Rozwar

1. Data: 2003-04-18 12:34:17

Temat: Rozwar
Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hejka. Na początku marca kupiliśmy rozwary (Platycodon grandiflorm) w
plastikowych torebkach z ziemią. Natychmiast zastały posadzone w doniczkach
i postawione na parapecie w domu. Teraz pędy mają już wysokość prawie pół
metra i się przewracają. Ponieważ, chcemy te rozwary posądzić już teraz na
działce, mam pytanie do wielbicielek bylin: czy można by pociąć i skrócić
pędy? Czy to im nie zaszkodzi i puszczą nowe pędy od korzenia, ewentualnie
rozkrzewią się z bocznych pączków i przede wszystkim czy po cięciu będą
kwitły?
Pozdrawiam niepewnie Ja...cki

H.Z: Błony komórkowe spełniają bardzo ważną funkcję w życiu komórki: wiedzą
kogo wpuścić, a kogo wypuścić, czyli funkcję celnika. :-)

2. Data: 2003-04-18 13:45:58

Temat: Odp: Rozwar
Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dirko <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b7orcv$8rp$...@a...news.tpi.pl...
> [...]
> rozkrzewią się z bocznych pączków i przede wszystkim czy po cięciu będą

Dla mnie pytanie trudne. Ja bym przycięła tak mniej więcej do połowy,
posadziła i okryła jakimś wiaderkiem, doniczką, żeby wydelikacone pędy nie
spaliły się na słońcu, jesli wybiją nowe pędy boczne to rozwar powinien
zakwitnąć .
--
Pozdrawiam, Kaśka

3. Data: 2003-04-18 15:14:58

Temat: Re: Rozwar
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przytnij. Ja przycinam po kwitnieniu, czasami wybijają wtedy pędy boczne z
kątów liści i nawet zakwitają. Rozwar nie jest aż taki delikatny. Ale swoją
drogą warto by go już było wystawić na powietrze, balkon, ganek, zadaszenie
garażu czy tp.

Pozdrawiam, Basia.

4. Data: 2003-04-21 18:30:47

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:b7p01b$474$1@atlantis.news.tpi.pl Katarzyna
Tkaczyk<k...@e...com.pl> napisał(a):

> Ja bym przycięła tak mniej więcej do połowy,

Hejka. Dziękuję Wam, Kasiu i Basiu za rady. Mam jednak stracha, co
będzie jak utnę, czy rozwary zakwitną? Jednak pędy są tak długie, że łamią
się już u podstawy. Muszę uciąć! Jutro sadzę, ucinam i niech się dzieje wola
nieba. :-) Liczę na zjednoczone siły natury. ;-)
Pozdrawiam niepewnie Ja...cki

5. Data: 2003-04-22 07:59:12

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dirko <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b81ddc$jue$...@n...news.tpi.pl...
> [...]
wola
> nieba. :-) Liczę na zjednoczone siły natury. ;-)

Tnij, Basia napisała, że tnie i wybijają pędy boczne, a mi na dodatek
przypimiało się, że też kiedyś musiałam przyciąć rozwara, dostałam sadzonkę
z wymiany i po posadzeniu zaczął więdnąć (uszkodzony korzeń), przycięłam go,
wypuścił pedy i zakwitł. Zresztą rozwary bardzo chętnie zakwitaja np jesli
posieje się je wczesną wiosną to niektóre siewki zakwitają już tego samego
lata słabiutko, po jednym kwiatku, ale już pierwszego roku można się
nacieszyć.
--
Pozdrawiam, Kaśka

6. Data: 2003-04-22 08:16:14

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz <b...@p...gliwice.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:b82tsa$mja$...@z...polsl.gliwice.pl...

> Użytkownik "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> napisał w wiadomości

> Z tego wniosek, że masz rozwary różowe. Czy kolor jest mocny, czy też jest
> to taki biały lekko zaróżowiony?

Różowe siałam dopiero w ubiegłym roku. Nie wszystkie zakwitły ale te które
miały kwiatki były bladziutkie. A są w ogóle ciemniejsze?
--
Pozdrawiam, Kaśka

7. Data: 2003-04-22 08:17:07

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

8. Data: 2003-04-22 08:45:33

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Różowe siałam dopiero w ubiegłym roku. Nie wszystkie zakwitły ale te które
> miały kwiatki były bladziutkie. A są w ogóle ciemniejsze?

No właśnie widziałam tylko takie super-blado-porcelanowe.

Pozdrawiam, Basia.

9. Data: 2003-04-22 17:30:46

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz <b...@p...gliwice.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:b82vec$63i$...@z...polsl.gliwice.pl...

> Użytkownik "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> napisał w wiadomości

> No właśnie widziałam tylko takie super-blado-porcelanowe.

To chyba ciemnych nie ma. Może kiedys ktoś wyhoduje?
--
Pozdrawiam, Kaśka

10. Data: 2003-04-22 19:36:56

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> No właśnie widziałam tylko takie super-blado-porcelanowe.
hehe
Basiu a czy mozna jeszcze dokladniej okreslic
ten" super-blado-porcelanowy " kolorek
?
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

Raczkujaca - pielengnacja iglaków
gupie pytanie
Clematis.
Wesołych świąt
czy jest jakis trick z sadzeniem brzoskwin?