Odp: Zakwaszanie organizmu...

From: "Trapez" <t...@p...wp.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Odp: Zakwaszanie organizmu...
Date: Tue, 7 Dec 2004 19:41:17 +0100

Użytkownik Pszemol <P...@P...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:c...@p...onet.pl...

> Jeśli to bzdura to musi silnie zakorzeniony mit...

To nie jest bzdura. Trochę szukałem i to co na razie znalazłem to
potwierdzenie informacji, że kwasy organiczne sprzyjają zwiększeniu
zasadowości organizmu. Nie znalazłem niestety dokładnego opisu jakie
przemiany zachodzą, ale skoro kwasy są używane w żołądku do trawienia
białek, a kwasy zawarte w owocach nie są białkami, to logiczne jest, że
organizm bedzie uzyskiwał dzięki nim inny odczyn. Należy pamiętać, że to
kwasy organiczne i są biologicznie aktywne, dzięki czemu szybko wchodzą w
przemiany w organiźmie. To jest trochę dowód nie wprost, ale nie mam książek
dokładnie opisujących biochemię organizmu, więc niech jacyś biochemicy się
wypowiedzą jak mogą. Mi wystarczy sprawdzenie doświadczalne od czego mam
zgagę (która jest dowodem na zakwaszenie), a od czego nie i sprawdza się to
z zleceniami, które opisują co zakwasza. Ale czy coś jest słodkie czy
kwaśne, jeszcze nie przesądza o działaniu kwasotwórczym. Pozostaje cała masa
innych zależności jak zawartość aktywnych biologicznie substancji (stopień
przetworzenia żywności), witamin, minerałów i mikroelementów, bez których
naturalny proces trawienia zostaje zabużony, co także prowadzi do
kwasowości. Wiem, że taka odpowiedź nie jest w pełni zadowalajaca co do
pytania, ale to co wiem mi wystarczy.

Pozdrawiam
Trapez