Re: krzewy kwitnące ( trochę długie)

1. Data: 2004-04-20 23:34:45

Temat: Re: krzewy kwitnące ( trochę długie)
Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Mam na Mazurach działkę. Ponieważ nie lubię samej trawy, na środku
> ,,pastwiska" chciałabym posadzic coś ładnego. Wytyczyłam ładnymi dużymi
> kamieniami owal około 5 m na 3 m i w tym miejscu marzą mi się kwitnące
> krzewy. Na razie wiem, że musi być Forsycja ( żółta ). Chciałabym mieć

No to moze jeszcze migdalek trojklapowy, tawuly, jasminowiec wonny, zylistek
i krzewuszki? Tak na poczatek.

Elfir

2. Data: 2004-04-21 06:57:27

Od: "Rafal Wolski" <rafal.wolski@_nie_spamowi_hoga.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jaminowiec to świetny wybór. Kwiat i zapach.
Zobacz sobie:
http://ogrody.agrosan.pl/drzewa-l/jasminowiec/

--
Rafał Wolski
http://www.wolski.com.pl/sklep/ - z wrzosami

3. Data: 2004-04-21 07:57:30

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Rafal Wolski napisał:

> Jaminowiec to świetny wybór. Kwiat i zapach.
> Zobacz sobie:
> http://ogrody.agrosan.pl/drzewa-l/jasminowiec/

A moze jeszcze jakiś lilak i kalina?
Lilaków nie trzeba reklamowac, kaliny natomiast pięknie kwitną, koralowa
ma do tego ozdobne liscie i owoce jesienią.

Pozdrawiam
Marta

4. Data: 2004-04-21 08:00:00

Od: "T.W." <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elfir" <e...@p...fm> napisał w wiadomości

> No to moze jeszcze migdalek trojklapowy

Jeśli Ci nie przeszkadza zestawienie żółtego z różowiutkim :-),
kwitnienie forsycji i migdałka przeważnie się zazębia. Dla mnie to
zestawienie jest niestrawne, natomiast posadziłabym pigwowca, takiego
o ceglastopomarańczowym kolorze kwiatów (z owoców można robić sok,
który jest lepszy do herbaty niż cytryna).

Pozdrawiam
Ewa

5. Data: 2004-04-21 11:11:31

Od: "Rafal Wolski" <r...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Można tez pomysleć o dereniu jadalnym. Ładnie kwitnie i owoce na dereniówke
będą.

--
Rafał Wolski
http://ogrody.agrosan.pl/ - strona pl.rec.ogrody

6. Data: 2004-04-21 12:36:35

Temat: Odp: krzewy kwitnące ( trochę długie)
Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "T.W." <t...@w...pl> napisał w
wiadomości news:c65b02$7pl$2@nemesis.news.tpi.pl...

> ceglastopomarańczowym kolorze kwiatów (z owoców można robić sok,
> który jest lepszy do herbaty niż cytryna).

nie tylko sok, również nalewka
zrobiłam, pozwoliła się wyleżakować i teraz degustuję :-)

pozdrawiam Krycha

7. Data: 2004-04-21 13:09:14

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Marta Góra" <m...@m...pl> wrote in message news:c659h9$7s3$5@korweta.task.gda.pl...

> A moze jeszcze jakiś lilak i kalina?
> Lilaków nie trzeba reklamowac

Ale warto wyjasnic, ze pod ta nazwa kryja sie zwykle bzy :-)

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

8. Data: 2004-04-21 13:22:22

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Michal Misiurewicz napisał:

> Ale warto wyjasnic, ze pod ta nazwa kryja sie zwykle bzy :-)

Mogę wyjaśnić, tylko kiedyś zostałam zrugana za nazwanie lilaka bzem:-)
Może tak: Syringa (lilak, nazywany potocznie bzem) i Sambucus (bez):-)))

Fakt niezaprzeczalny - ani jedych ani drugich nie umiem się u siebie juz
doliczyć.

Pozdrawiam
Marta

9. Data: 2004-04-21 13:47:34

Od: "magda" <mag-l@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Może tak: Syringa (lilak, nazywany potocznie bzem) i Sambucus (bez):-)))
>
> Fakt niezaprzeczalny - ani jedych ani drugich nie umiem się u siebie juz

Marta a mozesz napisac czy takie metrowe maluchy beda kwitly czy jeszcze
nie?
Magda
Ps ostatnio jak pisalysmy o lilakach, to sie pomylilam :-)
Mam trzy odmiany, a nie jedna. Charles Joly, Belle de Nancy i Ludwig Spaeth
:-)

10. Data: 2004-04-21 14:56:41

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Marta Góra" <m...@m...pl> wrote in message news:c65sie$egi$1@korweta.task.gda.pl...

> Mogę wyjaśnić, tylko kiedyś zostałam zrugana za nazwanie lilaka bzem:-)

Ja sie takiego rugania nie boje. To, ze ktos od ustalania oficjalnych nazw
wymyslil, ze trzeba nazwac lilakiem rosline, ktora cala Polska nazywa
bzem (a na Ukrainie to buzok), nie bardzo mnie rusza. Rownie dobrze mozna
nazywac sznur do zelazka przylaczaczem dwustronnie odlaczanym do
pracy goracej (autentyczne!).

Pozdrowienia,
Michal

--