Tik nerwowy - mruganie.

1. Data: 2005-11-20 08:56:59

Temat: Tik nerwowy - mruganie.
Od: "Michał" <m...@N...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Od dobrych kilku lat męczy mnie okresowa dolegliwość: natarczywe mruganie
powiekami. Dolegliwość ta występuje głównie w czasie, gdy przeżywam jakiś
stres (wcześniej były to np. matura, koniec roku szkolnego, rozpoczęcie
pracy itp.). Sam tego nie zauważam, dopóki o tym nie pomyślę, jednakże były
wyjątkowo nerwowe okresy, gdy mrugałem tak intensywnie, że bolały mnie
zewnętrzne kąciki powiek. Cała sprawa bardzo mnie krępuje. Do jakiego
specjalisty powinienem się z tym udać? W najbliższym czasie wybieram się do
okulisty, ale myślę, że on niewiele pomoże, gdyż to wszystko ma raczej
podłoże psychiczne. Czy są szanse na pozbycie się tego tiku?

Michał

2. Data: 2005-11-20 13:45:55

Temat: Re: Tik nerwowy - mruganie.
Od: "Tik" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy są szanse na pozbycie się tego tiku?

Na obgryzanie paznokci jest łatwy sposób, obciąć je, potem nawet jak odrosną
to zapominasz że je obgryzałeś i już tego nie robisz. Miałem kiedyś taką
kanapę z fajnymi włoskami siedziałem na niej cały dzień i dłubałem,
niemogłem robić nic innego, ale niestety mama zabrała kanapę z mojego pokoju
i już tego nierobię, nawet gdyby ta kanapa wróciła to już chyba się
oduczyłem tego robić. Nieraz takie fajne włoski rosną obok ust, człowiek
wywala jęzor i liże te włoski, jest na to sposób wystarczy się ogolić i się
człowiek tego oduczy. Niewiem czemu tak mrugasz, czy przypadkiem nie
zachaczają ci się jakieś rzęsy, może będziesz musiał je zgolić.

Chodzi ci o to żeby pozbyć się tików wogóle, czy o to że mrugając głupio
wyglądasz? Bo jak ja liżąc włoski głupio wyglądam to mogę sobie zmienić tik
na inny który by głupio nie wyglądał. Spróbuj znaleźć inny tik który
rozładowuje nerwy, choćby obgryzaj paznokcie, ktore to potem obetniesz i się
oduczysz tików. Ewentualnie znajdź inny tik który głupio nie wygląda np.:
dłubanie palcem nogi w bucie.

3. Data: 2005-11-20 20:16:24

Od: wiola <w...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Do jakiego specjalisty powinienem się z tym udać?

Leczeniem tików zajmuje się psychiatra
wioleta

4. Data: 2005-11-21 08:51:06

Od: "kabusza" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michał" <m...@N...poczta.fm> napisał w wiadomości
> Witam!
>
> Od dobrych kilku lat męczy mnie okresowa dolegliwość: natarczywe mruganie
> powiekami.

wybierz się do neurologa. mojemu dziecku [tez mrugała powiekami] tik minął
po kropelkach zapisanych przez neurologa. minęło kilka miesięcy-nawrotów nie
ma.

5. Data: 2005-11-22 16:47:26

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> po kropelkach zapisanych przez neurologa. minęło kilka miesięcy-nawrotów

najpierw nalezy wykluczyc wade wzroku, glownie astygmatyzm

pozdr.

casus

6. Data: 2005-11-23 17:41:37

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 20 Nov 2005 21:16:24 +0100, wiola wrote:

> Do jakiego specjalisty powinienem się z tym udać?
>>
> Leczeniem tików zajmuje się psychiatra

Może tam, gdzie Ty mieszkasz:)

Niezależnie od tego, że być może wcale nie chodzi tu o tiki, a na
przykład o dystonię, należałoby odwiedzić neurologa.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

7. Data: 2005-11-25 18:49:50

Temat: Odp: Tik nerwowy - mruganie.
Od: "nasze zdrowie" <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Niestety tik, to zaburzenie w przewodnictwie : nerw-płytka ruchowa na
miesniu.Przyczyny :infekcje ch.odzwierzecymi ( borelioza,toksoplazmoza,wirus
grypy,reakcja poszczepienna,pleśnie itd ).
Przydała by sie prawdziwa diagnoza : test elektroniczny na ww
czynniki.Zagladnijcie po wiecej na str. firmy promujacej elektronike w
medycynie i rehabilitacji :
paramed.waw.pl lub podobne z biofizyką w nazwie- w innych miastach poza
Warszawa.
NLD
Użytkownik Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:1te15unm3xsco$....@a...coca.cola...

8. Data: 2005-11-26 09:22:23

Temat: Re: Odp: Tik nerwowy - mruganie.
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 25 Nov 2005 19:49:50 +0100, nasze zdrowie wrote:

> Niestety tik, to zaburzenie w przewodnictwie : nerw-płytka ruchowa na
> miesniu.

Bzdura.

To co piszesz odpowiada chorobom złącza nerwowo mięśniowego - na
przykład miastenii.

Definicję tiku można znaleźć choćby tu:
http://www.amwaw.edu.pl/~artuwis/tiki.htm#defin

> Przyczyny :infekcje ch.odzwierzecymi ( borelioza,toksoplazmoza,wirus
> grypy,reakcja poszczepienna,pleśnie itd ).

Niezależnie od tego czy masz na myśli tiki, czy miastenię - bzdura.

> Przydała by sie prawdziwa diagnoza

Ty się zgadzam. Dlatego odsyłam do neurologa.

> test elektroniczny na ww
> czynniki.

Test elektroniczny na boreliozę? Paradne:)

Coś mi się zdaje, że mamy tu kolejny przykład merketingu różnych
zepterów czy innych oberonów.

Idź lepiej sobie gdzie indziej.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)