Tulipany

31. Data: 2003-03-31 06:21:48

Temat: Odp: Tulipany
Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:6tNha.15079$J...@t...neo.rr.com...
news:1805.000008b8.3e87612b@newsgate.onet.pl...

> Tak zle to jeszcze nie jest. Juz cos znalazlem wysylkowego tu; bede musial
> poszukac dokladniej jesienia.

Te tulipanki sprzedają czasem kwitnące wiosną w doniczkach.

--
Pozdrawiam, Kaśka

32. Data: 2003-03-31 07:49:27

Temat: Re: Tulipany
Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:1805.000008ed.3e877750@newsgate.onet.pl
Użytkownik<b...@o...pl> napisał(a):

> Co się czepiasz. Sam się naucz kultury. Zacznę Ci wyszukiwac każdą
> literówkę.

Hejka. Ciszej nad tą trumną. Nie strasz mnie, że mi będziesz wyszukiwał
literówki. Proszę bardzo :-) Natomiast u Ciebie, to nie są literówki, to są
ortograficzne byki! To zwykłe lenistwo nie korzystać ze słowników lub
klawisza F7. A o kulturze osobistej najlepiej świadczy sposób reakcji na
krytykę.
Pozdrawiam przedprzymrozkowo Ja...cki
PS. www.slownik-online.pl i www.so.pwn.pl/

33. Data: 2003-03-31 09:38:29

Od: "Ela" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko:
> Hejka. Tulipany możemy uprawiać w każdej glebie w wysokiej
> kulturze, byleby niezbyt zwięzłej lub suchej. Wymagaja gleby żyznej,
> przepuszczalnej,niezbyt suchej, obficie nawożonej oraz słonecznego
> lub półcienistego stanowiska. Rosną dobrze na glebie piaszczystej,
> porowatej, o odczynie lekko zasadowym, wzbogaconej kompostem
> lub dobrze rozłożonym obornikiem.

Tak dobrze się u mnie nie mają. ;-) Muszą się zadowolić gliną, no może
nie całkiem, sadząc je w koszykach mieszam glinę z próchnicą
(sklepową). W tym roku chyba są zadowolone - wszystkie tulipany
botaniczne mają już pąki kwiatowe, ale ja jednak najbardziej lubię te
zwykłe tulipany - czerwone z czarnym środkiem.

> Ze względu na krótki okres wegetacji oraz stosunkowo wysokie
>potrzeby pokarmowe, konieczne jest obfite zasilanie ich nawozami
>mineralnymi. Według badań S. Wóycickiego tulipany pobieraja w ciągu
>całego okresu wegetacyjnego w przeliczeniu na 100 roślin około:14,41g
>N, 3,89 g P2O5, i 14,32 g K2O. Przykładowo na 1 ar (10 m. x 10 m.)
> można zastosować: 3 kg soli potasowej, 3 kg superfosfatu potrójnego
> i 4 kg saletry wapniowej.

Mam poletko tulipanowe 2m x 4m, czyli 8% 1 ara - wychodzi gdzieś po 30
dkg każdego nawozu - trochę dużo jak na mój gust. Mam polifoskę i
saletrę to im sypnę, ale chyba mniej...

> Szczególnie ważne jest wiosenne zasilanie nawozami azotowymi,
>spulchnianie powierzchni ziemi, bardzo staranne odchwaszczanie a w
>okresie suszy podlewanie.
>Najlepszą porą sadzenia jest 16.09 do 15.10, zaś opóźnienie wpływa
>ujemnie na plon cebul i na bujność wzrostu roślin.

Już wiem gdzie błądzę, za późno sadzę. ;-)

> Po pierwszych przymrozkach, które powodują zamarznięcie 2 -3 cm
>warstwy gleby tulipany okrywa się (torfem, kompostem z kory itp.)

W to się nie bawię.

> U tulipanów uprawianych dla celów reprodukcji cebul usuwa się
>kwiaty zaraz po ich zakwitnieniu, aby nie powodować osłabiania roślin
>wskutek tworzenia nasion. Cebule wykopuje się, gdy zaczną żółknąć i
>zasychać liście (VI/VII) i przechowuje w suchych oraz chłodnych
>pomieszczeniach.
> Nalezy pamietać, że cebule, które niewykopywane pozostają w ziemi
>przez kilka lat (w tym samym miejscu) wytwarzaja rośliny słabiej
>kwitnące.

