Szybko rosnące drzewo

11. Data: 2003-05-07 14:04:18

Temat: Re: Szybko rosnące drzewo
Od: "Wojtek" <t...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> napisał w wiadomości
news:O78ua.6377$VP.755459@twister.neo.rr.com...

> Dla zabawy policzmy co by sie stalo, gdyby co dwa lata podwajal wysokosc.
> Drzewo to dlugowieczne, niech rosnie dajmy na to 200 lat. Podwoi swoja
> wysokosc 100 razy, a wiec zwiekszy ja 2^100 razy. 2^10=1024, wiec to
> w przyblizeniu 10^3. A wiec 2^100 to mniej wiecej 10^30, czyli naz dab
> zwiekszy swoja wysokosc 1000000000000000000000000000000 razy.
> Niezle osiagniecie ogrodnicze!

Myślę, że już w początkowej fazie tego gigantycznego wzrostu uschnie czubek.
Stanie się to gdy tylko sięgnie granicy atmosfery...
Kiedyś czytałem książkę o zgubnych skutkach tolerowania nieokiełznanego
wzrostu otaczającej nas roślinności. To był "Mały książę", obowiązkowa
lektura dla ogrodników. Podnosi morale w czasie ciężkich prac ogrodowych.
Warto zobaczyć też stary film Disneya, w którym rozwija się jakaś
bardzo ekspansywna roślinka. Chyba to była fasola. Gdy byłem mały to
był to dla mnie straszliwy horror.
Natomiast podana przez Ciebie liczba może być średnicą galaktyki...
Pozdrawiam
Wojtek Kowalczyk

12. Data: 2003-05-07 14:06:36

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Wojtek" <t...@b...pl> wrote in message

> Znam się na uprawie platanów bardzo dobrze bo... prawie nic nie trzeba
> przy nich robić...

A moze on wlasnie chce przy tym drzewie cos robic? :-)))

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

13. Data: 2003-05-07 14:15:23

Od: "Wojtek" <t...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A moze on wlasnie chce przy tym drzewie cos robic? :-)))

W takim wypadku nie polecam platana, polecam brzozę
bo jest co przy niej robić jak się zacznie z niej sypać.
Ma tę wadę, że nie daje cienia. Ale urody jej nie brak.
:-)
Wojtek Kowalczyk

14. Data: 2003-05-07 14:27:32

Od: "Janek" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dab rosnie szybko???
>
> Dla zabawy policzmy co by sie stalo, gdyby co dwa lata podwajal wysokosc.
> [...]

Michale,
nie twierdzę (i nie oczekuję), że dąb przez całe swoje życie bedzie podwajał
wysokość co dwa lata. Podtrzymuję natomiast, że posadzony przez mnie dwa
lata temu 1,5 matrowy dąbek dzisiaj ma juz nieco ponad trzy metry wzrostu i
nie chce inaczej! :-))
Dodam jeszcze, że na działce znajomych nad Bugiem, dęby posadzone 20 lat
temu są dzisiaj wielkimi, dostojnymi drzewami. A cóż to jest 20 lat w życiu
dębów? :-)) Ledwie 10% jak sam raczyłeś zauważyć. Pestka w porównaniu do
wieczności! :-))
A i w ludzkim życiu - jeśli spojrzeć bardziej filozoficznie - to też
niewiele... :-))
Nadal więc polecam szybko rosnące dęby!!! :-))
Pozdrawiam
Janek

15. Data: 2003-05-07 20:00:45

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Too Old" <t...@t...pl> writes:

> Klon jesionolistny,ale to moim zdaniem chwast.

Dlaczego? Ot, chociażby w odmianie 'Aureatum'.

Pozdrawiam,
Grzesiek

--
Żyła raz pewna pani w Chartumie
co z uśmiechem jeździła na pumie.

16. Data: 2003-05-08 05:14:58

Od: "Too Old" <t...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Kochany misio"
Grzegorz Sapijaszko<g...@s...net>
napisał(a)
w swojej wiadomości
<news:m14r46v85u.fsf@sapijaszko.net> ,a ja na to :

> Dlaczego? Ot, chociażby w odmianie 'Aureatum'.

W tym przypadku jest to chwast, odmiana złota ;-)
Nic specjalnego .

--
kochany rekinek- J.Krzysztof Chiliński j...@p...pl
serwis muszlowcowy http://www.muszlowce.akw.pl/

17. Data: 2003-05-08 08:42:58

Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Janek

> P.S. Panie Bogusławie, taka piękna pora roku, a Pan dla nas, "zielonych"
> taki złośliwy... :-))) Wstyd! :-)))

Nie taki był mój zamiar :-)
Moja propozycja to Magnolia tripetala-mrozoodporna piękne majestatyczne
drzewo :-)
:-) Bogusław

18. Data: 2003-05-08 09:10:03

Temat: Odp: Szybko rosnące drzewo
Od: "Zosia" <z...@m...gorzowwlkp.com> szukaj wiadomości tego autora

> Moja propozycja to Magnolia tripetala-mrozoodporna piękne majestatyczne
> drzewo :-)
> :-) Bogusław

A ja zawsze myslalam, ze magnolia potrzebuje z 50 lat zeby byc pieknym
drzewem, a majestatycznym to ze 100. Ale moze ta tripetala jest
wyjatkiem w magnoliowej rodzinie. Ja mam dwie - bardzo jasna i bardzo
ciemna - fakt, ze bardzo obficie kwitna ale to juz piaty sezon u mnie,
a przyrosty mizerne ( ok.20-30 cm przez te 5 lat lacznie). Maja w tej chwili
jakies 1,20 - 1,40 m.
Pozdrawiam - Zosia

19. Data: 2003-05-09 10:51:24

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

Zosia napisał(a) w wiadomości: ...
>[...] Ale moze ta tripetala jest
>wyjatkiem w magnoliowej rodzinie

Jak widzisz magnolia magnolii nie rowna :)
Tak na marginesie (sadzac z opisu) u Ciebie rosna m. posrednie, lub jakies
kalifornijskie hybrydy ('Susan', 'Betty' itd.)
To zupelnie inna sekcja magnolii w porownaniu z M. tripetala.

Pozdrawiam,
Bpjea

20. Data: 2003-05-09 10:54:40

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

Bogusław Radzimierski napisał(a) w wiadomości: ...
>Magnolia tripetala-mrozoodporna piękne majestatyczne
>drzewo :-)

W naszych warunkach 12 m wys. maksymalnie (podobno) - to jeszcze nie jest
majestatyczne drzewo (chociaz ladne:)

Pozdrawiam,
Bpjea

piętnuję
skoszona trawa
Areator a wertykulator
siatka do roslin pnacych
Gdzie w okolicach wraszawy mozna kupic winorosl 'Cascade'