Winorośl do kiedy sadzić??

1. Data: 2003-05-25 15:11:19

Temat: Winorośl do kiedy sadzić??
Od: s...@p...onet.pl (Stach Czarnecki) szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Znalazłem kilka witryn, które opisują jak sadzić winorośle, tylko na żadnej
z nich nie było napisane do kiedy to zrobić.Najbardziej interesuje mnie
-Iza Zalewska
-Aurora
-V 68021
-Nero
Czy będę mógł hodować te wypisane poniżej, będąc początkującym
winoroślarzem??
-Cascade
-Muskat Odesskij
-Iliczewskij Rannij
-Seyval Blanc
-Marechal Foch
I gdzie mógłbym je kupić w okolicach Łodzi??

Pozrawiam
Stach

2. Data: 2003-05-25 16:43:23

Temat: Re: Winorośl do kiedy sadzić??
Od: "1stgreen" <1...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Znalazłem kilka witryn, które opisują jak sadzić winorośle, tylko na
żadnej
> z nich nie było napisane do kiedy to zrobić.

Jeżeli kupisz winorośla w pojemnikach [a tak jest w 98 %] to można
sadzić aż do jesieni. Jeżeli kupisz na jesieni warto przechować przez zimę w
chłodnej piwnicy - mniejsze ewentualne uszkodzenia mrozowe.

> Najbardziej interesuje mnie
> -Iza Zalewska średnia plenność, śr. odp. na chor.
grzyb.
> -Aurora cienka skórka = osy i ptaki
> -V 68021 mało danych żeby się przyczepić
> -Nero -21, -24
> Czy będę mógł hodować te wypisane poniżej, będąc początkującym
> winoroślarzem??
> -Cascade jagody małe, często pękają, ptaki
> -Muskat Odesskij -24
> -Iliczewskij Rannij -24, odwiedzane przez osy
> -Seyval Blanc odm. późna
> -Marechal Foch grona i jagody małe i b.mał.

Napisałem ci najpoważniejsze wady, o ile o takich można mówić.
Jeżeli ci one nie przeszkadzają to OK.

> I gdzie mógłbym je kupić w okolicach Łodzi??
> Pozrawiam
> Stach

Nie mam pojęcia.
Pozdrawiam
PP.

3. Data: 2003-05-25 17:06:24

Od: s...@p...onet.pl (Stach Czarnecki) szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Informacje o tych odmianach znalazłem informacje ( podkreślam że nie mam nic
wspólnego z tą firmą, ale to jest mała raklama:)))
http://www.winnicagolesz.gal.pl/
> -Muskat Odesskij -24
> -Iliczewskij Rannij -24,
> -Nero -21, -24
Co oznaczają te cyfry??

Pozdrawiam
Stach

4. Data: 2003-05-25 17:58:01

Od: k...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Informacje o tych odmianach znalazłem informacje ( podkreślam że nie mam nic
> wspólnego z tą firmą, ale to jest mała raklama:)))

Pewno ile kasy stracisz,gdy kupisz daną odmianę:)

Pozdrawiam Anastazy

5. Data: 2003-05-25 19:36:33

Temat: Odp: Winorośl do kiedy sadzić??
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Stach Czarnecki <s...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:006601c322cf$cfbab400$0a02a8c0@czarni...
> Znalazłem kilka witryn, które opisują jak sadzić winorośle, tylko na
żadnej
> z nich nie było napisane do kiedy to zrobić.
W pojemnikach - nie ma większego znaczenia (choć praktyczniej jest wcześniej
niż póxniej gdyz będą miały więcej czasu na lepsze ukorzenienie się )

> [...]
> -V 68021
> -Nero
> Czy będę mógł hodować te wypisane poniżej, będąc początkującym

Oczywiście. :-)

> -Cascade
> -Muskat Odesskij
> -Iliczewskij Rannij
> -Seyval Blanc
> -Marechal Foch
> I gdzie mógłbym je kupić w okolicach Łodzi??
Jest szkółka w Białej/k. Wielunia, ktora w ub. r. miala niezły asortyment.
Jak jest w tym roku nie wiem. Sprawdź (tel. 043/842-91-88 )
V 68021 dostaniesz tylko u Myśliwca (i to nie na pewno)
Aurorę i Seyval Blanc kupisz niemal we wszystkich ogrodniczych sklepach i
szkółkach.

I tak dla mojej ciekawości - po co Ci Marechal Foch?????
Pozdrawiam :-)
Janusz

6. Data: 2003-05-25 20:31:33

Od: "1stgreen" <1...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Co oznaczają te cyfry??
> Pozdrawiam
> Stach

Próg mrozoodporności.
Pozdrawiam
PP.

7. Data: 2003-05-25 20:35:46

Od: "1stgreen" <1...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Oczywiście. :-)

> I tak dla mojej ciekawości - po co Ci Marechal Foch?????
> Pozdrawiam :-)
> Janusz

Nie zauważyłeś Janusz że ten drugi zestaw to kolekcja do celów
bimbrowniczych?
Pozdrawiam
PP.

8. Data: 2003-05-25 20:49:29

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

s...@p...onet.pl (Stach Czarnecki) writes:

> Znalazłem kilka witryn, które opisują jak sadzić winorośle, tylko na
> żadnej z nich nie było napisane do kiedy to zrobić.

Do bólu... A tak poważniej, to przez cały sezon, o ile sadzonki w
pojemnikach, jeśli zaś z gołym systemem korzeniowym -- to tylko
wczesną wiosną lub jesienią (koniec września, październik).

> I gdzie mógłbym je kupić w okolicach Łodzi??

Ostatnio Jeden Taki chwalił się, że kupował u Tracza :)

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Alojzy z miasta Wrocławia
Namawiał mnie i namawiał.

9. Data: 2003-05-25 20:52:53

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik 1stgreen <1...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bar9fb$m7j$...@a...news.tpi.pl...
> Nie zauważyłeś Janusz że ten drugi zestaw to kolekcja do celów
> bimbrowniczych?

Oczywiście, ze zauważyłem (choć co do Cascade mam wątpliwości) - ale to nie
tłumaczy dlaczego Marechal Foch. Jest tyle lepszych... :-)
Pozdrawiam ;-)
Janusz

10. Data: 2003-05-26 12:26:24

Od: s...@p...onet.pl (Stach Czarnecki) szukaj wiadomości tego autora

> Oczywiście, ze zauważyłem (choć co do Cascade mam wątpliwości) - ale to
nie
> tłumaczy dlaczego Marechal Foch. Jest tyle lepszych... :-)
wyczytałem że jest dobra do osbadzenia jakiejśaltany itp.
Ale najprawdopodobniej zrezygnuje z niego na korzyść Agatu Dońskiego(są
jeszcze inne których nazwy będę musiał spisać), bo jest u mnie w ogrodniku
za 10zł:))))))
pozdrawiam
Stach

jak zlikwidowac glony?
Winobluszcz pięciolistkowy
czy wykopac winorosl?
Jeszcze raz sprawa juki
Re: Rukola - stronka z opisem, plus moj test czy bede "widoczna"