ciąża po 30 a stress

1. Data: 2001-06-17 12:09:57

Temat: ciąża po 30 a stress
Od: "Margarettka" <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Jestem kobietą w wieku 31 lat i pragnę zajść w ciążę jak najszybciej.
Niestety, za parę miesięcy czeka mnie bardzo ważny zawodowy ezgamin
(przygotowania to ok. pół roku), którego nie mozna przełożyć, a jest on dla
mnie zawodowo bardzo ważny.
Moje pytanie brzmi: w jaki sposób stres związany z poważnym, życiowym
egzaminem może mieć wpływ na ciążę? Czy w związku z takim stresem i wiekim
po 30 u kobiety bardzo wzrasta ryzyko powikłań i wad wrodzonych u dziecka?
Dodam tylko, że jestem zdrowa i prowadzę higieniczny tryb życia.

Bardzo prosze o fachową odpowiedź.

2. Data: 2001-06-17 14:31:55

Temat: Odp: ciąża po 30 a stress
Od: "kk" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Moje pytanie brzmi: w jaki sposób stres związany z poważnym, życiowym
> egzaminem może mieć wpływ na ciążę?

Od zadnego po ogromny - zalezy co rozumiesz pod pojeciem "wielki stres",
tzn. jak bardzo zaburza on na przyklad Twoje codzienne funkcjonowanie.
Sa naprawde skuteczne sposoby radzenia sobie ze stresem, jakos trudno mi
uwierzyc, zeby egzamin mial byc istotna przeszkoda w planowaniu ciazy.
krzysztof

3. Data: 2001-06-17 17:08:35

Od: Joanna Słocka <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Margarettka <m...@p...com> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9gi6gl$7ea$...@n...tpi.pl...
> Jestem kobietą w wieku 31 lat i pragnę zajść w ciążę jak najszybciej.
> Czy w związku z takim stresem i wiekim
> po 30 u kobiety bardzo wzrasta ryzyko powikłań i wad wrodzonych u
dziecka?

Zapraszam na pl.soc.dzieci gdzie jest spora ilość kobiet które zostaly
matkami po trzydziestce (a nawet później).
Pozdrawiam
Asia Słocka

4. Data: 2001-06-17 22:00:24

Temat: Re: ciąża po 30 a stress
Od: "Iwonka" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Margarettka" <m...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
> po 30 u kobiety bardzo wzrasta ryzyko powikłań i wad wrodzonych u dziecka?
> Dodam tylko, że jestem zdrowa i prowadzę higieniczny tryb życia.

czasami ze stresu nie mozna zajsc w ciaze, bo jest zaburzone
jajeczkowanie. czyli mozesz nie zajsc w ciaze nawet jesli prowadzisz
higieniczny tryb zycia.
iwona

5. Data: 2001-06-18 20:31:48

Od: "Margarettka" <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> Od zadnego po ogromny - zalezy co rozumiesz pod pojeciem "wielki stres"
> tzn. jak bardzo zaburza on na przyklad Twoje codzienne funkcjonowanie.

Nie zaburza mojego codziennego funkcjonowania, poza tym że przygotowania
wymagaja wielogodzinnej pracy siedzącej. Obecnie też wykonuję lekką pracę
tzw. biurową.

> Sa naprawde skuteczne sposoby radzenia sobie ze stresem, jakos trudno mi
> uwierzyc, zeby egzamin mial byc istotna przeszkoda w planowaniu ciazy.

Myślę, że do końca stresu wyeliminować się nie da. Poza tym sam egzamin
(trwa z przerwą trzy tygodnie) może być przeszkodą, zważywszy na ewentualne
powikłania i komplikacje, konieczność pobytu w szpitalu, czy poród
przedwczesny. Tego się właśnie obawiam.

Dziękuję za odpowiedź

Marzena

# POMOCY!! #