biegunka u dziecka

1. Data: 2001-06-09 17:43:46

Temat: Re: biegunka u dziecka
Od: "Ewa" <t...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dolegliwości te mogły być spowodowane tzw. wgłobieniem jelita ,które
doprowadziło do niedrożności jelita. Schorzenie zwykle łagode i po
niewielkich zabiegach ustępuje bez śladu. Dotyczy małych dzieci

3. Data: 2001-06-11 10:01:35

Temat: Odp: biegunka u dziecka
Od: "klio" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ewa <t...@b...wroc.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9ftn23$c2o$...@o...biskupin.wroc.pl...
> [...]
> doprowadziło do niedrożności jelita. Schorzenie zwykle łagode i po
> niewielkich zabiegach ustępuje bez śladu. Dotyczy małych dzieci

dzięki
ta lekarka tez o czyś takim wspomniała, ale jakoś tak mimochodem, a na
wypisie napisała, że po badaniu per rektum : "bańka odbytnicy pusta". czy
nie wiesz czegoś bliżej o tym "wgłobieniu"? czy to jest jakas przejściowa
sprawa, czy związane np. z budową jelit i będzie sie powtarzać?

klaudia

4. Data: 2001-06-11 15:42:21

Od: <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nie wiesz czegoś bliżej o tym "wgłobieniu"? czy to jest jakas przejściowa
> sprawa, czy związane np. z budową jelit i będzie sie powtarzać?

Wglobienie jelita jest sprawa powazna. Nie leczone szybko , w razie potrzeby,
moze prowadzic do zgonu (poprzez powstanie martwicy jelita i zapalenia
otrzewnej).

Podane powyzej informacje nie pozwalaja mi na stwierdzenie, czy rzeczywiscie
bylo to wglobienie ( choc u dzieci sie to zdarza i czasem samoistnie ulega
poprawie).

W kazdym razie nie nalezy sprawy ( o ile epizod sie powtorzy) lekcewazyc.
Pozdrawiam

dradam

5. Data: 2001-06-12 12:30:57

Od: "klio" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <x...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:6...@n...onet.pl...

> [...]
> poprawie).
>
> W kazdym razie nie nalezy sprawy ( o ile epizod sie powtorzy) lekcewazyc.

a jakto można sprawdzić, bo Zosia miała w szpitalu robione USG jamy
brzusznej i było wszystko o.k.
Klaudia

wzrost i silownia
utoniecie
Fanatyzm - częściowo NTG (przepraszam za ew. naruszenie netykiety).
Parkinson-Tremor
lacina [of]