a jak zrobić domowe lasagne?

1. Data: 2000-02-12 12:06:14

Temat: a jak zrobić domowe lasagne?
Od: "Marta" <m...@a...put.poznan.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak w tytule.
Jacek

1. Data: 2000-02-12 15:52:50

Temat: Re: a jak zrobić domowe lasagne?
Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw) szukaj wiadomości tego autora

Marta <m...@a...put.poznan.pl> wrote:

> Jak w tytule.
> Jacek

Przepraszam. a jakie to jest lasagne niedomowe?

Wladyslaw

1. Data: 2000-02-12 16:38:13

Temat: Odp: a jak zrobić domowe lasagne?
Od: "Marta" <m...@a...put.poznan.pl> szukaj wiadomości tego autora

Władysławie czy tak trudno domyślec się, że chodzi o płaty lasagne zrobione
w domu, a nie kupione w sklepie?

1. Data: 2000-02-12 18:44:52

Temat: Re: Odp: a jak zrobić domowe lasagne?
Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw) szukaj wiadomości tego autora

Marta <m...@a...put.poznan.pl> wrote:

> W"adys"awie czy tak trudno domyślec się, że chodzi o p"aty lasagne zrobione
> w domu, a nie kupione w sklepie?

Przepraszam, ale lasagne zawsze uwazalem za typowa domowa potrawe. Co
do samego ciasta, to wprawdzie rzecywiscie mozna kupic je gotowe, ale
przygotwane go w domu jest przeciez tak proste, ze nie przyszlo mi do
glowy, ze o to sie mozna pytac.

Wladyslaw

1. Data: 2000-02-12 19:38:03

Temat: Odp: Odp: a jak zrobić domowe lasagne?
Od: "Marta" <m...@a...put.poznan.pl> szukaj wiadomości tego autora

a może by tak przepisik dla niewprawionego kucharza?
Jack

1. Data: 2000-02-13 08:09:17

Temat: Re: Odp: Odp: a jak zrobić domowe lasagne?
Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw) szukaj wiadomości tego autora

Marta <m...@a...put.poznan.pl> wrote:

> a może by tak przepisik dla niewprawionego kucharza?
> Jack

Jest to normalny przepis na makaron domowy "Pasta fatta in casa":

300 g maki
3 cale jajka + jedno zoltko
sol

Skladniki mieszamy, a nastepnie zagniatamy ciasto recznie przez
kwadrans. Walkujemy do grubosci ponizej 2 mm i wykrawamy z niego kluski
o ozadanym ksztalcie. Na lasagnie beda to paski ok. 20x8cm.
Po dwa takie paski wkladamy na raz do duzej ilosci wrzcej wody i chwile
gotujemy, wyjmujemy jeszcze twardawe i odkladamy na bok. az ugotujem
tyle. ile nam potrzeba.

Przepisy roznia sie proporcjami maki i jajek. Np. ine zrodla podaja 4
cale jajka na 400 g. maki. Sam datad dawalem jeszcze mniej jajek i tez
wychodzilo. Istotne jest pporzadne i dlugie zagnaitnie ciasta.

Wladyslaw

1. Data: 2000-02-13 10:19:55

Od: "iridium" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Wladyslaw" <w...@t...com.pl> wrote in message

> [...]
> cale jajka na 400 g. maki. Sam datad dawalem jeszcze mniej jajek i tez
> wychodzilo. Istotne jest pporzadne i dlugie zagnaitnie ciasta.

Roznica proporcji bierze sie stad, ze rozna jest maka (stopien wilgotnosci i
grubosc przemialu) i rozne sa jajka (wielkosc). Dlatego w starych ksiazkach
kucharskich czesto pisano "wez tyle maki, ile przyjma jajka".

Izabela

1. Data: 2000-02-14 02:48:40

Od: "Slavek S." <s...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw wrote:

> [...]
> cale jajka na 400 g. maki. Sam datad dawalem jeszcze mniej jajek i tez
> wychodzilo. Istotne jest pporzadne i dlugie zagnaitnie ciasta.

To taki polski przepis na polskie lazagne.

Slavek

P.s. I do tego z beszamelem!!!!!!

1. Data: 2000-02-14 06:03:43

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw) szukaj wiadomości tego autora

Slavek S. <s...@h...com> wrote:

> To taki polski przepis na polskie lazagne.
>
> Slavek
>
> P.s. I do tego z beszamelem!!!!!!

Przepis na ciasto, ktory podalem, pochodzi z ksiazki Antonio
Piccinardiego, mediolanskiego restauratora i bylego redaktora naczelnego
wloskiej edycji magazynu "Gourmet": "La grande cucina d'Italia.
Tradizioni e ricette delle regioni italiane". Przed wyslaniem go tuttaj
porownalem go z innymi dostepnymi przepisami na ciasto do lasagne. Co
ci sie w nim nie podoba?
O beszamelu nie ja pisalem, sam beszamelu do lasagne nie daje, ale
zareczam, ze wystepuje on w oryginalnych wlskich przepisach.

Wladyslaw

1. Data: 2000-02-14 09:10:01

Od: Rafal K. <r...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 14 Feb 2000 06:03:43 GMT, w...@t...com.pl (Wladyslaw) wrote:

> [...]

/.../

> [...]
>O beszamelu nie ja pisalem, sam beszamelu do lasagne nie daje, ale
>zareczam, ze wystepuje on w oryginalnych wlskich przepisach.

Oryginalny wloski makaron jest zrobiony z semoliny (czyli maki z
pszenicy durum). U nas chyba trudno jest ja kupic jesli sie
potrzebuje mniej niz kilkadziesiat ton - ale podobno jest to mozliwe
(hint - nalezy sie udac do pobliskiej fabryki makaronu :))
Podobno z takiej maki wychodza tez dobre pierogi.

pozdrawiam

Rafal

>Wladyslaw

archiwum
Lasagne - kto zna przepis?
Re:pyszności z dziecinstwa
Kuchnia Japońska - sprzęcior i półprodukty
przechowywanie sałaty