Szybkowar - jaki

1. Data: 2000-03-17 08:02:01

Temat: Szybkowar - jaki
Od: "Gandalf" <a...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Mam zamiar kupic szybowar. Zadnych "kosmicznych" wymagan,
ma szybko gotowac i sie nie psuc.

Widzialem w leclercu wloskie bodajze 3,5l po ok 70 zl. Trwale?
Warto? A moze jakies inne?

Dzieki za wszelkie informacje.

Pozdrawiam,
Gandalf

1. Data: 2000-03-17 08:31:43

Temat: Odp: Szybkowar - jaki
Od: "Gandalf" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Gandalf <a...@u...net> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:38d1e647$...@s...net.pl...
<ciach>

> Pozdrawiam,
> Gandalf

No i masz babo placek, sklonowali mnie bez mojej wiedzy ;)

mamy tutaj maly problem, ksywki "Gandalf" uzywam juz od okolo roku, choc
akurat na pl.rec.kuchnia malo sie udzielam (glownie czytam), ale niemniej
oczekuje na propozycje

Pozdrowienia

Gandalf

1. Data: 2000-03-17 08:48:25

Od: "Andrzej Bienias" <a...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Gandalf <g...@p...onet.pl> w wiadomości
do grup dyskusyjnych napisał:8asq4k$ok8$...@s...man.poznan.pl...

[...]
> mamy tutaj maly problem, ksywki "Gandalf" uzywam juz od okolo roku, choc
> akurat na pl.rec.kuchnia malo sie udzielam (glownie czytam), ale niemniej
> oczekuje na propozycje

Jaka bron Wasc wybierasz? ;-)

Tez uzywam tego nicka od mniej wiecej roku. Na pl.comp.lang.delphi
jest trzeci Gandalf.

Na potrzeby pl.rec.kuchnia moge przestac byc Gandalfem.

Pozdrawiam,
'Gandalf' - Andrzej

1. Data: 2000-03-17 13:51:50

Temat: Re: Szybkowar - jaki
Od: "Ania" <a...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Polecam szybkowary produkcji węgierskiej (mamtaki od ok 10 lat i nic się nie
stało) co prawdanie wiem jakiej marki musiałabym sprawdzić

Natomiast polskie nie sa zbyt bezpieczne - po gotowaniu w takowym miałam
"przyjemność" zbierać płucka wieprzowe ze ścian kuchni, gdyż pokrywka nie
wytrzymała ciśnienia i uderzywszy w pralkę wyleciała przez okno, a cała
zawartość garnka znalazła się na podłodze i na ścianach (od tamtego
feralnego wieczoru pies nie miał wyjścia i przeszedł na suchą karmę).
Anka

Gandalf napisał(a) w wiadomości: <38d1e647$1@security.net.pl>...

1. Data: 2000-03-17 14:12:54

Od: "Joanna Pampuch-Wolak" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
napisał:38d1e647$...@s...net.pl...
> Witam,
>
> Mam zamiar kupic szybowar. Zadnych "kosmicznych" wymagan,
Cześć
Używam szybkowara od długich lat i z doświadczenia wiem, że najważniejsze
jest to czy możesz w Polsce dostać do nich uszczelki. Jeżeli nie to po ok.
dwóch latach można go wyżucić.
Popytaj w serwisach do jakich garnków mogą Ci sprowadzić uszczelkę.
Jeżeli chodzi o wielkość to lepiej kupić większy, bo a nóż widelec bedziesz
chciał ugotować coś większego, a garczek nie może być wypełniony cały.
To bardzo przydatna rzecz w kuchni, chociaż trudno mi czasmi przekonać
koleżanki do urzyania go (siedzi w piwnicy lub na strychu).
Pozdrawiam
Joanna

1. Data: 2000-03-20 10:17:00

Od: "Przemyslaw" <p...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> feralnego wieczoru pies nie miał wyjścia i przeszedł na suchą karmę).
> Anka

No, dobrze, ze dodalas, ze te plucka to dla psa byly ;))))

Przemyslaw Koziarski

1. Data: 2000-03-20 13:52:35

Od: "Andrzej Bienias" <a...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Joanna Pampuch-Wolak <j...@p...onet.pl> w wiadomości
do grup dyskusyjnych napisał:3...@n...vogel.pl...

> [...]

> jest to czy możesz w Polsce dostać do nich uszczelki. Jeżeli nie to po ok.

Dzięki, cenna informacja. Nie mogłem się jednak doczekać i już
kupiłem. Włoski, 5l a 131 zł. Mam nadzieję, że w przypadku kłopotów
z oryginalną uszczelką da się znaleźdź zamiennik.

> [...]
bedziesz
> chciał ugotować coś większego, a garczek nie może być wypełniony cały.

Fakt. Mój można napełniać do 2/3 pojemności.

> To bardzo przydatna rzecz w kuchni, chociaż trudno mi czasmi przekonać
> koleżanki do urzyania go (siedzi w piwnicy lub na strychu).

Czas: wczoraj po południu. Miejsce: moja kuchnia. Osoby: moja mama,
ja i szybkowar.

Od kilkunastu minut szybkowar stoi z 3 l wody w środku na gazie.

Szybkowar: pierwsze, nieśmiałe ssssss...

Mama: wykazuje lekkie zaniepokojenie.

Szybkowar: ssss zamienia się w puffffffffffff i długa na 1 m struga pary
siega
niemal do połowy kuchni.

Mama: chce uciec z kuchni. Musi jednak przejść w pobliżu pracującego
szybkowaru. To-tal-na, a-uten-tycz-na panika w oczach. Mama wygląda
tak, jakby miała zamiar przejść po ścianie, byleby się tylko oddalić od
szybkowaru.

Szybkowar: skończył robić puffffff i (chwilowo) ucichł.

Mama: oddycha z ulgą, panika mija. Za chwilę, po wyjaśnieniach, zaczyna
się sama z siebie śmiać.

Po czym do końca eksperymentów z szybkowarem siedzi przezornie w
innym pokoju... :-)

> Pozdrawiam
> Joanna

Pozdrawiam,
Andrzej

P.S. Fasola gotuje sie 30 minut. Chyba krótko...

1. Data: 2000-03-20 16:38:29

Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Ania <a...@s...com.pl> wrote in message
> [...]
| zawartość garnka znalazła się na podłodze i na ścianach (od tamtego
| feralnego wieczoru pies nie miał wyjścia i przeszedł na suchą karmę).

Mój nigdy płucek nie chciał jeść, choć znajomi nam bardzo ten typ karmy
zachwalali.

Co do szybkowara, to my używamy wciąż starych DDRowskich, choć
faktycznie kupienie do
nich uszczelki graniczy już z cudem i jak ostatnio mamie pokazałem
katalog WMF, to się
zapaliła i czeka na premię, co by parę garów u nich kupić :-)

Konrad

Pycha zapiekanka
Co to za pytania?
Odp: Szarlotka