Odp: Szybkorosnący żywopłot?

From: "Elfir" <e...@p...fm>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Odp: Szybkorosnący żywopłot?
Date: Sat, 13 Sep 2003 15:31:27 +0200

> Bardzo proszę o poradę jaką roślinkę zastosować na żywopłot, który ma
> być szybko rosnącym i formowalnym, a na dodatek tolerującym półcień i
glebę
> "wielko-osiedlową", na głębokości ok 40-50 cm dużo gruzu budowlanego. Ten

Świdośliwa - Amelanchier
A. ovalix - 2m wys.
A. spicata -2-4m wys.
A. lamarckii - do 10m wys.
Ładnie kwitną na biało (rodzina Rosaceae), maja czarne lub ciemnogranatowe
owoce chetnie zjadane przez ptaki.
Zero wymagan - suche, piaszczyste i kamieniste gleby. Slonce/polcien.
Odporne na mroz. Swietnie znosza ciecie.

> Proszę także o poradę jak najskuteczniej przygotować sadzonki
bukszpanu
> drobnolistnego i ligustru. Mam kilka krzaczków 60-70 -cio cm i może zrobić
> żywopłot z któregoś z nich, a nie ma to jak chodować rośliny od początku
> samemu (gdy potrzeba ich dużo).
No coz, moj sposob moze jest malo wydajny, ale prosty - przytnij krzewy
wiosna (np.w maju, chociaz mi zdarzalo sie takze robic sadzonki z letniego
ciecia formujacego w lipcu/sierpniu). Z odcietych galazek (nawet
zdrewnialych) sporzadz sadzonki. Koncowki zanurz w srodku ukorzeniajacym i
wsadz b. gesto do piaszczystej ziemi (nie muszi byc doniczka, moze byc
prosto do gruntu). Podlewaj caly rok b. oficie i na wiosne masz pelno nowych
krzaczkow.
U mnie swietnie sie przyjmowaly. W ciagu roku mialam ich tyle, ze porobilam
obwodki bukszpanowe wokol rabatek.

Elfir