Odp: XXI (?) wiek - inny punkt widzenia

1. Data: 2000-01-03 00:23:00

Temat: Odp: XXI (?) wiek - inny punkt widzenia
Od: "Czarek" <c...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Machalas:
> Na marginesie - skąd wiesz, ze na swiecie rację ma tylko "nie wiecej niz
> kilka procent'?

Dobre pytanie, ale postawiles je w taki sposob jakbys spodziewal sie
odpowiedzi od zwolennika traktowania czasu w oderwaniu od pewnych jego
wlasciwosci znanych na Ziemi.
Tak wiec sam jestem ciekaw jakiej tez odpowiedzi udzieli Ci taka wlasnie
osoba. :)))
Zjawisko jest powszechnie znane i nie ma w tym zadnej sensacji - a skad
wiadomo..... moze z i-netu(?). ;)))))))))))))))))

Pozdrawiam.
--
Czarek

1. Data: 2000-01-03 08:53:43

Temat: Re: XXI (?) wiek - inny punkt widzenia
Od: "w000" <w...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

>"Czarek" <c...@y...com>

> Machalas:

tez mnie to nurtuje.

Z drugiej strony jesli istnieje odpowiedz to na pewno
uwzglednia odpowiedz na takie pytanie:

Jaka jest % zaleznosc pomiedzy checiami a faktami
jesli zsumujemy spelnionione, spelniane, nie wykorzystane, stlumione,
porzucucone, wyrzucone, sprzedane, zastawione (lombard), zajete (komornik)
itd.

---
Pozdrawiam
w000

1. Data: 2000-01-03 17:24:40

Od: "Machalas" <w...@f...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czarek napisał(a) w wiadomości: ...
>Machalas:
>
>Dobre pytanie, ale postawiles je w taki sposob jakbys spodziewal sie
>odpowiedzi od zwolennika traktowania czasu w oderwaniu od pewnych jego
>wlasciwosci znanych na Ziemi.

Jakich wlasciwosci?
Zostało udowodnione matematycznie, że wiek XXI zaczyna się 01.01.2001, wiec
gadanie o "traktowaniu czasu w oderwaniu itd...." jest bzdurą. To nie są
przekonania, domysły, poglądy - to są FAKTY.

Machalas

1. Data: 2000-01-04 11:23:44

Od: "Czarek" <c...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Machalas:
: Jakich wlasciwosci?
: Zostało udowodnione matematycznie, że wiek XXI zaczyna się 01.01.2001....

Czy znasz ten dowod i mozesz go przedstawic? Matematycznie - mam nadzieje.

: gadanie o "traktowaniu czasu w oderwaniu itd...." jest bzdurą. To nie są
: przekonania, domysły, poglądy - to są FAKTY.

OK! :)
Wiec jestes zwolennikiem tezy iz lata 90-te XX-wieku to okres 1991-2000 jak
rozumiem.
Dlaczego 1990 nie przynalezy do lat dziewiecdziesiatych - przeciez powinien
chyba. :))
1980 konczy lata siedemdziesiate XX-wieku? Ciekawe.

Pozdrawiam.
--
Czarek

1. Data: 2000-01-04 15:07:49

Temat: Re: Odp: XXI (?) wiek - inny punkt widzenia
Od: g...@c...pl (Henryk Galuhn) szukaj wiadomości tego autora

Czarek wrote:

> [...]
>
> Czy znasz ten dowod i mozesz go przedstawic? Matematycznie - mam nadzieje.

1 pne 1ne 2ne 99 100
|--------|--------|--------|- ... -|--------|--------|- ...
Jezus^0 1(01.01.02) 99 ^II wiek (01.01.101)
^koniec I wieku (100 lat)

1999 2000 2001
..-|--------|--------|--------|--------|--------|
1999 ^XXI wiek (01.01.2001)
^koniec XX wieku (2000 lat)

Zreszta co za roznica ktory mamy wiek. I tak z okazji XXI nie bedziemy
madrzejsi...

Henry
--

_ _
| __ / -_) ' \| '_| || | _|_|_
|_||_\___|_||_|_| \_, | (. .)
tel. 601 67-63-82 |__/ -ooO--(_)--Ooo-
--
Archiwa polskich grup dyskusyjnych - http://www.newsgate.pl/archiwum.shtml

1. Data: 2000-01-04 23:02:01

Temat: Odp: Odp: XXI (?) wiek - inny punkt widzenia
Od: "Czarek" <c...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Henryk Galuhn:
: 1 pne 1ne 2ne 99 100
: |--------|--------|--------|- ... -|--------|--------|- ...
: Jezus^0 1(01.01.02) 99 ^II wiek (01.01.101)
: ^koniec I wieku (100
lat)
:
: 1999 2000 2001
: ..-|--------|--------|--------|--------|--------|
: 1999 ^XXI wiek (01.01.2001)
: ^koniec XX wieku (2000 lat)

Czy to jest ten 'dowod matematyczny' czy jakis zart????
:)))))))))))))))))))))

Spotkalem sie z jakimis 'matematycznymi' tezami ze gdyby era nowozytna
rozpoczynala sie od roku oznaczonego 0 (zero) to bylyby niejako 2-a zera:
facet zapomnial tylko ze czas przed nasza era biegl rowniez 'do przodu' - ze
tak powiem - a w swojej imaginacji nie wiedziec czemu przesuwal lata 'do
tylu'. Od takich 'dowodow' w glowach nam sie nie 'polepszy' napewno. :(

OK! A czy jest naprawde jakis scisle naukowy dowod ze nie bylo roku
zerowego, czy cala historia jest wzieta 'na wiare'?
Uzasadnien dla slusznosci oznaczania 'roku domniemanego urodzenia Chrystusa'
jako 0 (zero) ne jest niezliczona ilosc (IMO - i nie tylko).

