kontakt z lekarzem

1. Data: 2003-04-08 16:35:03

Temat: kontakt z lekarzem
Od: "Ludwika" <r...@k...va> szukaj wiadomości tego autora

takie troche OT
dzis bylam prywatnie u lekarza. lekarka zdiagnozowala zapalenie oskrzeli i w
5 minut mnie zalatwila lacznie z wypisaniem recepty.
nie zdarzylam nawet zapytac czy moge miec postawione banki.
zadzwonilam wiec po powrocie do domu. pani doktor nie bylo juz wiec chcialam
aby podano mi jej numer komorkowy.
zdecydowana odmowa i oburzenie. blondi zaproponowala abym zadzwonila jutro.

czy maja prawo odmawiac pacjentowi kontaktu z lekarzem? czy to normalna
praktyka na swiecie?

2. Data: 2003-04-08 17:12:53

Temat: Re: kontakt z lekarzem
Od: "pestifer" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ludwika" <r...@k...va> napisał w wiadomości
> [...]
jutro.

> czy maja prawo odmawiac pacjentowi kontaktu z lekarzem? czy to normalna

a moj kolega-chirurg kapal dziecko wieczorem w domu, nagle ... dzwonek do
drzwi, otwiera-pacjent przyszedl sobie na opatrunek
odczytal adres z pieczatki, a ze nastepnego dnia nie pasowalo mu do
przychodni wiec ...
czy to normalna praktyka na swiecie?

3. Data: 2003-04-08 21:15:45

Od: "I.Tichy" <t...@s...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ludwika" <r...@k...va> napisał w wiadomości
> praktyka na swiecie?

zapłać lekarzowi za dyżur całodobowy i dzwon do woli

moge Ci nawet podać numer do siebie, tylko proszę przelewem

Tichy

4. Data: 2003-04-09 05:38:34

Temat: Odp: kontakt z lekarzem
Od: "Wojtek Chmielnicki" <e...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik I.Tichy <t...@s...wp.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b6ve4l$16nf$...@f...acn.pl...

> zapłać lekarzowi za dyżur całodobowy i dzwon do woli
>
> moge Ci nawet podać numer do siebie, tylko proszę przelewem

Biorac pod uwage w tym przypadku wysokie ryzyko wystapienia tzw. syndromu
pacjenta roszczeniowego, proponowalbym, zeby kwota przelewu byla adekwatnie
wysoka.

pzdr
W.

5. Data: 2003-04-09 11:10:37

Od: "I.Tichy" <t...@s...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojtek Chmielnicki" <e...@m...pl> napisał w wiadomości
> Biorac pod uwage w tym przypadku wysokie ryzyko wystapienia tzw. syndromu
> pacjenta roszczeniowego, proponowalbym, zeby kwota przelewu byla
adekwatnie
> wysoka.
o to to
:)

pozdrawiam serdecznie Tichy

--
www.acn.waw.pl/tichy

6. Data: 2003-04-09 15:57:44

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 8 Apr 2003, pestifer wrote:

> a moj kolega-chirurg kapal dziecko wieczorem w domu, nagle ... dzwonek do
> drzwi, otwiera-pacjent przyszedl sobie na opatrunek
> odczytal adres z pieczatki, a ze nastepnego dnia nie pasowalo mu do

w chwili obecnje lekarz nie ma obowiazku pozostawiac ani adresu
ani prywatnego telefonu czy telefonu komorkowego na pieczatce
i jest to sluszne z racji koniecznosci uszanowania pryatnosci lekarza
nie tylko przez pacjentow ale przede wszystkim przed drapieznymi
mediami, ktore jak hieny poszukuja sensacji.

P.
P.S.
chociaz ja na wlasnej pieczatce pozostawilem numer telefonu
komorkowego przez wzglad na pacjentow - nie wiem czy dobrze
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

7. Data: 2003-04-09 18:46:08

Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> czy maja prawo odmawiac pacjentowi kontaktu z lekarzem? czy to normalna

Pani rejestratorka rzeczywiście nie jest upoważniona do podawania osobistego
numeru telefonu lekarza (za takie coś grozi jej nawet utrata pracy). Zrobiła
więc dla Ciebie tyle ile mogła. Numer telefonu powinna była Ci podać pani
doktor, oczywiście gdybyś ją poprosiła. Jeśli jej nie poprosiłaś to na pewno Ci
nie podała, gdyż na ogół lekarze nie oferują swoich numerów "w standardzie". Po
prostu nie przyszło jej do głowy, że mogłabyś jeszcze chcieć się z nią
skontaktować i podzielić się wątpliwościami. Ja jestem zdania, że w
uzasadnionych przypadkach lekarz może podać pacjentowi swój numer telefonu i ja
gdybym przyjmował w przychodni to na pewno bym podawał i to bez
żadnych "przelewów na konto". Ale cóż - ja nie pracuję w przychodni tylko uczę
studentów. A nie każdy pracujący w przychodni (nawet tej prywatnej) jest
ideałem.
W kwestii baniek - uważam, że możesz śmiało mieć je postawione, ponieważ jest
to zabieg, który nie "kłóci się" z żadnym innym leczeniem. Główny jego
mechanizm polega na pobudzaniu odporności organizmu, a to jest we wszelkich
infekcjach dróg oddechowych jak najbardziej korzystne.

8. Data: 2003-04-10 09:16:02

Od: "pestifer" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisal w wiadomosci
.am.torun.pl...

> [...]
> chociaz ja na wlasnej pieczatce pozostawilem numer telefonu
> komorkowego przez wzglad na pacjentow - nie wiem czy dobrze

ja tez, w koncu z tego zyje....

gdzie znalesc kryteria chorob......
Krostka pod skórką.
zawroty glowy