jagodowe - kszaczaste czy pienne

1. Data: 2000-10-15 21:23:13

Temat: jagodowe - kszaczaste czy pienne
Od: "andrzej" <c...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

mam zamiar posadzić kilka krzaków agrestu i porzeczek .
Proszęo opinię jakie odmiany i formy wybrać?

Andrzej

2. Data: 2000-10-16 06:10:24

Temat: Re: jagodowe - kszaczaste czy pienne
Od: "iRBis" <r...@m...prosper.pl> szukaj wiadomości tego autora

Posadziłem 2 lata temu 2 krzaczki porzeczek "piennych" (szczepionych na
kiju.)
Owszem, wygląda niebrzydko, zrywa się bec schylania i nie pochlapane ziemią
po deszczu.
Ale ilość owoców marna, a rozrastają się trudno i wolno.
Chyba że coś z nimi robie nie tak, (albo nie robie, a powinienem)?
Pozdrowienia dla wszystkich wielbicieli ogrodów, szczególnie tych
wytrwałych, co pobawią się do grudnia!

3. Data: 2000-10-16 08:33:17

Od: "Piotr Kieraciński" <p...@p...pol.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja mam kiepskie doswiadczenia z piennymi porzeczkami, agrestem i
porzeczkoagrestem. Posadzilem szczepione na porzeczce zlotej. Slabo rosly i
w zasadzie to likwiduje. Posadze troche normalnych i troche piennych, ale
wyprowadzonych na naturalnych pniach, tj. porzeczki wyprowadzone naturalnie
na pienne (troche nizsze pienki).
pik

4. Data: 2000-10-16 08:38:49

Od: "j.turulski" <t...@n...uwb.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Kieraciński napisał(a) w wiadomości:
<8sed85$orl$1@helios.man.lublin.pl>...
>Ja mam kiepskie doswiadczenia z piennymi porzeczkami, agrestem i
>porzeczkoagrestem. Posadzilem szczepione na porzeczce zlotej. Slabo rosly i
>w zasadzie to likwiduje.
To dziwne, bo zwykle na tej podkładce dobrze rosna.

Posadze troche normalnych i troche piennych, ale
>wyprowadzonych na naturalnych pniach, tj. porzeczki wyprowadzone naturalnie
>na pienne (troche nizsze pienki).
Jest to rzeczywiście rozwiazanie dla porzeczek, ale z agrestu to chyba
trudniej uzyskac w ten sposób forme pienną?
pozdrowienia

5. Data: 2000-10-16 08:48:43

Od: d...@n...gov.pl (Dorota Nowicka) szukaj wiadomości tego autora

co do tego czy pienne czy krzaczaste nie moge sie wypowiedziec. ale
odmiane agrestu moge polecic. absolutnie polecam Hinomaki Rot, nie wiem
do konca czy nazwy nieco nie przekrecilam. w kazdym razie czerwony,
owoce nieduze, ale pyszne, slodkie i niewlochate, calkowicie odporne na
maczniaka agrestu. nie polecam natomiast Bialego Tryumpha, bo bedziesz
mial maczniaka zamiast owocow. chyba ze lubisz pryskac. porzeczka
czarna-odmiana Titania. porzeczkoagrest mozna sobie darowac.
Dorota

6. Data: 2000-10-16 08:55:23

Temat: Odp: jagodowe - kszaczaste czy pienne
Od: "Basia Kulesz" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik andrzej <c...@p...wp.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8sd76i$qmc$...@n...tpi.pl...
> mam zamiar posadzić kilka krzaków agrestu i porzeczek .
> Proszęo opinię jakie odmiany i formy wybrać?

Agrest wyłącznie pienny, jeśli posadzony w niezłej glebie i intensywnie
cięty co roku, to owocuje super obficie, jeden właśnie wyrzuciłam, bo
zdenerwowały mnie klęski urodzaju. Wbrew opinii Doroty odmiana Biały Triumf
znów tak strasznie nie choruje. A porzeczki - mam pienną białą 'Biała z
Juterbog' i jestem zadowolona. Z tym, że owoców jest znacznie mniej, niż na
krzaku, no i dochodzi podpieranie. Za to nie trzeba się schylać:)

Pozdrawiam, Basia.

7. Data: 2000-10-17 08:13:13

Temat: krzaczaste!
Od: "Piotr Kieraciński" <p...@p...pol.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja w kazdym razie nie mialem pozytywnych doswiadczen z piennymi. Musialem
nieustannie walczyc z odrostami zlotej porzeczki (teraz przenosze ja do
ozdobnej czesci ogrodu), plony byly male. Nawet polecany czerwony Hinnomaki
nie wychodzil jak nalezy. Dlatego podejme probe z krzaczastymi.
pik

8. Data: 2000-10-17 12:44:52

Temat: Odp: krzaczaste!
Od: "Basia Kulesz" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Piotr Kieraciński <p...@p...pol.lublin.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8sh0eb$bab$...@h...man.lublin.pl...
> [...]
Hinnomaki
> nie wychodzil jak nalezy. Dlatego podejme probe z krzaczastymi.

A odrosty były na pniu czy od korzenia? Od korzenia faktycznie trochę bywa,
ale nie wydawało mi eiś to uciążliwe - to nie to, co za płytko posadzona
leszczyna:(

Pozdrawiam, Basia.

cytryna--przesadzac czy nie?
Roze podcinac na jesieni czy na wiosne ?
Palma
RE: u mnie kwitną ...
Nie widzę swoich pytań