Szalotka

1. Data: 2002-10-20 09:32:29

Temat: Re: Szalotka
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 20 Oct 2002 12:21:31 +0200, "Jola L-L"
<j...@i...pl> wrote:

>Użytkownik "Jerzy N." <p...@g...pl> napisał w wiadomości
>ce
>
>szalotka - to malutka cebulka, jak najbardziej do kupienia w kraju
>
> Jola L-L

kuzynka czoenku, a moze wrecz siostra, bo to bardziej zdaje sie z
czosnkowatych niz cebulowatycch, choc to na to samo wychodzi
(zaraz mi ktos nogi poprzetraca)

Trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-10-20 09:44:38

Temat: Szalotka
Od: "Jerzy N." <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ogladam wlasnie na TV -2 program o dobrym jedzeniu i wlasnie tam pokazano ce
bule niedostepna w Polsce a nazywa sie szalotka , czy Wiecie cos wiecej na t
en temat
Pozdrawiam
"goral'

1. Data: 2002-10-20 10:21:31

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2002-10-20 12:10:33

Od: "Jerzy N." <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jola L-L <j...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:aou06a$86p$...@n...tpi.pl...

> szalotka - to malutka cebulka, jak najbardziej do kupienia w kraju

To ciekawa informacja , a ten program ktory ogladalem to byl przez samego
mistrza Roberta Maklowicza prowadzony i wlasnie sam mistrz stwierdzil ze
jest to cebulka dostepna tylko w Niemczech , a ktorej nie uswiadczysz w
Polsce
Pozxdrawiam i dziekuje za pomoc
'goral"

1. Data: 2002-10-20 12:40:27

Od: "walkie" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Trzeba Maklowicza do zwyklego spozywczaka wyslac na dzial przetworow...;-)

walkie -> Justyna Oracz
GG:411958
e-mail: w...@w...net.pl
j...@w...net.pl
IRC: #wroclaw

1. Data: 2002-10-20 12:45:20

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mistrza Roberta Maklowicza prowadzony i wlasnie sam mistrz stwierdzil ze
> jest to cebulka dostepna tylko w Niemczech , a ktorej nie uswiadczysz w

Maklowicz sie pomylil, u mnie szalotka bywa wiosna w warzywniaku naprzeciwko
na wage , oprocz tego niedaleko w ogrodnictwie "Okaz" mozna kupic szalotke
juz w takiej plastikowej azurowej siatce za 1 kg jakies 2,50-3 zlote chyba .
Kiedys kupilam taki worek i zanim wysadzilam do doniczek zaczely mi cholery
;-))kielkowac w tej siatce, Sa to male ok. 2 cm cebulki ( Krysiu cebulki co
wypuszczaja szczypiorek- a nie czosnkowate jak pisalas), jak ktos sie uprze,
to zamiast szalotek mozna uzyc male glowki cebulkowe jakie bywaja przy
gotowych szczypiorkach a nawet, machnac reka na szalotke i zastepczo dodac
do potrawy odrobine zwyklej cebulki. Szalotka jest delikatniejsza. I w ten
sposob przychwycilismy Maklowicza na przeklamaniu ;-))
Jak ktos wiecej chce o szalotce ; to podaje linka
http://www.plantator.pl/rosliny/szalotka.html
i kawalek stamtad informacji:

"... Szalotka nie tworzy jednej dużej cebuli lecz skupisko niewielkich
cebulek. Do rozmnażania używa się pojedynczych cebulek.
Wysadzamy je do gruntu w pierwszej połowie marca w rozstawie 30x10 cm,
wierzchołek cebulki powinien zostać przykryty około 3 cm ziemi.
Plonem uzyskanym z uprawy szalotki mogą być nie tylko cebulki ale też
szczypior. Gdy zależy nam tylko na cebulkach, zbiór rośliny przeprowadzamy
gdy szczypior zacznie tracić zielony kolor, czyli w lipcu. Jeśli pragniemy
użytkować cebulki oraz świeży szczypior, roślinę można zbierać sukcesywnie
od maja do początków lipca. .."

Pozdrawiam Jola L-L ( a Maklowicza i tak lubie:)))

1. Data: 2002-10-20 19:30:59

Od: "Kamas.hw" <m...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
pokazano ce
> bule niedostepna w Polsce a nazywa sie szalotka , czy Wiecie cos

A najparadniejsze jest to,że to co pokazywał Makłowicz to wcale - moim
zdaniem - nie była szalotka :-))

--
pozdrawiam:-)
Sławomir J. Marusiński (Kamas.hw)

1. Data: 2002-10-20 20:23:22

Od: "Jerzy N." <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jola L-L <j...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:aou8jj$rfn$...@n...tpi.pl...

> [...]
> http://www.plantator.pl/rosliny/szalotka.html
> i kawalek stamtad informacji:
> Pozdrawiam Jola L-L ( a Maklowicza i tak lubie:)))

Tez Go lubie chociaz chlop raczej maly , z malych to dziewuchy lubie, bo sa
cudowne ,za duzymi nie przepadam i dziekuje za wyklad o szalotce .Sam mam
tylko 198 cm i waga troche mniejsza .Maklowicz powinien dostac jakis medal
za propagacje dobrego jedzenia ,a ujal mnie jak podal przepis na kwasnice na
gesinie .Troche to, co tak powiem jednostkowy przepis ,bo na na taka
kwasnice goral mogl sobie pozwolic tylko na jesien .
Samych slodyczy
Jurek "goral" dziewuchom zyczy

1. Data: 2002-10-20 20:30:09

Temat: Odp: Szalotka
Od: "Bask" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Kamas.hw <m...@p...gazeta.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:aov09o$jlr$...@n...gazeta.pl...

> [...]
> pokazano ce
> wiecej na t
> >

> A najparadniejsze jest to,że to co pokazywał Makłowicz to wcale - moim

Czytajac watek "szalotka" po raz kolejny zrozumialem dlaczego Wladyslaw,
Paul i inni wycofali sie z grupy. Gusty mozna miec rozne ale jesli ktos
wypowiada sie o faktach to trzeba miec minimum wiedzy.
Bask

--
"Nie pij samej wody; uzywaj troche wina ze wzgledu
na swoj zoladek i na swe czeste oslabienia"

1. Data: 2002-10-21 05:20:26

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>gesinie .Troche to, co tak powiem jednostkowy przepis ,bo na na taka
>kwasnice goral mogl sobie pozwolic tylko na jesien .

Pomorski gorol?

Trys
K.T. - starannie opakowana

Kiełbasa do wędzenia i gotowania