SCHIZOFRENIA

1. Data: 2001-08-19 17:17:56

Temat: Re: SCHIZOFRENIA
Od: "Andr3as" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "cbnet" <c...@w...pl=NOSPAM=> napisał w wiadomości
news:9md1jg$ij4$1@news.tpi.pl...

> Do niedawna tak samo wielu badaczy twierdzilo ze jest to choroba
> dziedziczna i niedziedziczna jednoczesnie.

ale teraz twierdzi sie, ze dziedziczne sa predyspozycje np. schizofrenicy
maja mniejsze czaszki, powiekszone komory mozgowe, 'odmienna' struktura
platow skroniowych i/lub czolowych, moga tez sie oczywiscie zdarzyc urazy
glowy...

1. Data: 2001-08-20 20:16:51

Temat: SCHIZOFRENIA
Od: s...@i...pl (SKooBi) szukaj wiadomości tego autora

interesuja mnie rozne rzeczy poswiecone tej chorobie
strony internetowe....
znacie jakies zachodnie, lub polskie
(www.psychiatria.pl to znam)
poswiecone TYLKO tej chorobie,
dlacego tylko - chodzi mi wlasnie o taki jakby amerykanski portal
poswiecony temu, wiem ze sa rozne, wlasciwie kazda choroba
ma taki swoj portal, z newsami itp.
pewnie gdzies taki jest najpewniej w ameryce....
chcialbym miec wlasnie dostep do wszystkich
najnowszych wiadomosci zwiazanych z ta choroba a nie szukac wzmianek
w serwisach ogolniejszych...
wiem ze istnieje grupa alt.support.schisophrenia
ale to jest po angielsku, a ja szukam czegos takigo po polsku
(hiererchie alt.* tez mam na mysli) nie koniecznie dokladnie na ten
temat, ale taka by mozliwie zawezic temat....
strony szukam oczywiscie po angielsku, bo po polsku
to chyba prawie nic, poza jakimis tam zdawkowatymi artykulami to nie
ma (wlasciwie wszystko co po polsku bylo w sieci to juz prrzeczytalem)
a grupy (albo listy dyskusyjnej.... zreszta to malo prawdopodobne zeby
taka lista byla) po polsku bo po angielsku to niezbyt ladnie sie
wtpowiadam

http://POCZTA.interia.pl/ - sa powody by korzystac!

1. Data: 2001-08-21 17:35:14

Od: F...@t...net (fatso) szukaj wiadomości tego autora

s...@i...pl (SKooBi) wrote in message

> chcialbym miec wlasnie dostep do wszystkich
> najnowszych wiadomosci zwiazanych z ta choroba a nie szukac wzmianek
> w serwisach ogolniejszych...

Najnowsze informacje zwiazane ze schizofrenia mozesz znalezc tylko w
psychiatrycznych czasopismach naukowych i to wylacznie
anglojezycznych, a nie w internecie. Rozumiem, ze nie ufasz
przecietnemu psychiatrze, ale wobec tego czemu nie zasiegniesz
informacji w jakiejs klinice psychiatrycznej, gdzie maja bogate
doswiadczenia zwiazane z diagnozowaniem i leczeniem tej choroby?
Jezeli jestes laik, to po co Ci te informacje? Przeciez na
schizofrenie kazdy pacjent choruje troche inaczej. Rozne sa tez
rokowania w zaleznosci od kilku zmiennych, takich jak wiek
zachorowania, intensywnosc objawow, szybkosc remisji, czasokres
choroby, wyksztalcenie, plec itp. Jesli chodzi o leczenie, to tez
zalezy, jak pacjent reaguje na ubogi repertuar tych kilku
psychotropow. Naturalnie firmy farmaceutyczne rozprowadzaja ich
mnostwo twierdzac, ze kazdy najnowszy to rewelacja. Ale w
schizofrenii, trafnie przez kogos nazwanej rakiem osobowosci, cudow
nie ma.
Dorrit

1. Data: 2001-08-21 18:47:58

Od: jacek <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <1...@i...pl>, s...@i...pl
says...
> interesuja mnie rozne rzeczy poswiecone tej chorobie
> strony internetowe....
> znacie jakies zachodnie, lub polskie
> (www.psychiatria.pl to znam)
> poswiecone TYLKO tej chorobie,

Zacznijmy inaczej - chcesz informacje zrozumiec? Jakie masz przygotowanie
merytoryczne (czyli jakiego typu strony tak naprawde sa dla ciebie
strawne). Scizofrenia to jedna z najbardziej tajemniczych i trudnych do
zrozumienia chorob wogole, wiec zrozum ze pytam z zyczliwosci.

1. Data: 2001-08-21 18:59:49

Od: "Eva" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jacek" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> strawne). Scizofrenia to jedna z najbardziej tajemniczych i trudnych do
> zrozumienia chorob wogole, wiec zrozum ze pytam z zyczliwosci.

Chciałam to zrozumieć mając już lat 19, ponieważ miałam koleżankę chorą na
schizofrenię.
Nb. z matki również chorej i z bliźniakow.
Szukałam wtedy w książkach i trochę znalazłam.
Dlaczego każdy "zawodowiec" uważa , że wszyscy inni to tępaki, którzy nic nie
potrafią zrozumieć.
Wiedzę należałoby jednak propagować (nie tylko w formie dla przedszkolaków ).
Jeśli dla kogoś będzie za trudna - zniechęci się i poszuka łatwiejszej.
A jeśli kogoś trapi jakieś pytanie to i tak za wszelką cenę spróbuje znaleźć
odpowiedź.

