Zniżka w środkach komunikacji miejskiej

11. Data: 2004-06-09 15:07:52

Temat: Re: Zniżka w środkach komunikacji miejskiej
Od: "Sylwi@" <eskape@_dziwny.jest.ten.swiat_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "cOOba" <c...@o...pl> napisał w wiadomości
news:ca5h6g$daf$1@news.onet.pl...

> Użytkownik "Ulka " <m...@g...pl>
> w news:c9ur91$8o1$1@inews.gazeta.pl popełnil(a):

[......]
>Jak
> wspomniałem na samym początku wątku jestem osobą o umiarkowanym stopniu
> niepełnosprawności (taki to termin widnieje w orzeczeniu) zaczęło mi
świtać
> w głowie, czy aby czasem [a nawet jeśli nie to posiadanie takowego
dokumentu
> niczemu nie szkodzi] nie przydałaby mi się legitymacja osoby
> niepełnosprawnej. Nie wiem tylko (co gorsza nie wiem gdzie szukać
> informacji - w ZUSie ??) czy mogę taką legitymację otrzymać, nawet jeśli
> niepotrzebnie, a jeśli tak to skąd zacząć formalności ?

Dzień dobry,
Nie wiem jak na dzień dzisiejszy i czy coś się nie zmieniło ale ja
odbierałam swoją legitymację odebierałam w Powiatowym Zespole do Spraw o
orzekaniu stopnia niepełnosprawności.
I nie musiałam o to prosić sami się zapytali, jedynie trzeba było dwa
zdjęcia i ksero orzeczenia i ... dwa tygodnie poczekać ;-)
Na marginesie, mnie jako starszej pani w poważnym wieku i pracującej ta
legitymacja do niczego nie służy w przeciwieństwie do orzeczenia. Być może
jednak innym do czegoś ta legitymacja jest niezbędna nie wiem,

--
Do usłyszenia
Sylwi@

Miałem zamiar w tej

12. Data: 2004-06-09 15:10:05

Od: "Sylwi@" <eskape@_dziwny.jest.ten.swiat_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> Przepraszam za wysłanie tej samej wiadomości raz jeszcze.
> Już wysłałem cancel-posta i mam nadziję, że kopia wiadomości wkrótce
zniknie
> z listy ;>

Podpowiedz proszę,
bo i mnie czasami nieświadomie uda się wysłać dwie kopie tego samego posta
na grupy.
Jak się robi ..... to co nazwałeś "cancel-posta" ?

Miłego popołudnia,

13. Data: 2004-06-09 21:59:48

Od: "Totto" <d...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ulka " <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> Witam
> w Warszawie osoby do 26-roku życia moga podróżować komunikacją miejska za
> darmo
> tu jest link do str. mza pkt.5
>
> http://www.ztm.waw.pl/taryfa3.php

Roz. III, punkt 2, ustęp 4 mówi: "Do przejazdów ze zniżką 48% (po
zaokrągleniu do pełnych groszy) środkami gminnego transportu zbiorowego
uprawnieni są: emeryci i renciści, obywatele polscy, do ukończenia 70 roku
życia - na podstawie aktualnego odcinka emerytury lub renty łącznie z
dowodem tożsamości."
Zatem jeśli ktoś jest inwalidą o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności i z
tego tytułu pobiera rentę (tym samym ma aktualny odcinek renty) jest
uprawniony do korzystania z 48% ulgi.
Inaczej mówiąc renciści mają 48% ulgi w warszawskiej komunikacji.

14. Data: 2004-06-17 14:49:56

Od: "Ulka " <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Totto <d...@i...org.pl> napisał(a):

> [...]

Mam nadzieję że to ja się mylę, a rację ma Totto, jeżeli tak jest to
przepraszam za wprowadzenie w błąd, już za tydzień chciałm synowi kupić karte
miejską

sądziłam że rencista to osoba która piobiera rentę z ZUS - ale rentę ZUS-
owska a nie socjalną( taką pobiera mój syn)przeniesioną do ZUS z OPS w
październiku 2003 r.
muszę to sprawdzić ( syn nie ma legitymacji rencisty tylko legitymację osoby
niepełnosprawnej)

a jak w takim razie jest z przejazdami PKP i PKS ?
bo w zeszłym roku pytałam i mowili że pow. 24.lat jak się już nie uczy przy
umiarkowanym to tez 100% i tak syn jechał do ustronia i Mielnicy

15. Data: 2004-06-17 20:18:09

Temat: Odp: Zniżka w środkach komunikacji miejskiej
Od: "dianaza" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

przy
> umiarkowanym to tez 100% i tak syn jechał do ustronia i Mielnicy
---------------------

Witam,
ulgi dla ON na przejazdy PKS o PKP można znalezc na stronie:
http://www.niepelnosprawni.info/labeo/app/cms/x/3916

Pozdrawiam
Bogusława

16. Data: 2004-06-18 07:37:51

Temat: Re: Odp: Zniżka w środkach komunikacji miejskiej
Od: "Ulka " <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam,
> ulgi dla ON na przejazdy PKS o PKP można znalezc na stronie:
> [...]
Bardzo dziękuję Bogusławo, znam stronę, ale nie sadziłam że dotyczy ona także
mojego syna - nie sądziłam że jest rencistą

2 lata temu jak syn jechał na obóz i kupił zniżkowy bilet na pociąg
posiadając jedynie legitymację O.N., musiał zapłacić karę i pełną oplatę za
bilet

sprawdziłam w ZUS i MZA od października, czyli od miesiąca gdy renty socjalne
przeszły do ZUS mój syn ma prawo do ulgi 48% na przejazdy miejskie( tak jak
napisał Totto ) na podstawie legitymacji wydanej przez ZUS+ dowod osobisty+
odcinek renty
dziękuje wszystkim za wyjaśnienia i przepraszam za wprowadzenie w błąd

kursy komputerowe i egzaminy ECDL - Wrocław
Re: Odp: Polskie wybory
ktora grupe inwalidzka?
Kurs języka migowego w Warszawie
opieka dlugoterminowa w domu!