grochowka

1. Data: 2001-09-05 09:49:15

Temat: grochowka
Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

groch moczy sie juz, jak przerobic go na pyszna, gesta i pachnaca gorchowke?
co dodac, czym doprawic?
Asia

1. Data: 2001-09-05 10:26:27

Temat: Re: grochowka
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 5 Sep 2001 11:49:15 +0200, "asia"
<a...@p...onet.pl> wrote:

>groch moczy sie juz, jak przerobic go na pyszna, gesta i pachnaca gorchowke?
>co dodac, czym doprawic?
>Asia

1.wedzonka - jako baza
2. majeranek
3.cebulka podsmazona

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-09-05 11:04:24

Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

jeszcze raz prosze o przepis, lub link do strony z przepisami z grupy. Ja te
grochowke musze juz dzis przyrzadzic
pozdraiwam
Asia

1. Data: 2001-09-05 11:11:35

Od: Aga <A...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Koniecznie wędzony boczek!
Pokroić go w kostkę, wrzucić do grochu i razem gotować (ja "dosalam"
wegetą). Gdy groch będzie prawie miękki dodać parę ziemniaczków
pokrojonych w kostkę, drobno posiekaną marchewkę.
Na koniec wsypać duuużo majeranku, doprawić pieprzem. Jeśli zupa będzie
zbyt rzadka można ją "zagęścić" ugotowanym makaronem (np. świderkami).
Ale ja wolę bez :-)

Pozdrawiam i smacznego,
Aga

1. Data: 2001-09-05 11:19:43

Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Aga <A...@a...pl> wrote in message
> Gdy groch będzie prawie miękki dodać parę ziemniaczków

no wlasnie, a jak dlugo gotuje sie groch (polowki) do miekkosci. ok.
godziny?
Asia

1. Data: 2001-09-05 11:41:46

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Aga <A...@a...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@a...pl...
> [...]
> Na koniec wsypać duuużo majeranku, doprawić pieprzem. Jeśli zupa będzie
> zbyt rzadka można ją "zagęścić" ugotowanym makaronem (np. świderkami).

A nie moczysz tego grochu zawczasu?

Wkn

1. Data: 2001-09-05 12:02:36

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 5 Sep 2001 13:41:46 +0200, "Wkn" <w...@w...pl> wrote:

>Użytkownik Aga <A...@a...pl> w wiadomości do grup
>dyskusyjnych napisał:3...@a...pl...
>>
>A nie moczysz tego grochu zawczasu?
>
>Wkn

groch musi byc namoczon, bo inaczej nie da rady. Ja poza tym
notorycznie...przypalam te zupke, bo jak juz ten groch "pusci", a
gotuje sie powoli, to sie nie koltuje za bardzo w saganie,
rozlecialy groch opada wtedy na dno i sie od razu przypala.

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-09-05 12:08:36

Od: Aga <A...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Asia pisała, że groch się moczy :-) więc pominęłam ten etap.
BTW - jak gotowałam grochówkę w Niemczech to grochu nie moczyłam - taki
był fajny, że szybciutko się gotował bez moczenia i był okrąglutki a nie
tak jak u nas "półokrągły".

Pozdrawiam,
Aga

1. Data: 2001-09-05 12:12:08

Od: Aga <A...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

>no wlasnie, a jak dlugo gotuje sie groch (polowki) do miekkosci. ok.
>godziny?
>Asia

Trudno mi powiedzieć ile dokładnie - zależy chyba od grochu i od tego
jak długo się moczył :-)
Bierz łychę i jak groch trochę się rozpada to z gara na onej łyżce do
dziubka :-)
To najlepszy test na to czy coś już się ugotowało czy nie :-)

Pozdrawiam i napisz jak wyszła zupka.
Aga

1. Data: 2001-09-05 12:30:13

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> BTW - jak gotowałam grochówkę w Niemczech to grochu nie moczyłam - taki
> był fajny, że szybciutko się gotował bez moczenia i był okrąglutki a nie

rzeczywiści u nas najczęściej jest półokrągły i rozgotowuje się na ciapkę.
Ale i tak może być smaczna grochówka

Wkn

Potrzebny przepis!
Kurki dlugodystansowe