mahonia

1. Data: 2002-02-18 08:33:53

Temat: mahonia
Od: basia <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

problem..
Wczoraj bedac na dzialce zobaczylam, ze liscie mojej mahonii zbrazowialy
i schna..
Posadzilam ja na jesienia i cala zime byla zywa zielono-mahoniowa. Teraz
cos sie stalo.
Prosze o rade.
Pozdrawiam
basia

2. Data: 2002-02-18 10:47:26

Temat: Odp: mahonia
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "basia" <s...@w...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
> i schna..
> Posadzilam ja na jesienia i cala zime byla zywa zielono-mahoniowa. Teraz

W jakim miejscu masz mahonie na dzialce? Czy ma wietrznie, slonecznie i jak
z wilgotnoscia? Przy duzych mrozach - szczególnie "suchych" bezsnieznych, te
objawy, jakie opisujesz, sa normalne. W wyjatkowo dobrym zacisznym kaciku
liscie faktycznie zostaja zielone przez zime. Jesli tylko nie przesuszyla
sie - a nie sadze, bo sniegu bylo duzo - to ladnie odbije wiosna.
Ewentualnie, jesli to juz duzy krzak, a ogolocenie bedzie Cie razic, to
mozna troche przyciac.

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2002-02-18 11:04:31

Temat: Re: mahonia
Od: <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Pozdrawiam, Basia.
>
> Radziłbym podlewać tę mahonie i to dużo - jeżeli bywasz na tej działce tylko
czasem to dobrze jest rozsypać warstwe kory wokół bryły korzeniowej. Roslina
rosnąca dopiero od jesieni ma nierozbudowany system korzeniowy i co za tym
idzie miejsze możliwosci pobierania wody - liście które brązowieją przeschły
zima a teraz to się ujawnia.
Pozdrawiam Jack.

4. Data: 2002-02-19 08:26:03

Od: basia <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

dzieki dziewczyny :)

Pozdrawiam serdecznie
basia

Iglaki
znowu o dracenie
Podloze glinne - uzyc torfu, czy czarnoziemi?
zwykla szyba czy szklo zespolone
tak sie przygladam