Pytanie o tulipanowca ????????????????????

1. Data: 2003-08-19 19:24:47

Temat: Pytanie o tulipanowca ????????????????????
Od: "Igor Symonowicz" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kupiłem rok temu na jesień małe drzewko podpisane jako tulipanowiec urzekły
mnie jego śmiesznie powycinane liście od sprzedawcy dowiedziałem się jedynie
, że wyrośnie z niego duże drzewo . Z literatury ( większości z gazet
ogrodniczych ) dowiedzialem sie ze rosnie do 20 m. i posiada porój kolumnowy
i to wszystko. Proźbe mam aby ktoś kto wie nieco więcej o tym drzewie
napisał mi coś więce ,a w szczególności że przeżył tak mroźną zimę a na
wiosne bardzo ładnie się zagęścił i ładnie urusł . Wiem że posiada kwiaty
podobne do tulipanów ale nie wiem po jakim czasie kwitnie .

Mój adres s...@w...pl << Dziękuje>>

2. Data: 2003-08-19 19:41:18

Temat: Re: Pytanie o tulipanowca ????????????????????
Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Igor Symonowicz" <s...@w...pl> wrote in message
> [...]
> wiosne bardzo ładnie się zagęścił i ładnie urusł . Wiem że posiada kwiaty
> podobne do tulipanów ale nie wiem po jakim czasie kwitnie .

Wpisujesz w Google "tulipanowiec" i dostajesz adresy stron, np. jak ta:
http://ziola.zstp.lodz.pl/ros_inne/tulipanow/tulipan
ow.html
gdzie masz o nim informacje. Drzewo istotnie ladne (sasiad ma).

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

3. Data: 2003-08-19 22:06:48

Od: "Kronopio" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Igor Symonowicz" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

Z literatury ( większości z gazet
> ogrodniczych ) dowiedzialem sie ze rosnie do 20 m. i posiada porój
kolumnowyhttp://ziola.zstp.lodz.pl/ros_inne/tulipano
w/tulipanow.html
> [...]
> wiosne bardzo ładnie się zagęścił i ładnie urusł . Wiem że posiada kwiaty
> podobne do tulipanów ale nie wiem po jakim czasie kwitnie .

Mroźną zimę przeżył bez problemu, rośnie szybko , przycinany delikatnie
zagęszcza się bardzo ładnie .
Na kwiaty trzeba poczekać ładnych parę lat.
Zobacz na http://ziola.zstp.lodz.pl/ros_inne/tulipanow/tulipan
ow.html tam
masz opis.

Kronopio

4. Data: 2003-08-20 19:16:28

Od: "Henryk " <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiadomosci nt.tulipanowca czy tulipanowego drzewa znajdziesz na str :
www.ogrodnik.pl
Nim zakwitnie trzeba b. dlugo czekac. Zycze wytrwalosci w oczekiwaniach. U
mnie w ogrodzie tez rosnie treci rok.
Pozdrowienia.

5. Data: 2003-08-21 07:22:23

Od: "Łukasz" <l...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

A dokładniej Tulipanowiec może zakwitnąć nawet po 20 latach, kiedy osiągnie
odpowiednie ku temu rozmiary, a rozmiary ma niemałe. oczywiście po 20 latach
kwitną okazy które wyrosły z nasion. te szczepione zakwitają oczywiście
wcześniej, nawet kilka lat po posadzeniu. ale nawet jeżeli drzewo nie zakwitnie
wcześnie to i tak warto je uprawiać, gdyż jest bardzo ciekawe pod względem
pokroju drzewa jak i liście oraz ze względu na pochodzenie. tulipanowiec to
drzewo z rodziny magnoliowatych, a jak na razie wiadomo magnoliowate są
najstarszymi roślinami okrytozalązkowymi na śiecie. życzę sukcesów w uprawie.
Łukasz.

6. Data: 2003-08-31 11:37:43

Temat: Odp: Pytanie o tulipanowca ????????????????????
Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Igor Symonowicz <s...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bhtt7c$hio$...@n...news.tpi.pl...
> Kupiłem rok temu na jesień małe drzewko podpisane jako tulipanowiec
urzekły
> mnie jego śmiesznie powycinane liście od sprzedawcy dowiedziałem się
jedynie
Powycinane? Tulipanowiec ma "pelne liscie" z wcieciem jedynie podrodku.

