Skarlanie

1. Data: 2003-03-18 11:09:15

Temat: Skarlanie
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nadchodzi wiosna, więc mi się przypomniało: czy i jakie preparaty skarlające
są w sklepach dostępne?

Pozdrawiam, Basia.

2. Data: 2003-03-18 11:16:28

Temat: Re: Skarlanie
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@t...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik Basia Kulesz <b...@p...gliwice.pl> w wiadomości do grup
> dyskusyjnych napisał:b56v07$918$...@z...polsl.gliwice.pl...
> skarlające > są w sklepach dostępne?
>
> Siekiery? Piły? Sekatory? :-)))

Do pelargonii?
Nieśmiało, Basia.

3. Data: 2003-03-18 11:21:39

Temat: Odp: Skarlanie
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
dyskusyjnych napisał:b56v07$918$...@z...polsl.gliwice.pl...
> Nadchodzi wiosna, więc mi się przypomniało: czy i jakie preparaty

Pozdrawiam :-)
Janusz

4. Data: 2003-03-18 11:41:53

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz <b...@p...gliwice.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:b56vdp$c1g$...@z...polsl.gliwice.pl...

> Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@t...pl> napisał w wiadomości

> Do pelargonii?
> Nieśmiało, Basia.

Nożyczki??? :-))
Pozdrawiam :-)
Janusz

5. Data: 2003-03-18 18:26:42

Od: "zosia" <z...@m...gorzowwlkp.com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
usyjnych napisał:b56v07$918$...@z...polsl.gliwice.pl...
> Nadchodzi wiosna, więc mi się przypomniało: czy i jakie preparaty skarlają

:))))))))))))) a cóż to takiego ?
na sąsiada też zadziała ?
Zosia

6. Data: 2003-03-18 18:36:37

Od: r...@t...net.pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of zosia

> :))))))))))))) a cóż to takiego ?
> na sąsiada też zadziała ?
> Zosia

Ja tez jestem zainteresowany, czyżby feministki coś wymyśliły :-(
Nie było by to dobrze :-(
:-) Bogusław

7. Data: 2003-03-18 19:09:18

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"zosia" <z...@m...gorzowwlkp.com> wrote in message

> Użytkownik Basia Kulesz <b...@p...gliwice.pl> w wiadomości do grup
> [...]

O sąsiedzie nie myślałam:-) Ogólnie ogrodnicy traktują tym rośliny,
szczególnie balkonowe, by utrzymać - lub stworzyć - efektowny pokrój. Do
tego preparaty te stymulują wczesne i obfite kwitnięcie. Na pewno widziałaś
chryzantemki w kształcie kul, wysokości do 30 cm. Po wysadzeniu do gruntu w
następnym roku wyrastają np. do 1,20m. A moje pelargonie mają obrzydliwy
zwyczaj przeistaczania się w istne krzaczory. I mechaniczne
skracanie-przyszczykiwanie (niezależnie od używania nożyczek - ukłony w
stronę Janusza) nic tu nie pomaga. Stąd pytanie. Wniosując z braku
odpowiedzi, nikt się tym nie interesował. Czyli mam zastosować metodę
"szybkiego efektu", a krzaczki wysadzić w ogrodzie?

Smętnie, Basia.

8. Data: 2003-03-18 20:22:23

Od: "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

> O sąsiedzie nie myślałam:-) Ogólnie ogrodnicy traktują tym rośliny,
> szczególnie balkonowe, by utrzymać - lub stworzyć - efektowny pokrój.

Nie tylko balkonowe. Masz może zamię? Kupiona jako miniaturowa
palma, po paru miesiącach uprawy w domu wydaje liście na 70cm
ogonkach. :-(

.>Wniosując z braku
> odpowiedzi, nikt się tym nie interesował.

Owszem, ale z tego co mi wiadomo nie dostaniesz tych preparatów.

>Czyli mam zastosować metodę
> "szybkiego efektu", a krzaczki wysadzić w ogrodzie?

A nie możesz pobrać z krzaczków sadzonek? Chyba jednak jest już
trochę za późno. Nie rozrosną się do maja.

Z pozdrowieniami, Maria

9. Data: 2003-03-18 21:13:59

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> wrote in message

> [...]
>
> Nie tylko balkonowe. Masz może zamię? Kupiona jako miniaturowa
> palma, po paru miesiącach uprawy w domu wydaje liście na 70cm

Znam z literatury. Też skarlają?

> .>Wniosując z braku
>
> Owszem, ale z tego co mi wiadomo nie dostaniesz tych preparatów.

:-(((((

> A nie możesz pobrać z krzaczków sadzonek? Chyba jednak jest już
> trochę za późno. Nie rozrosną się do maja.

To są sadzonki pobrane w październiku. W ogóle nie chcą się rozkrzewiać
(mimo uszczykiwania). Na ogół zagęszczają się dopiero po wystawieniu na
dwór. Ale w tym roku są wyjątkowo chyde. Chyba to ta zima...

Pozdrawiam, Basia.

10. Data: 2003-03-19 05:57:14

Od: "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To są sadzonki pobrane w październiku. W ogóle nie chcą się rozkrzewiać
> (mimo uszczykiwania). Na ogół zagęszczają się dopiero po wystawieniu na
> dwór. Ale w tym roku są wyjątkowo chyde. Chyba to ta zima...

Jeśli masz na nią ochotę, a Bogusław zechce nas przyjąć, to mogę
przywieźć Ci na spotkanie sadzonkę Vancouver Contennial. Cały czas
jest małych rozmiarów, sama się rozkrzewia, nie choruje, a w tej
chwili mateczniki już są w kwiatach. Nie znam bardziej
bezproblemowej i jednocześnie równie ładnej pelergonii.

Z pozdrowieniami, Maria

Ksiazki ogrodnicze.
Glina !!! Porada !!! Pomoc !!!
Do mieszkańców stolicy
Donice
Projektowanie Ogrodów - OgrodyEwy - Zapraszam