Re: nasiona ciemiernika

1. Data: 2000-06-02 09:30:03

Temat: Re: nasiona ciemiernika
Od: w...@p...pl ("Lesław Wojewodzic") szukaj wiadomości tego autora

Basia napisała :
> [...]

Tak białe ( pomimo, że w nazwie jest negra - to od korzeni)
Nasion jeszcze nie mam bo torebki nasienne w kwitnących jeszcze kwiatach
są niedojrzałe - zielone. Jeżeli nie przegapię to zbiorę nasiona.
Masz jakieś doświadczenia z wysiewaniem ciemiernika?
Lesław

2. Data: 2000-06-05 08:26:04

Temat: Odp: nasiona ciemiernika
Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lesław Wojewodzic" <w...@p...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:C...@g...prokom.pl...
> [...]
> są niedojrzałe - zielone. Jeżeli nie przegapię to zbiorę nasiona.
> Masz jakieś doświadczenia z wysiewaniem ciemiernika?

Doświadczenie mam tylko z cuchnącym. Natomiast z teorii wiem, że nasiona
ciemiernika białego trzeba wysiewać jak najszybciej po zbiorach, gdyż szybko
tracą zolność kiełkowania. I najprawdopodobniej wymagają stratyfikacji.
Wydaje mi się, że najrozsądniej będzie wysiać na zewnątrz. Może Bigusław coś
podpowie?

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2000-06-06 04:44:00

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> napisał w wiadomości
> Doświadczenie mam tylko z cuchnącym.

To coś, jak Jerzy z latrynami?
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

--
Wysoka jakość, niskie ceny - http://rubikon.pl

4. Data: 2000-06-06 08:10:39

Od: p...@n...com.pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Nasiona roslin zielnych takich jak ciemiernik(Helleborus) sa rozne i zwykle
pozostaja w stanie spoczynku przez dluzszy okres. Jesli maja twarda lupine
nasienna to trzeba oslabic ja poprzez skaryfikacje lub po prostu przez
moczenie przed wysiewem.
Jak przerwac spoczynek?
Duze twarde nasiona nacinac ostrym nozem,mniejsze wytrzasa sie w sloiku z
papierem sciernym lub ostrym zwirem.
Pozdrawiam,Boguslaw.

5. Data: 2000-06-07 09:58:27

Od: "Jerzy" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To coś, jak Jerzy z latrynami?
nie latrynami tylko śmierdzielami i zatruwaczami oraz zanieczyszczaczami
tudzież upadkiem kultury itd., itp.
pozdr jerz

6. Data: 2000-06-07 10:13:41

Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krzysztof Marusiński <o...@t...jest.to> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8hkiul$1of$...@a...webcorp.com.pl...

> To coś, jak Jerzy z latrynami?

Ale przyznasz, że ciemiernik jednak ładniej wygląda? :) I nie problemu z
czyszczeniem.

Pozdrawiam, Basia.

7. Data: 2000-06-07 10:16:04

Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jerzy <j...@p...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8hl6be$ekn$...@s...icm.edu.pl...
> nie latrynami tylko śmierdzielami i zatruwaczami oraz zanieczyszczaczami
> tudzież upadkiem kultury itd., itp.

Ciekawe, jak rozumiesz ten upadek kultury - czy chodzi Ci tylko o słowo
mówione, czy również o pisane?

Zainteresowana, Basia.

8. Data: 2000-06-07 10:35:44

Od: "Jerzy" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ciekawe, jak rozumiesz ten upadek kultury - czy chodzi Ci tylko o słowo
> mówione, czy również o pisane?
> Zainteresowana, Basia.
o treść;
pozdr jerz

9. Data: 2000-06-08 05:01:41

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

> Ale przyznasz, że ciemiernik jednak ładniej wygląda? :) I nie problemu z
> czyszczeniem.

Przyznam. Pewnym kompromisem może być obsadzenie latryn ciemiernikami.
Chociaż może to upokarzające dla tych pięknych roślin?
--
:-) http://ogrod.to.jest.to
--

--
Przyznajemy się do niskich cen - http://rubikon.pl

10. Data: 2000-06-08 09:13:25

Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krzysztof Marusiński <o...@t...jest.to> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8hnbd5$ega$...@a...webcorp.com.pl...

> Użytkownik "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> napisał w wiadomości

> Przyznam. Pewnym kompromisem może być obsadzenie latryn ciemiernikami.
> Chociaż może to upokarzające dla tych pięknych roślin?

Upokarzające może nie, ale chyba latryny nie zasłonisz. No i jakoś nie
wyobrażam sobie podziwiania przez wycieczkę z prowincji ciemierników
rosnących tuż przy latrynie:)

Pozdrawiam, Basia.

co robia z trawa?
Zen-Sschenia
RE: Cos na skarpy
Latryny - jak to robią harcerze
Sadzonki ligustru gdzie kupic kolo Katowic - wie ktos