Refkluks przewodu pokarmowego

1. Data: 2000-04-09 17:41:34

Temat: Refkluks przewodu pokarmowego
Od: "Jarek" <w...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !!!
Proszę o pomocne informacje na temat refluksu z przewodu pokarmowego. Mój
ojciec (wiek 73 lata) cierpi na to od kilku lat, ale obecnie, tj od ok. roku
objawy nasiliły się do tego stopnia, że cofa się nie tylko treść pokarmowa,
ale także wypite płyny, Powoduje to np, że cofane są połykane leki
nasercowe, a mój ojciec przez ostatnich parę miesięcy bardzo schudł. Był u
lekarzy m.in. w Ak. Medycznej w Gdńsku, miał robione badania, które
wykluczyły (ponoć) nowotwór. Wydaje mi się jednak, że służba zdrowia
bardziej jednak podchodzi do niego jako do przypadku, w który już nie warto
się angażować z uwagi na wiek i na niewielki zasób portfela.
Proszę zatem o jakieś rady na co można liczyć i jak sobie pomóc w tej
chorobie.
Z góry dziękuję za wszelkie rady i sugestie.
--
Pozdr, Jarek

2. Data: 2000-04-10 17:49:26

Temat: Re: Refkluks przewodu pokarmowego
Od: "Emil" <E...@s...zgora.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jarek <w...@w...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:ih3I4.52077$a...@n...tpnet.pl...
> [...]
> ale także wypite płyny, Powoduje to np, że cofane są połykane leki
> nasercowe, a mój ojciec przez ostatnich parę miesięcy bardzo schudł.
Świadczy to znacznym zaawansowaniu choroby - refluks u osób starszych
związany jest najczęściej ze spadkiem napięcia przepony, tworzącej tzw.
rozwór przełykowy, oraz z opadnięciem trzew (nasila się u osób otyłych po
schudnięciu) i zniesieniem prawidłowego kąta pod którym przełyk odchodzi od
żolądka.
> [...]
warto
> się angażować z uwagi na wiek i na niewielki zasób portfela.
Nie mogę się wypowiadać co do portfela, ale sądzę że muszą istnieć inne
czynniki obciążające jak choroby serca, cukrzyca lub inne, które nie
pozwalają na podjęcie decyzji o leczeniu operacyjnym.
> Proszę zatem o jakieś rady na co można liczyć i jak sobie pomóc w tej
> chorobie.
Istnieje możliwośc leczenia farmakologicznego (metoclopramid, coordinax,
debridat) odpowiednia dieta (zagęszczone posiłki) i tryb życia (wskazana
pewna aktywność fizyczna, unikanie pozycji leżącej - może dać poprawę, ale
nie da wyleczenia.

3. Data: 2000-04-11 06:09:38

Temat: Odp: Refkluks przewodu pokarmowego
Od: "Tomek Ogieniewski" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> chorobie.
> Z góry dziękuję za wszelkie rady i sugestie.
Można z tym żyć "do smierci" po pewnymi warunkami:
1. Pochyl CAŁE łózko, ustawiajac część przy głowie 10-15 cm wyżej niż część
przy nogach. (np. na kilku cegłach). Ułatwia to samooczyszczanie przełyku.
UWAGA! Wysoka poduszka powoduje pogorszenie choroby.
2. Nie leż po jedzeniu, nie praktykuj drzemki po jedzeniu.
3. Jedz posiłki często, a po trochu.
4. Nie napinaj mięśni tłoczni brzusznej, unikaj np. pracy w pozycji
pochylonej do przodu.
5. Wcześnie i bezzwłocznie reaguj na zaostrzenia (stosowanie cisaprydu
(prepulsid, coordinax), lub metoclopramid. Przy zapaleniu przełyku -
dodatkowo Ulfamid 40, ew. nawet silniejsze leki (np. losec-przepisane przez
gastrologa).
Pozdrowienia.
Tomek

4. Data: 2000-04-11 07:58:45

Od: "Jarek" <w...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo dziękuję wszystkim za wszelkie rady i sugestie.

5. Data: 2000-04-11 08:21:11

Od: "Jarek" <w...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy możecie doradzić jakiegoś dobrego lekarza z terenu Trójmiasta (najlepiej
z Gdańska)?
Z góry dziękuję.
--
> [...]

> chorobie.
> Z góry dziękuję za wszelkie rady i sugestie.

Soczewki kontaktowe bardziej naturalne od okularów?
czy jest tu ortopeda?
radiologia - CT
istota czarna
Ostry uraz akustyczny ucha