azalia pontyjska - jak rozmnożyć??

1. Data: 2003-05-19 08:39:17

Temat: Odp: azalia pontyjska - jak rozmnożyć??
Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik -=[zieluk]=- <n...@c...chemia.pk.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:a...@4...com..
.
> Dwa dni temu w Ogrodzie Botanicznym w Krakowie kupiliśmy dwie azalie
> pontyjskie (żółte, mocno pachnące) i tak się zastanawiam czy - i w
> jaki sposób da się z nich zrobić sadzonki. I jaka pora jest najlepsza?
> Proszę o podpowiedź.

Najlepsza pora to chyba końcówka czewca. Możecie też zrobić odkłady.
--
Pozdrawiam, Kaśka

3. Data: 2003-05-19 08:53:54

Od: "Piotr Zajączkowski" <P...@i...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Doskonałą metodą jest mnożenie generatywne - skoro kwitły, to jesienią będą
już nasiona. Siew na podłoże z nieodkwaszonego torfu (pożądany dodatek 30%
ściółki świerkowej) bez przykrywania. Ważne jest aby nie przesuszyć w
okresie wschodów powierzchni substratu. Przy uprawie pod osłonami ok. 50%
siewek kwitnie w trzecim roku. Uprawa w tunelu bądź szklarni bardzo
przyspiesza wzrost siewek ale konieczne jest wykonanie dwukrotnego,
jednostronnego nawożenia potasem na przełomie sierpnia i września (4g
K2SO4/m2 powtórka po dwóch tygodniach). W nawożeniu sprawdza się Osmocote Hi
K 3-4 miesięczny w dawce 2kg/m3 substratu.

Można mnożyć z sadzonek zielnych (3 węzły, 4 liście, dolne cięcie pod węzłem
z bciętymi liśćmi, 2-3 cm pędu w podłożu)cietych z krzewów o dobrej kondycji
fizjologicznej (więc dopiero w przyszłym roku).
Podłoże: torf wysoki + perlit 1:1, dokarmianie dolistne, delikatne po
ukorzenieniu się sadzonek. Termin sadzonkowania czerwiec/lipiec. Sprawdzają
się dostępne w handlu ukorzeniacze. Ukorzenianie oczywiście pod osłonami,
częste zraszanie, konieczna ochrona przed patogenicznymi grzybami.

Pozdrawiam Piotr

4. Data: 2003-05-19 08:58:39

Temat: Re: azalia pontyjska - jak rozmnożyć??
Od: "Majka" <m...@z...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "-=[zieluk]=-" napisał
> Dwa dni temu w Ogrodzie Botanicznym w Krakowie kupiliśmy dwie azalie
> pontyjskie (żółte, mocno pachnące) i tak się zastanawiam czy - i w
> jaki sposób da się z nich zrobić sadzonki. I jaka pora jest najlepsza?

Trzy lata temu z powodzeniem rozmnożyłam swoją starą azalię pontyjską przez
odkłady ziemne.
Uważam, że jest to metoda bezpieczna i pewna. Póki nie ma korzonków - nie
obcinasz pędu. Dodatkową zaletą jest to, że te nowe kwitną od razu w pierwszym
'samotnym' roku.

Majka

5. Data: 2003-05-19 15:56:39

Od: "Iza Wójcik" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pontyjskie (żółte, mocno pachnące) i tak się zastanawiam czy - i w
> jaki sposób da się z nich zrobić sadzonki. I jaka pora jest najlepsza?

Moje dwie azalie pontyjskie mnoza sie same z siebie jak wsciekle. Wokol niej
jest wiecznie pelno "mlodzikow" a im wiecej sie wokol niej plewi i dlubie,
tym wiecej nowych odrostow wypuszcza. Zaczynam nawet podejrzewac, ze
rozrasta sie jak sumak - gdzie uszkodzisz korzen - tam masz nowa sadzonke
;-).
Nie zebym tam narzekala ale wydaje mi sie to niezbyt normalne. ( trzecia
pontyjska nie ma ani jednego odrostu).
Ostatnio w jakiejs gazetce o kwiatach (chyba "kwietnik") czytalam o robieniu
odkladow poprzez nagiecie galazki do ziemi, lekkie jej uszkodzenie i
przysypanie dobra ziemia. Potem juz tylko trzeba pilnowac podlewania i za
dwa lata - sadzonki jak znalazl. Aaaaa, juz wiem, nie w gazecie czytalam ale
widzialam w TV pare tygodni temu w programie dla dzialkowcow w sobote dosc
wczesnie rano.
Iza Wójcik

6. Data: 2003-05-19 16:26:48

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:baaus2$n7k$1@atlantis.news.tpi.pl Iza Wójcik
<g...@g...pl> napisał(a):

> Aaaaa, juz wiem, nie w gazecie czytalam
> ale widzialam w TV pare tygodni temu w programie dla
> dzialkowcow w sobote dosc wczesnie rano.

Hejka. Dość wcześnie rano! Toż to sam środek nocy. :-) Czy oni tam w tej
telewizyjnej redakcji rolnej uważają, że każdy wstaje o świcie, żeby krowy
wydoić. ;-)
Pozdrawiam późno Ja...cki

7. Data: 2003-05-19 16:50:21

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dirko <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bab0l4$2h4$...@n...news.tpi.pl...
> [...]
tej
> telewizyjnej redakcji rolnej uważają, że każdy wstaje o świcie, żeby krowy

A jak wstaje to o tej porze właśnie doi krowy a nie ogląda TV. Ja już
przestałam ogladać, człowiek zrywa się rano i przez 10 minut oglada jak
sypać ziemię do doniczki. Czasem pokażą przez 1 minutę jakieś ciekawe
rzeczy(kwiatki, drzewka) ale to stanowczo za mało żeby się poświęcać.
--
Pozdrawiam, Kaśka

8. Data: 2003-05-19 17:26:51

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bogusław Radzimierski <r...@o...pl> w
wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:AEELLCFPEPACHFAEFIBEEEDCEAAA.radzimierski@og
rod-botaniczny.pl...

> Behalf Of Katarzyna Tkaczyk
> Ja już
>
> Jejku ja też robiłem wykład jak sypać ziemię do doniczek na ostatnim
> spotkaniu :-)
> :-) Bogusław

Ty pokazywałeś nam jak siejesz nasiona a oni biorą łopatkę, woreczek ziemi,
skrzynkę ew. doniczkę i uczą jak otwierać worek, stawiać doniczkę, trzymać
łopatkę, nabierać łopatką ziemię, wsypywać do doniczki, uklepywać i podlewać
. A męczą się przy tym biedni redaktorzy (myślę, że marzący o tym aby jak
najszybciej awansować i przenieść się z redakcji rolnej do innej) okrutnie,
bo mozna się przy tej czynności nieco pobrudzić, a to już wstyd w
dziennikarskim światku.
--
Pozdrawiam, Kaśka

9. Data: 2003-05-19 17:29:23

Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

10. Data: 2003-05-19 17:35:24

Od: "Iza Wójcik" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hejka. Dość wcześnie rano! Toż to sam środek nocy. :-)

A znacie zacny gospodarzu takie przyslowie: kto rano wstaje temu pan Bog
daje?
Mnie na ten przyklad nie daje spac, bo po siedmiu latach wstawania do pracy
o 6 rano to jakos mi sie ten wewnetrzny zegar przestawil :-)

Iza Wójcik - chodzaca spac przed 22.00

cieniste zacisze
do Krychy & Coty
Krasnolowoogrodowy koszmar :(