gdy skutek z przyczyna sie mieszja...

1. Data: 2001-06-03 10:59:56

Temat: gdy skutek z przyczyna sie mieszja...
Od: "Haal" <x...@x...xx> szukaj wiadomości tego autora

Witam, po dlugiej nieobecnosci na grupie (czasem tylko czytalem), pojawiam
sie ponownie (pewnie tez na krotko ;)

Ciekawe jest bledne kolo przyczyny i skutku. Zalozmy, ze czujemy sie podle i
to rzutuje na sposob naszego zachowania. Jestesmy bardziej posepni, wobec
innych bardziej zdystansowani itd. Mozna powiedziec, ze to co wewnatrz
kreuje nasza zewnetrznosc. Nietrudno jednak zauwazyc, ze to jak odbiera nas
otoczenie jest przyczyna jego stosunku do nas i w konsekwencji wplywa na
nasz nastoj.

Inny przyklad: atrakcyjnosc mezczyzn w oczach kobiet jest przynajmniej po
czesci funkcja pewnosci siebie, ale pewnosc siebie jest rowniez skutkiem
reakcji kobiet.

Jednym slowem: dodatnie sprzezenie zwrotne :>

HaaL

1. Data: 2001-06-03 11:48:27

Temat: Re: gdy skutek z przyczyna sie mieszja...
Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 3 Jun 2001, Haal wrote:

> Ciekawe jest bledne kolo przyczyny i skutku. Zalozmy, ze czujemy sie podle i

Najpierw się zastanów co było najpierw: jajko czy kura. Bez tego ani
rusz...

> kreuje nasza zewnetrznosc. Nietrudno jednak zauwazyc, ze to jak odbiera nas
> otoczenie jest przyczyna jego stosunku do nas i w konsekwencji wplywa na
> nasz nastoj.

Prawda jest taka że w naszych stosunkach z otoczeniem występuje sprzężenie
zwrotne. U niektórych jest przewaga przyczyn, a u niektórych skutków
(postawa bierna/aktywna, kontemplacja/działanie).

--
GSN

1. Data: 2001-06-03 13:32:05

Temat: Odp: gdy skutek z przyczyna sie mieszaja...
Od: "Haal" <x...@x...xx> szukaj wiadomości tego autora

> Najpierw się zastanów co było najpierw: jajko czy kura. Bez tego ani
> rusz...

To, co bylo najpierw nic nie zmienia. Lawina przyczyn i skutkow
przeplatajaca sie nawzajem bedzie isniala niezaleznie od tego, czy jakas
rzecz byla na poczaku skutkiem, czy przyczyna. Nie chodzi mi o to, zeby
roztrzasac teoretycznie problem jajek i kur, tylko wplynac na owo dodatnie
sprzezenie zwrotne. Czlowiek ma mimo wszystko w swoim zyciu pewne zakrety
lamiace jego rutynowe widzenie swiata.

HaaL

1. Data: 2001-06-03 17:10:18

Temat: Re: gdy skutek z przyczyna sie mieszaja...
Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 3 Jun 2001, Haal wrote:

> To, co bylo najpierw nic nie zmienia. Lawina przyczyn i skutkow
> przeplatajaca sie nawzajem bedzie isniala niezaleznie od tego, czy jakas
> rzecz byla na poczaku skutkiem, czy przyczyna. Nie chodzi mi o to, zeby

Ale w twoim przykładzie, jeśli czuję się podle, trzeba przestać
zastanawiać się nad tym jak się czuję i przejść do tego dlaczego tak się
dzieje. I to bynajmniej nie oznacza zadowalania się powierzchownymi
wynikami. Ale nawet zrozumienie przyczyn nie oznacza rozwiązania problemu,
bo np. oczywiste metody wyjścia z sytuacji mogą być przez nas samych
blokowane (utarte przyzwyczajenia, poglądy, wpojone zasady itd.)

--
GSN

1. Data: 2001-06-04 11:24:35

Od: "Darek" <d...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Haal napisał(a) w wiadomości: <9fd74v$1uu$1@lena.prz.rzeszow.pl>...

> [...]
>reakcji kobiet.
>
>Jednym slowem: dodatnie sprzezenie zwrotne :>

Wszystko zalezy od kierunku krzywej uczenia się.
Taki sam - albo ten sam ... przeplot przyczyny i skutku występuje przy
trenowaniu metoda warunkowania instrumentalnego

darek

syndrom Dorosłych Dzieci Alkoholików
bardzo prosze :-)
eChild 2001 - Zapłodnienie - Tylko dla mądrych
Efekt lampy błyskowej
Prace..korepetycje...