ile alimentów?

1. Data: 2001-12-23 01:06:36

Temat: ile alimentów?
Od: "misiczka" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ci co mnie znają z dzieciowej grupy , wiedzą skąd moje pytanie ;-)

Rzecz w tym, ze ja nie mam ślubu z ojcem moich dzieci. Mieszkaliśmy razem,
wiec o żadne alimenty do sadu występować nie musiałam. Teraz tez, chciałabym
jakoś polubownie się dogadać.
Tylko nie wiem ile? Dzieci mamy dwoje. "Niemaz" ma jeszcze jedno z
pierwszego małżeństwa na które płaci 350 zł miesięcznie. Nieregularnie i po
wielkich bojach :-((
Wiem, ze to zależy od jego zarobków. Ale ile wynosi jakieś minimum, które na
pewno sąd by mi zasądził?
Hmmm?
I jeszcze jedno pytanie. Czy ktoś wie, jakiej wysokości są alimenty z
Funduszu Almentacyjnego?

pozdrawiam
misiczka

2. Data: 2001-12-23 11:08:50

Temat: Odp: ile alimentów?
Od: "Vega" <V...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik misiczka napisała :
> [...]
> wielkich bojach :-((
> Wiem, ze to zależy od jego zarobków. Ale ile wynosi jakieś minimum, które
Z tego co wiem, takie minimum nie istnieje, ale nie znam się na tym aż tak
dobrze. Kilka lat temu (dokładnie 7) mój ojciec zarabiał 350 zł i płacił na
mnie 130 zł alimentów, uznano, że skoro matka zarabia lepiej, to musi na
mnie więcej łożyć. Więc wysokość alimentów nie oblicza się tylko na
podstawie zarobków osoby mającej płacić, ale też na podstawie tego ile Ty
zarabiasz.
Trzeba w sądzie przedstawić specyfikację, ile jest Ci potrzebne miesięcznie
na każde z dzieci : pieluchy, ubranka, oliwka, mydło, wszystko. Jeśli dzieci
na coś się leczą to także koszt leków i rechabilitacji. Im więcej uda CI się
wymyśleć, tym lepiej, Sąd podzieli koszty proporcjonalnie do zarobków między
Was oboje.

> I jeszcze jedno pytanie. Czy ktoś wie, jakiej wysokości są alimenty z
> Funduszu Almentacyjnego?
W dokładnie takiej wysokości w jakiej Sąd zasądzi alimenty. Może to być 100
zł a może być 1000.

Pozdrawiam,
Kaśka

3. Data: 2001-12-23 13:24:59

Temat: Re: ile alimentów?
Od: "Zbigniew Kołodziejczyk" <z...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pewno sąd by mi zasądził?
> Hmmm?
> I jeszcze jedno pytanie. Czy ktoś wie, jakiej wysokości są alimenty z

Moja żona zasądziła mi 50% moich dochodów, to bardzo dobre rozwiązanie

4. Data: 2001-12-23 21:26:08

Od: "Dorunia" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Z funduszu alimentacyjnego jest właśnie dokładnie tyle ile sąd zasądził.
Moja bratowa dostaje 700 zł na dwoje dzieci.
Pozdrawiam Dorunia

5. Data: 2001-12-25 00:12:21

Od: "ulast" <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moj byly nie pracuje, a z funduszu dostaje przysadzone prze sad alimenty na
starszego syna, w wysokosci 200 zl mies.

Pozdrawiam
Ula

6. Data: 2001-12-25 12:21:23

Od: "aRt" <w...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ulast" <u...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Moj byly nie pracuje, a z funduszu dostaje przysadzone prze sad alimenty
na
> starszego syna, w wysokosci 200 zl mies.

_____
i oni mysla ze na co to wystarczy..........? na chleb i maslo przez caly
miesiac?

--
aRt
GG: 1194188 # w...@p...wp.pl

7. Data: 2001-12-25 14:33:31

Od: "Marek W." <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> na

_____
> i oni mysla ze na co to wystarczy..........? na chleb i maslo przez caly
> miesiac?

tak ale jeśli on jest bezrobotny to z czego będzie miał to oddać
przecież fundusz i tak zażada tych pieniędzy od niego
Chyb że je odsiedzi za kratkami
No tak ale dla kobet liczą się tylko pieniądze jak zawsze
Marek

8. Data: 2001-12-25 15:06:31

Od: "Kami" <k...@j...net> szukaj wiadomości tego autora

"Marek W." <m...@t...pl> wrote in message

> tak ale jeśli on jest bezrobotny to z czego będzie miał to oddać
> przecież fundusz i tak zażada tych pieniędzy od niego
> Chyb że je odsiedzi za kratkami
> No tak ale dla kobet liczą się tylko pieniądze jak zawsze

Nnnnooo... nie wiem, czy aby na pewno masz prawo tak mówić... Co to znaczy,
że liczą się _tylko_ pieniądze? Przecież oczywistym jest, że tańsze jest
życie razem , tzw. "wspólne gospodarstwo domowe" (np.: mniej jedzenia się
marnuje), to się zwyczajnie bardziej opłaca. A jeśli kobieta zostaje sama z
dziećmi to _musi_ je utrzymać i zapewnić im byt. Czy Ty byś pozwolił na to,
żeby Twoje dzieci nie miały wszystkiego, co im potrzebne? Naprawdę?

--
Kami
_________________________

9. Data: 2001-12-25 15:14:06

Od: "Marek W." <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Kami" <k...@j...net> wrote in message news:a0a4hg$1q9$1@news.tpi.pl...

> [...]
to,
> żeby Twoje dzieci nie miały wszystkiego, co im potrzebne? Naprawdę?

Wszystko zależy od sytuacji tak naprawde. Jeżeli kobieta odchodzi a potem
żada pieniędzy od byłego męża który ich nie ma ni dlatego że jest pijakiem,
nierobem itd ale dlatego ze w Polsce jest bezrobocie i nie moze znaleźć
pracy - to uważasz że wsadzając go do więzienia jest w porządku??

10. Data: 2001-12-25 16:38:51

Od: "Kami" <k...@j...net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nierobem itd ale dlatego ze w Polsce jest bezrobocie i nie moze znaleźć
> pracy - to uważasz że wsadzając go do więzienia jest w porządku??

Moment, moment... Ja się odniosłam do tego Twojego stwierdzenia: "No tak ale
dla kobet liczą się tylko pieniądze jak zawsze". I moim zdaniem jest to
nieusprawiedliwione uogólnienie.
Nie, nie uważam, że jeśli kobieta odchodzi, to bezrobotnego mężczyznę należy
wsadzić do więzienia.
Ale z drugiej strony uważam, że jeśli mażeństwo/związek ulega rozpadowi, a
są z niego dzieci. to ta strona, która fizycznie się nimi zajmować nie
będzie powinna płacić na ich utrzymanie. A wysokość tych alimentów jest jak
sądzę do ustalenia, jeśli tylko _obie_ strony _chcą_ dojść do porozumienia,
a nie walczą ze sobą i konkurują, kto komu większą przykrość wyrządzi.
Mylę się?

--
Kami (świątecznie)

witam jeszcze ja