Wykopuję je każdego roku, ale czemu one się tak dzielą. ;-) Kupuję
duże
ładne cebule, a później mam np. trzy małe. :-)

> Pozdrawiam tulipanowo Ja...cki

Dziekuję i pozdrawiam Cię krokusowo (już mi kwitną) Don Kichote (to w
związku z
wątkiem o bykach) :-)

--
ELa

34. Data: 2003-03-31 10:14:51

Od: "zosia" <z...@m...gorzowwlkp.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dirko <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b68rum$oum$...@a...news.tpi.pl...
> [...]

> ortograficzne byki! To zwykłe lenistwo nie korzystać ze słowników lub
> klawisza F7. A o kulturze osobistej najlepiej świadczy sposób reakcji na

Słownik też by się przydał Tobie. Spojrz na swoj post z 30.03.2003 g.20.32
do watku o ziolach. Dwa byki jak sie patrzy - i to kardynalne.
Wybacz, ze sie wtracilam ale rzuciles kamieniem sam nie bedac bez winy.
No coz - do slownika nie zagladaja ci - co nie maja watpliwosci.
Zosia - rozmilowana w poprawnej pisowni.

35. Data: 2003-03-31 10:24:35

Od: b...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

>    Hejka. Ciszej nad tą trumną.
Czyją! Przecież nie boletusa kochanego.
Nie strasz mnie, że mi będziesz wyszukiwał > literówki.
Nie straszę, ostrzegam.
No właśnie.

boletus

36. Data: 2003-03-31 11:22:12

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:b694fh$of3$1@nemesis.news.tpi.pl zosia
<z...@m...gorzowwlkp.com> napisał(a):

> Słownik też by się przydał Tobie. Spojrz na swoj post z 30.03.2003
> g.20.32 do watku o ziolach. Dwa byki jak sie patrzy - i to kardynalne.

Hejka. Dziekuję za zwrócenie uwagi. Nikt nie jest doskonaly ;-).
Wiem też, że powinienem popracować nad interpunkcją.

> No coz - do slownika nie zagladaja ci - co nie maja watpliwosci.

To prawda.
Pozdrawiam kardynalnie Ja...cki

37. Data: 2003-03-31 13:43:31

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Dirko" <d...@w...pl> wrote in message

> [...]
> ortograficzne byki! To zwykłe lenistwo nie korzystać ze słowników lub
> klawisza F7. A o kulturze osobistej najlepiej świadczy sposób reakcji na

A jestes pewien, ze boletus1 (ktory zrobil blad) i boletus2 (ktory chce wyszukiwac
Twoje) to ta sama osoba? Porownaj:
Nie jestem specjalista od czytania naglowkow, ale na zdrowy rozsadek
wydaje sie, ze b1 ma Windows NT 5.1, zas b2 Windows 98.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

38. Data: 2003-03-31 15:09:20

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:7CXha.15915$JI.4903496@twister.neo.rr.com...
> [...]
> Nie jestem specjalista od czytania naglowkow, ale na zdrowy rozsadek
> wydaje sie, ze b1 ma Windows NT 5.1, zas b2 Windows 98.

Albo ta sama osoba z dostępem do sieci z dwóch różnych komputerów:-)

Pozdrawiam
Marta

39. Data: 2003-03-31 18:07:56

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dirko" <d...@w...pl> wrote in message
> W wiadomości news:b67cov$827$1@atlantis.news.tpi.pl Basia

> Hejka. Na pamięć, zaraz, zaraz, co to ja chciałem powiedzieć.... a no
> tak rozmaryn i soja (lecytynę sojową)
> komórki organizmu, a w szczególności tkanki nerwowej i mózgu.

Czyli co? Móżdżek wołowy? A choroba szalonych krów? Chyba jednak posadzę
miłorząb, tylko najpierw musiałabym sobie zapisać, żeby nie zapomnieć:-)))

Pozdrawiam, Basia.

40. Data: 2003-03-31 19:12:41

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Basia Kulesz" <b...@i...pl> writes:

> Czyli co? Móżdżek wołowy?

Móżdżek po polsku to dobra rzecz...

> Chyba jednak posadzę miłorząb, tylko najpierw musiałabym sobie
> zapisać, żeby nie zapomnieć:-)))

A dobre Ginko nie jest złe :)

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Madame Patricia Brown de Chic-
ago etait une femme tres chic.

wiosenny ból
Co na parapet zewnetrzny?
Przyszla wiosna, trzeba sie brac do roboty ale co robic...
Oczkow wodne a rynna
fikus beniamin