na głowę (chyba upadłem)

1. Data: 2003-06-17 11:17:58

Temat: na głowę (chyba upadłem)
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Na głowę chyba upadłem kiedyś kształtując krzewy winorosli według
książkowych zalecen. Te rózne wymyslne Guyoty, Casenevy, Royaty, Mosery...
Wszystko bylo dobre gdy zimy były lekkie.
Po tej zimie ( -29) okazalo się, że co bym nie kombinował to i tak większość
dorosłych krzewów musiałem zredukowac do formy "na głowę". Bo powyżej śniegu
pąki przemarzły i pozostała tylko duża ilość bezużytecznego starego drewna -
do wycięcia. Rośliny zaś owszem, poodbijały nowymi latoroślami, ale nisko, z
pni.
I jak do tej pory nie miałem ani jednego krzewu ciętego "na głowę" no to
teraz mam.
I tym doświadczeniem sie z Wami dzielę.
Pozdrawiam :-)
Janusz

2. Data: 2003-06-17 12:02:05

Temat: Re: na głowę (chyba upadłem)
Od: "Jacek Duma" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Janusz Czapski" <j...@t...pl> wrote in message
> [...]
> pni.
> I jak do tej pory nie miałem ani jednego krzewu ciętego "na głowę" no to

A co by Ci dalo ciecie na glowe w tym przypadku ?

JD

3. Data: 2003-06-17 12:12:48

Temat: Odp: na głowę (chyba upadłem)
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jacek Duma <j...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bcn00t$m0m$...@n...onet.pl...

> A co by Ci dalo ciecie na glowe w tym przypadku ?

Na niskim pniu, 20-30 cm, łozy móglbym położyć na ziemi i bylyby pod
sniegiem. I po problemie.
Pozdrawiam ;-)
Janusz

4. Data: 2003-06-17 12:16:46

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Piotr Kieraciński <p...@f...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bcn0kj$s4s$...@n...lublin.pl...

> Takiego mrozu u mnie nie bylo, a -20 to bylo moze raz i tylko przez
chwile > nad ranem.
Bo masz szczęście być 50 km na południe i ze 20 na zachód :-)
Pozdrawiam ;-)
Janusz

5. Data: 2003-06-17 12:21:17

Od: "Piotr Kieraciński" <p...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Na głowę chyba upadłem kiedyś kształtując >krzewy winorosli według
> książkowych zalecen. Te rózne wymyslne >Guyoty, Casenevy, Royaty,
Ja bym chcial umiec tak ksztaltowac, moze wiecej bym zmiescil na moich
"winnych" scianach?
> Wszystko bylo dobre gdy zimy były lekkie.
Zima byla tego roku lekka, tylko dosc dluga. A najgorsze, ze po prawie 2
tyg. sporego ciepla w marcu (sporo ponad 10 C) spadl snieg i przyszedl
mroz - to byl problem tej zimy.
> [...]
nad ranem.
>okazalo się, że większość
> dorosłych krzewów musiałem zredukowac do >formy "na głowę". Bo powyżej
U mnie najslabiej przetrwala Iza , ale juz odbija i to calkiem szybko.
pozdr.
pik

6. Data: 2003-06-17 12:42:40

Od: "Agent 0700" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czyli jednak przykrywać?
Jacek

7. Data: 2003-06-17 14:27:08

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Po tej zimie ( -29) okazalo się, że co bym nie kombinował to i tak większość
> dorosłych krzewów musiałem zredukowac do formy "na głowę".

Na te, na ktora kiedys upadles? :-)))

A na serio, co to jest forma "na glowe"?

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

8. Data: 2003-06-17 15:04:13

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:0zFHa.193485$V...@t...neo.rr.com.
..

> Na te, na ktora kiedys upadles? :-)))

Chyba. :-))

> A na serio, co to jest forma "na glowe"?

Niski pień z sęczkami ( bez wieloletnich ramion) , z których wyrastają
latorośle.
Pozdrawiam :-)
Janusz

9. Data: 2003-06-17 22:35:24

Od: "Moon" <p...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Czapski <j...@t...pl> wrote:
> Użytkownik Jacek Duma <j...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
> dyskusyjnych napisał:bcn00t$m0m$...@n...onet.pl...

> Na niskim pniu, 20-30 cm, łozy móglbym położyć na ziemi i bylyby pod
> sniegiem. I po problemie.

No właśnie, ja zawsze tak robiłem. A od 2-3 lat zacząłem pozostawiać
dłuższe, co najmniej metrowe "pniaczki". No i w tym roku szlag je trafił i
wracamy do punktu wyjścia:)
Nie ma się co oszukiwać, Pogórze to nie Toskania:)
Moon

10. Data: 2003-06-18 08:22:08

Temat: Re: Odp: na głowę (chyba upadłem)
Od: Darek Pakosz <d...@t...uhc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 17 Jun 2003, Janusz Czapski wrote:

> [...]
> dyskusyjnych napisał:bcn00t$m0m$...@n...onet.pl...

> Na niskim pniu, 20-30 cm, łozy móglbym położyć na ziemi i bylyby pod
Nie kombinuj juz lepiej Januszu.
Jesli na tej glowie zostawisz lozy, ktore polozysz na ziemi to to juz
niestety nie bedzie glowa. Chyba, ze marza Ci sie zarosniete krzaczory ala
hipis;-)

Pozdr.

D.P.

cięcie papryki