chondromalacja rzepki

1. Data: 2000-01-02 23:33:45

Temat: chondromalacja rzepki
Od: "Barbara baacha Jarząbek" <j...@g...olsztyn.tpsa.pl> szukaj wiadomości tego autora

szukam wszelkich informacji na temat chondromalacji rzepki! czeka mnie 4
operacja i jestem delikatnie mowiac zrozpaczona. Po rostu chce wiedziec co
mam robic do czasu operacji, jak to inaczej mozna leczyc, czego hnie moge
robic no i skad to sie wzielo?

2. Data: 2000-01-04 12:29:28

Temat: Re: chondromalacja rzepki
Od: Joanna Animucka <a...@o...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Barbara baacha Jarz?bek" wrote:

> szukam wszelkich informacji na temat chondromalacji rzepki! czeka mnie 4
> operacja i jestem delikatnie mowiac zrozpaczona.

ja tez cos takiego mam - mi sie zrobilo z powodu urwanej czesci lekotki, ktora
lezala pomiedzy powierzchniami stawowymi i je tarla w czasie ruchu.. a ze
trwalo to pare lat - no to efekty sa smutne.
Poza tym moze to byc wynikiem osteoporozy ( powierzchnia rzepki od strony
stawowej robi sie nierowna i "dziurawa"

> Po rostu chce wiedziec co mam robic do czasu operacji,

do czasu operacji jak najwiecej cwiczyc miesnie tej nogi - oczywiscie na ile
dasz rade i bez obciazania. Szczegolnie 4-glowy uda, najlepiej podnoszac noge
do poziomu, ( jak siedzisz) a pozniej wstrzymanie w tej pozycji do 10 i
opuscic. I tak wiele razy dziennie. Bedzie bolalo, ale trzeba jak najwiecej
cwiczyc! Te wszystkie magnetoterapie itd traktowac jako kadzidlo :-)

> jak to inaczej mozna leczyc,

ruchem ... tylko ruchem. Rower treningowy moze?

pozdrowienia

Joanna

3. Data: 2000-01-07 19:27:15

Temat: Odp: chondromalacja rzepki
Od: "darek" <b...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Barbara baacha Jarząbek <j...@g...olsztyn.tpsa.pl> w
wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:84onb7$qf$...@k...task.gda.pl...
> [...]
> robic no i skad to sie wzielo?
> pozdrawiam
>
> Ja polecam zabiegi manualne tj. dobre efekty uzyskuje się poprzez
mobilizację rzepki.
No i oczywiście skontaktuj się wcześniej z dobrym fizjoterapeutą (on ustali
Ci program usprawniania przed- i pooperacyjnego).
Powodzenia...

elektrostymulacja?
oj sanepid, sanepid
SCHUDNIJ SZYBKO I SKUTECZNIE !!!