Odp: jaka to odmiana Magnolii (Park Oliwski)

1. Data: 2016-03-18 15:33:28

Temat: Odp: jaka to odmiana Magnolii (Park Oliwski)
Od: "Johnny" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> http://s10.flog.pl/media/foto/7156107_kwiaty-gdanski
-park-oliwski.jpg
> (zdaje się że to jest wlaściwe zdjęcie) - krzewy są wysokości troche
> większej niż człowiek
> Rosną w Parku Oliwskim w Gdańsku.
>
> Bardzo chciałabym ustalić, jaka to odmiana. - Czy ktoś umiałby pomóc?

To oczywiście różanecznik, nie magnolia. Co do odmiany to nie wiem, ale
skądinąd taka barwa kwiatów jest chyba najpopularniejsza i najczęściej
spotykana w ogrodach, zatem nie będzie problemu z kupnem odpowiedniej.
Pozatem, zwykle w maju większość szkółek sprzedaje roślinki z pięknymi,
rozwinętymi kwiatostanami więc można kupować takie jakie sobie wymarzyliśmy.

2. Data: 2016-03-19 10:48:28

Temat: Re: jaka to odmiana Magnolii (Park Oliwski)
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 18.03.2016 o 15:33, Johnny pisze:
> [...]
> odpowiedniej. Pozatem, zwykle w maju większość szkółek sprzedaje
> roślinki z pięknymi, rozwinętymi kwiatostanami więc można kupować

Nie wiem, czy tak jest w przypadku różaneczników, ale np. u hortensji na
kolor kwiatów wpływ ma stopień zakwaszenia gleby.

Ewa

3. Data: 2016-03-19 13:21:10

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> Nie wiem, czy tak jest w przypadku różaneczników, ale np. u hortensji
> na kolor kwiatów wpływ ma stopień zakwaszenia gleby.

W przypadku różanieczników też. Ale w tym sensie, że jeśli stopień
zakwaszenia gleby będzie zbyt mały, to drań jeden w ogóle nie pokaże
jaki jest jego ulubiony kolor kwiatów.

--
Jarek

4. Data: 2016-03-19 15:48:24

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W przypadku różanieczników też. Ale w tym sensie, że jeśli stopień
> zakwaszenia gleby będzie zbyt mały, to drań jeden w ogóle nie pokaże
> jaki jest jego ulubiony kolor kwiatów.

Hejka. A od czego podkładki INKARHO?
Pozdrawiam tplerancyjnie Ja...cki

5. Data: 2016-03-19 16:42:54

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Dirko napisał:

> Hejka. A od czego podkładki INKARHO?

Zgaduję, że od podkładania. Drogą dedukcji doszedłem też do tego, że
będąc w maju w szkółce (takiej ogrodniczej, żeby wątpliwości nie było),
daleko łatwiej odróżnić tam różowe kwiecie od dajmy na to liliowego,
niż podkładkę INKARHO od podkładki innej.

Jarek

--
Maleństwo myło sobie pyszczek i łapki w kałuży, gdy tymczasem Kangurzyca
opowiadała każdemu z dumą, że Maleństwo po raz pierwszy myje się własnoręcznie.

6. Data: 2016-03-19 19:29:26

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> będąc w maju w szkółce (takiej ogrodniczej, żeby wątpliwości nie było),
> daleko łatwiej odróżnić tam różowe kwiecie od dajmy na to liliowego,
> niż podkładkę INKARHO od podkładki innej.

Hejka. Masz niewątpliwie rację. Nie mniej jednak w szkółkach, sklepach
czy centrach ogrodniczych, dla osób bardziej rozgarniętych a ponadto tych,
które posiadły sztukę czytania w stopniu conajmniej dostatecznym, rośliny
ozdobne (m.in.rododendrony) wyposaża się w kolorowe etykiety, które
zawierają podstawowe informacje.
Przy okazji w/w rośliny zostają udostępnione daltonistom.
Pozdrawiam znojnie Ja...cki

7. Data: 2016-03-19 20:54:41

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Dirko napisał:

> [...]
> w kolorowe etykiety, które zawierają podstawowe informacje.
> Przy okazji w/w rośliny zostają udostępnione daltonistom.

Wszystko można opisać słowami barwnymi i kwiecistym językiem. Daleko
bardziej to cenię od wyczynów ilustrowanej poligrafii handlowej.
Niejeden dał się temu zwieść -- naoglądał się gdzieś w peryferyjnym
centrum ogrodniczym etykietek z kolorowymi kwiatami, już oczami wyobraźni
widział je wszystkie w swoim ogrodzie. Nakupił cały wór tych korzonków,
cebul, kłącz i nasionek. Ponawsadzał wszystko do ziemi. I czeka. Jeśli
ma trochę szczęścia, to mu w miejscu posadzienia wychynie z ziemi coś
zielonego. Wtedy przychodzi chwila zwątpienia. Czy to aby nie chwast?
Wtedy dalej powównywać roślinki z tym, co wydrukowano na przezornie
zachowanych w szopie ekykietkach. Ufff, chyba jednak nie chwast. Potem
gdzieś w lecie, następuje moment, o którym starożytni Rzymianie pisali
"finis coronat opus". Pojawia sie kwiat. To nic, że tylko jeden. Nic,
że mały, choć ten na obrazku wyglądął jakby miał średnicę talerzyka
deserowego. Ale jest, jest własny, wychowany w znoju. Tu na miejscu.
Od roślinkowego niemowlęctwa aż po pełną kwiatową doskonałość.

Taki ogrodnik sam jest jak kwiat. Zachwycają go kolorowe płatki, a nie
wie, że do dojrzałości droga jeszcze daleka. I kręta. Dla dojrzalego
ogrodnika kwiat nie jest istotny. Najważniejsza jest podkładka. Bez
podkładki nic by się nie stało, co się stało. A z podkładką INKARHO
stać się może jeszcze więcej.

Jarek

--
Pewien kronopio znajduje na polu samotny kwiat. Już, już ma go zerwać, kiedy
przychodzi mu na myśl, że jest to niepotrzebne okrucieństwo, więc klęka obok

8. Data: 2016-03-20 11:22:17

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Najważniejsza jest podkładka. Bez podkładki nic by się nie stało, co się
> stało.
> A z podkładką INKARHO stać się może jeszcze więcej.

Hejka. No, nie przesadzajmy. Nie wszystkie rośliny ozdobne uprawia się
na podkładkach.
Jednak jak widać czy to budzące negatywne skojarzenia samo słowo
podkładka (podkładać się itp.), czy to, że nie docenia się i bagatelizuje
możliwość uprawy rododendronów na podkładkach tolerujących wysokie pH
podłoża nie skłania użytkowników grupy dyskusyjnej do zapoznania się z tym
zagadnieniem.
Pozdrawiam pejoratywnie Ja...cki

9. Data: 2016-03-20 11:56:33

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Dirko napisał:

> Hejka. No, nie przesadzajmy.

Takiego apelu na tej grupie się nie spodziewałem! Zwłaszcza na wiosnę.

--
Jarek

10. Data: 2016-03-20 20:09:58

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Takiego apelu na tej grupie się nie spodziewałem! Zwłaszcza na wiosnę.

Hejka. Jako osoba rozpoznające rośliny po kolorach kwiatów weź ten apel
do siebie bowiem kwitnących roślin się nie przesadza.
Pozdrawiam indywidualnie Ja...cki

Re: Żurawie
Re: Żurawie
Pomidory, odmiany