> , że wyrośnie z niego duże drzewo . Z literatury ( większości z gazet
> ogrodniczych ) dowiedzialem sie ze rosnie do 20 m. i posiada porój
kolumnowy
W ojczyznie dorasta do 50-60m, ale w naszym klimacie duzo nizsze. Jest
spokrewnione z magnoliami. Z tym pokrojem to tez nie jest tak. Juz szybciej
pasowalby "szerokolumnowy" - ma korone bardzo rozlozysta, ale przez to, ze
jest b.wysoki wydaje sie "kolumnowy".

> [...]
> wiosne bardzo ładnie się zagęścił i ładnie urusł . Wiem że posiada kwiaty
> podobne do tulipanów ale nie wiem po jakim czasie kwitnie .

Kwitnie czerwiec- lipiec, a kwiaty jednak bardziej podobne ma do magnolii i
sa zoltozielone, praktycznie niewidocze wsrod lisci. Przeksztalcaja sie w
szyszeczki.
Gleba zyzna, swieza, dobrze uprawiona duzo slonca. Starsze drzewa sa
odporniejsze na mroz niz mlode. ednym slowem to samo co dla magnoli.

Elfir

7. Data: 2003-08-31 14:16:43

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Elfir" <e...@p...fm> wrote in message news:bissb2$50c$16@atlantis.news.tpi.pl...

> Powycinane? Tulipanowiec ma "pelne liscie" z wcieciem jedynie podrodku.

Bez przesady: http://www.wfu.edu/gardens/images/trees/tulip-tree.g
if

> Kwitnie czerwiec- lipiec, a kwiaty jednak bardziej podobne ma do magnolii i
> sa zoltozielone, praktycznie niewidocze wsrod lisci.

??? Chyba nie widziales kwitnacego tulipanowca. Moze z daleka nie rzucaja
sie w oczy, ale jak podejdziesz blizej do drzewa, to kwiaty sa dobrze widoczne
i piekne.

Pozdrowienia,
Michal

8. Data: 2003-08-31 20:35:38

Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:frn4b.22795$l...@t...neo.rr.com..
.
> [...]
>
> ??? Chyba nie widziales kwitnacego tulipanowca. Moze z daleka nie rzucaja
> sie w oczy, ale jak podejdziesz blizej do drzewa, to kwiaty sa dobrze

Duze drzewa uzywa sie w kompozycjach na otwartym terenie, dla pokroju i
jesiennego zabarwienia. Raczej nie sadzi sie ich z mysla, ze widz
spacerujacy po parku bedzie podchodzil blisko by ogladac szczegoly. Kwiaty
sa, owszem, piekne ale jak rzekles wylacznie z bliska.
Jako przyklad duzego drzewa, ozdobnego z kwiatow, podlalabym kasztanowca a
nie tulipanowca.

Elfir

9. Data: 2003-09-01 14:08:52

Temat: Re: Odp: Pytanie o tulipanowca ????????????????????
Od: "-=[zieluk]=-" <z...@c...chemia.pk.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>Gleba zyzna, swieza, dobrze uprawiona duzo slonca. Starsze drzewa sa
>odporniejsze na mroz niz mlode. ednym slowem to samo co dla magnoli.

jesli mozna wtrącić coś o mrozoodporności - posadzilam zeszlej jesieni
malego tulipanowaca (troche ponad metr wysokosci) i przetrzymal bez
zupelnego okrycia najciezsze mrozy ubieglej zimy i pieknie zazielenil
sie na wiosne. Smiejemy sie z mezem, ze bedziemy podziwiac kwiaty na
emeryturze. Mam nadzieje, ze tak ;-)

Ela
--
Lukasz Zielinski [KRK]
http://cyklon.chemia.pk.edu.pl/~zieluk

Zawiesina na pow. stawu
Do Kasi od nasionek sasanki - prywata :-)
rosliny pod sosnami mają źle ...
witam po urlopie
Jak i kiedy najlepiej ukorzenić belunia?