Sorry;) ale nie cierpię reglamentacji wiedzy.
A potem dziwicie się, że ludzie szukają odpowiedzi w pismach kobiecych i byle gdzie.
Mam chyba jakieś uczulenie, czyco;)) ?
Eva

1. Data: 2001-08-21 19:23:20

Od: "WB" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik SKooBi <s...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:1...@i...pl...
> interesuja mnie rozne rzeczy poswiecone tej chorobie

Poczytaj(cie) : Antoni Kępiński "Schizofrenia", jeśli jesteś na tyle
odważny.

WB

1. Data: 2001-08-21 19:47:29

Od: jacek <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <9lub1g$s4i$1@news.tpi.pl>, e...@w...pl says...

> [...]
>
> Sorry;) ale nie cierpię reglamentacji wiedzy.
> A potem dziwicie się, że ludzie szukają odpowiedzi w pismach kobiecych i byle

Sorry, nie zrozumielismy sie. Mi chodzi o to ze chetnie dam namiary, sam
pomoge w miare mozliwosci ale nie chce wyjsc na zarozumialca i uzywac
slangu. Wiec po prostu pytam: co juz kolega wie a co cche wiedziec.
Ciezko zaczynac ab ovo.

1. Data: 2001-08-22 09:15:27

Od: "cbnet" <c...@w...pl=NOSPAM=> szukaj wiadomości tego autora

SKooBi:
> interesuja mnie rozne rzeczy poswiecone tej chorobie
> strony internetowe....
> znacie jakies zachodnie, lub polskie
> poswiecone TYLKO tej chorobie,

Napewno jest gdzies dostepna ksiazka napisana przez
czlowieka ktory zapadl na te chorobe. Od dosyc wczesnej
fazy bardzo skrupulatnie opisywal swoj stan (rozwoj choroby)
z dnia na dzien i z godziny na godzine. To studium dla tych
ktorzy chcieliby przyjrzec sie choremu z bliska.

Niestety, dosyc juz dawno temu ogladalem (tylko :)) w tv
polskojezyczna realizacje tego materialu (spektakl jednego
aktora) i nie znam ani tytulu ani autora ksiazki.

Pozdrawiam,
Czarek

1. Data: 2001-08-22 11:04:49

Od: Nina Mazur Miller <n...@p...ninka.net> szukaj wiadomości tego autora

"cbnet" <c...@w...pl=NOSPAM=> writes:

> [...]
> z dnia na dzien i z godziny na godzine. To studium dla tych
> ktorzy chcieliby przyjrzec sie choremu z bliska.

ciekawa ksiazka jest "bylam schi" napisana przez Barbare Rosiek,
notabene sama z wyksztalcenia i praktyki psycholog.
Jest to wlasciwie jej dziennik, pisany z punktu widzenia osoby
zapadajacej na schizofrenie coraz bardziej.. i probojacej jakos poddac
to autoanalizie.

bynajmniej nie jest to zadne opracowanie naukowe, niemniej dla laikow
na poczatek znacznie latwiej strawne niz to co w podrecznikach dla studentow.

--
Nina Mazur Miller
n...@p...ninka.net

1. Data: 2001-08-22 20:13:40

Od: s...@i...pl (SKooBi) szukaj wiadomości tego autora

fatso powiada: <F...@t...net, 19:35, 21 sierpnia 2001>

> [...]

> psychiatrycznych czasopismach naukowych i to wylacznie
> anglojezycznych, a nie w internecie. Rozumiem, ze nie ufasz

to ze w anglojezycznych to wiem....
ale nie sadze zeby w internecie tego niebylo....
przeciez teraz coraz wiecej gazet ma swoje internetowe wydania
broszuryw listach mailingowych, nie szukam szczegolowych informacji
tylko nowych wiadomosci z tego tematu
z jakiegos serwisu ktoory zajmuje sie zbieraniem rozproszonych
wiadomosci na ten temat

> przecietnemu psychiatrze, ale wobec tego czemu nie zasiegniesz

a skad ty wiesz ze mam z nimi doczynienia co ?
moze to ty byles tym glosem co za mna wczoraj chodzil ? ;->>

> informacji w jakiejs klinice psychiatrycznej, gdzie maja bogate

no.. heh... wlasnie sie zastanawialem jakbym latal do kliniki w
krakowie codziennie z pytaniem czy przypadkiem nie wynalezli nowego
leku ? - ciekawy jestem ich diagnozy :)))

> doswiadczenia zwiazane z diagnozowaniem i leczeniem tej choroby?

ale czy sie podziela...
zauwarzylem ze psychiatrzy nie lubia sie dzielic szczegulami
technicznymi....

> Jezeli jestes laik, to po co Ci te informacje? Przeciez na

to juz na szczescie mam za soba

> [...]
> mnostwo twierdzac, ze kazdy najnowszy to rewelacja. Ale w
> schizofrenii, trafnie przez kogos nazwanej rakiem osobowosci, cudow

ojej...
tu mnie zastanawi jezyk ktoory przybrales.....
nie domyslaj sie zabardzo.... oj niedomyslaj ;-))

-- Yupiayey USA! -- Insp. Przebiegly zdradzil! STOP Wielka afera! STOP
AL zamieszany! STOP Wejdz do gry i zgarnij fanty!
Alibi Game START! http://www.game.alibi.pl

Powiedzcie mi czy jestem frajerem . - wydaj opinie .
RPG
Seks jest grzecham .
Seks jest grzechem.
Seks jest grzecham .