia tego zjawiska,
bo przecież układ nerwowy opiera się na impulsach elektrycznych.

8. Data: 2004-01-11 16:56:02

Od: "Paweł" <p...@w...pl@niechcespamu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Trapez" <t...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik Mr Dygi <d...@S...fm> w wiadomości do grup
> dyskusyjnych

B.poważnie, szczególnie jak używasz mydła;- wtedy elektrony napewno są
bardzo czyste:))).
Tylko uważaj, bo jeśli wskakujesz do zimnej wody głową na dół, wtedy
odwracają się potencjały i do ciała dostają się pozytrony ( ale na
szczęście, też czyste);)))

Ludzie, zastanówcie się czasami, co za bzdury wypisuje sie w różnych
nawiedzonych pisemkach!!!

9. Data: 2004-01-11 17:56:08

Od: "Trapez" <t...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Paweł <p...@w...pl@niechcespamu> w wiadomości do grup
dyskusyjnych

> B.poważnie, szczególnie jak używasz mydła;- wtedy elektrony napewno są
> bardzo czyste:))).

Mydło obniża napięcie powierzchniowe i zapewne ma wpływ na sposób przepływu
wolnych elektronów. Jeśli nie wiesz co to są wolne elektrony, to proponuję
rozkręcić gniazdko od prądu i dotknąć językiem na raz obydwu końcówek.
Poczujesz lekkie szczypanie i to będą właśnie wolne elektrony :)

> Tylko uważaj, bo jeśli wskakujesz do zimnej wody głową na dół, wtedy
> odwracają się potencjały i do ciała dostają się pozytrony ( ale na
> szczęście, też czyste);)))

Hmm, pozytron jest częścią antymaterii, którą raczej ciężko wytworzyć. A co
do różnicy potencjałów, to cząstką przeciwną dla elektronu jest proton, kóry
może być oddzielony od atomu jedynie w stanie plazmy czyli w bardzo wysokiej
temperaturze. A my tu o wskakiwaniu do zimnej wody. Wyraższ sąd w sprawie o
której jak widać nie masz zielonego pojęcia i sam piszesz bzdury :)

> Ludzie, zastanówcie się czasami, co za bzdury wypisuje sie w różnych
> nawiedzonych pisemkach!!!

Taa, lepiej słuchać idioty z reklamy, który zachęca do brania jakiegoś
świństwa, które likwiduje objawy :)

10. Data: 2004-01-11 18:13:00

Od: "Trapez" <t...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Trapez <t...@p...wp.pl> w wiadomości do grup

> [...]
> rozkręcić gniazdko od prądu i dotknąć językiem na raz obydwu końcówek.
> Poczujesz lekkie szczypanie i to będą właśnie wolne elektrony :)

I żeby mnie żaden pajac potem nie ciągał po sądach gdyby jakiś kretyn coś
takiego zrobił, to napiszę, że aby poczuć ilość elektronów nie wykraczającą
poza skalę pomiaru dokonywanego organoleptycznie metodą na język, gniazdko
nie powinno być zasilane ze źródła większego niż zwykła płaska bateryjka.
Gniazdko zasilane z sieci 220V spowoduje przepalenie przyżądu pomiarowego w
tym wypadku języka oraz uszkodzenie operatora :)

Pozdrawiam
Trapez
www.trapezonet.republika.pl

bezsenność, depresja, cital...