Najbardziej zenujace sa te wszystkie calkowicie irracjonalne argumenty ktore
'wywrzaskuja' 'amatorzy XX wieku w 2000 roku'. :(((
Ale rzeczywiscie lepiej zostawic sprawe tak jak jest. Szkoda czasu i
energii. :)))

Pozdrawiam.
--
Czarek

1. Data: 2000-01-06 14:29:39

Od: "Jacek55" <j...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czarek napisał(a) w wiadomości: <4Lkc4.15195$N3.355500@news.tpnet.pl>...
>: Zostało udowodnione matematycznie, że wiek XXI zaczyna się 01.01.2001....
/cut/

>Przepraszam, ze sie wtrace w te wiekopomna dyskusje o koncu badz trwaniu
1000-lecia, ale kwestionowanie faktu, iz wiek XX juz sie skonczyl jest
podwazeniem logiki kalendarza, ktorego autorem byl mnich Dionizy Maly z VI
wieku. Fakt, ze sknocil on swoja robote niemilosiernie (blad czterech lat w
dacie urodz Chr.) nie ma znaczenia. Po prostu mozna sie z taka logika
zgodzic i przyjac kalendarz chrzescijanski za obowiazujacy, albo stworzyc
wlasny, z tym, ze wszystkie daty przed Chr. trzeba wtedy zmienic, lub
traktowac rok 1 BChr jako zerowy, czego nikt rozsadny oczywiscie nie robi.

1. Data: 2000-01-07 14:11:39

Od: "Czarek" <c...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Jacek55:
[...]

Powiem tylko jeszcze tyle:
Podobnie jak wiele dziedzin zycia, sposob postrzegania duzej liczby zjawisk,
sposob traktowania wielu zagadnien, wiedza czlowieka o swiecie, przyrodzie i
drugim czlowieku zmienily sie 'rewolucyjnie' od zamierzchlych czasow VI
wieku, tak tez i wzgledem metodologii oznaczenia czasu nastapila koniecznosc
przyjecia pewnych kryteriow odpowiadajacych wspolczesnym wymaganiom. :)

Dobrym przykladem jest tutaj fakt przyjmowania w VI wieku pogladu iz
'ziemia jest plaska', zas ew przeciwnikow jeszcze przez dlugi czas 'tracono'
(ew spalano na stosie - co na jedno wychodzi).
Dlaczego wiec nie pojsc dalej hiehie... i nie 'uprzec sie' iz 'ziemia jest
plaska',
na co 'dowodow naukowych' (przy wlasciwie waskim pojmowaniu zjawisk w
przyrodzie) znajdzie sie niewatpliwie cala masa? ;)))

Ciekaw jestem zwlaszcza co bys powiedzial gdybys np zaczal wykorzystywac w
Swojej pracy (hipotetycznie - bo nie wiem czym sie zajmujesz) zaawansowane
oprogramowanie (np do okreslania 'mapy nieba' zmieniajacej sie w czasie) w
ktorym *sila rzeczy* 'istnieje' rok oznaczony 0 (zero) - takich przykladow
jest cala masa (ten akurat jest prosty i trywialny) zas kwestionowanie
wspolczesnie istnienia sensu w przyjmowaniu iz *byl rok* oznaczany jako
zerowy swiadczyc moze o 'probach' ograniczonego pojmowania zagadnien z
jakimi wspolczesnie 'obcuje' ludzkosc.

Dlatego tez, doskonale zdajac sobie sprawe z argumentacji milosnikow
'przedluzania' hiehie... XX wieku, z calym szacunkiem jestem z wielka ulga
'zmuszony' stwierdzic iz niestety, ale od kilku dni mamy XXI wiek, co nie
wszyscy akceptuja i dlatego uwazam ten brak 'wyobrazni' (w pewnym sensie)
za 'prymitywizm' rodem z pierwszego 1000-lecia naszej ery. :)

Konczac dodam iz wydaje mi sie iz prawda jest wartoscia stala i niezmienna,
natomiast czlowiek jest 'elementem ruchomym' w tym sensie iz jest w stanie
zblizac sie lub oddalac od wartosci ktora okreslamy jako rzeczywista prawda.
Wiekszosc raczej ewoluuje w kierunku 'zblizania sie'. Jednak podobnie jak
zawsze znikoma czesc w swoistym 'interesujacym' stylu byla i bedzie
'zamknieta' i 'buntowniczo' nastawiona do zmieniajacego sie sposob widzenia
naszej rzeczywistosci.

Pozdrawiam.
--
Czarek

PS: Z ta 'zmiana dat' to albo nie wiesz co mowisz albo nie masz pojecia o
tolerancji i nierozstrzygalnych problemach w precyzyjnym ustalaniu dat
zdarzen zaistnialych przed naszej era. Przyklad: data urodzin Chrystusa jako
'czubek gory lodowej' w tym temacie. :)))

Re: Odp: XXI (?) wiek - inny punkt widzenia
Re: Fin de siecle (za rok)...
Odp: Granice
Odp: Odwaga
Re: Interesujacy przypadek... jedyny w swoim rodzaju