biała bluzka z haftem

1. Data: 2003-02-13 11:34:35

Temat: biała bluzka z haftem
Od: w...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

witam
chciałabym uszyć białą bluzkę z haftem z przodu. Podobną do tej znalezioenj tu:
http://www.ftv.pl/section.php?art=1217&sid=34 (na dole strony, pierwsze zdjęcie
z lewej)
o ile z uszyciem bluzki raczej problemu nie będzie to kompletnie nie wiem jak
sie zabrać za taki haft.
Po pierwsze nie wiem jakimi nićmi
po drugie nie wiem ską wytrzasnąć takie wzorki
po trzecie wogóle nie wiem jak sie za to zabrać
zaznaczam że nigdy niczego nie wyhaftowałam, moze to za trudne jak na pierwszy
raz?
doradzicie?
Wiki

1. Data: 2003-02-13 18:56:40

Temat: Re: biała bluzka z haftem
Od: a...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Wedlug mnie to calkiem dobry haft na poczatek - przyjrzalam sie i ja bym
wykorzystala dwa sciegi - lancuszkowy (albo in. wodny) i sznureczek, no moze
bym jeszcze dodala supelki. A do haftowania najlepsza jest mulina, ja tez
czasem uzywam kordonka, haft wyjdzie troche grubszy. a wzor... sprobuj
przerysowac, pokombunij troche...
pozdr
annaweronika

1. Data: 2003-02-13 19:38:18

Od: "T0SIA" <t...@f...istnieje.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <w...@o...pl> napisał w wiadomości
> witam
> chciałabym uszyć białą bluzkę z haftem z przodu. Podobną do tej
> [...]

troszke na wyrost ale moje pierwsze skojarzenie jakie mi sie nasunelo to
podhalanskie parzenice :-))
BTW
czy ktokolwiek ma wzor parzenicy ?:-)
--
Pozdrawiam - T0SIA
"Kobieta jest cudem boskim,

1. Data: 2003-02-16 02:35:55

Temat: Odp: biała bluzka z haftem
Od: "Iloneska" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <w...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:4...@n...onet.pl...
> [...]
> z lewej)
> o ile z uszyciem bluzki raczej problemu nie będzie to kompletnie nie wiem

Mulina rozdzielona np na dwa czyli po 3 nitki lub kordonek

> [...]
> po trzecie wogóle nie wiem jak sie za to zabrać
> zaznaczam że nigdy niczego nie wyhaftowałam, moze to za trudne jak na

Na pewno haftowalas na zpt w szkole, chyba, ze juz tego nie ma, ale przeciez
ja nie taka stara

Proponowalabym wlasnie lancuszek prosty, scieg zakopianski albo janina (to
taki troche inny zygzak)
a przede wszystkim sznureczek lub scieg za igla w jakies esyfloresy

a natchnienia mozesz tez poszukac na stronie
http://rushnychok.org.ua/e-index.html
sa to krzyzykowe ukrainskie hafty ludowe
Ilona

1. Data: 2003-02-16 05:15:59

Od: "Iloneska" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Iloneska <p...@p...onet.pl> w wiadomości do
> Proponowalabym wlasnie lancuszek prosty, scieg zakopianski albo janina (to
> taki troche inny zygzak)
> a przede wszystkim sznureczek lub scieg za igla w jakies esyfloresy

dla ewentualnego przypomnienia niektorych sciegow
http://stitchaholik.narod.ru/stejki.htm

pozdrowki
I.

morskie stwory do Jandulki