nauka przy muzyce...powaznej

1. Data: 2003-02-07 16:52:32

Temat: nauka przy muzyce...powaznej
Od: "izusek" <I...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Gdzies czytalam czy slyszalam, ze jak czlowiek sie uczy, czy czyta przy
muzyce powaznej, to lepiej mu mozg pracuje ;P. No cos w tym stylu mialo byc.
Tak samo ma byc, ze jak dla malych dzieci bedzie puszczalo sie Mozarta, to
podwyzszy sie ich IQ ;). Co o tym sadzicie?

pozdrowka
Iza

1. Data: 2003-02-07 18:15:20

Temat: Re: nauka przy muzyce...powaznej
Od: "Cassandra" <r...@a...mail> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Tak samo ma byc, ze jak dla malych dzieci bedzie puszczalo sie Mozarta, to
> podwyzszy sie ich IQ ;). Co o tym sadzicie?

Tak, muzyka taka jest z czestotliwoscia fali alfa najczesciej barokowa jest
dobra, mam nawet spis plyt ktore przyspieszaja zapamietywanie (barokowa) i
pare ksiazek na ten temat, teraz nie mam jak sie rozpisac na ten temat,
Pozdrawiam.

1. Data: 2003-02-07 18:19:40

Od: Daga <z...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cassandra pisze w news:b20sqj$jkd$1@szmaragd.futuro.pl

> [...]
> pare ksiazek na ten temat, teraz nie mam jak sie rozpisac na ten temat,

Właśnie takiego spisu i takiej literatury poszukuję. Gdybyś mogła
wklepać, to byłabym Ci baaardzo dźwięczna. :-D

--
Pozdrowieństwa,
Daga

1. Data: 2003-02-07 18:20:04

Temat: Odp: nauka przy muzyce...powaznej
Od: "patrycja" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

izusek:
> [...]
> Tak samo ma byc, ze jak dla malych dzieci bedzie puszczalo sie Mozarta, to
> podwyzszy sie ich IQ ;). Co o tym sadzicie?

o IQ nie mogę nic powiedzieć (poza tym że wydaje mi się to.. abstrakcyjne)
ale co do muzyki podczas nauki to generalnie chodzi o to że mamy 2 półkule
(wow ;) prawa /pomysły, twórcza interpretacja/ odpowiada za co innego a lewa
/analityczno-logiczna/ za co innego i przeważnie człowiek zaniedbuje jedną
(przeważnie prawą) no a wiadomo że mózg lepiej pracuje gdy jest
wykorzystywany w całości. no więc ucząc się przedmiotów ścisłych korzystasz
z lewej półkuli, wtedy wrzucasz muzykę BAROKOWĄ (Vivaldi itp.) co pobudza
prawą półkulę i w ten o to prosty i przyjemny sposób używasz całego mózgu
:]]]]]]]
przyjemnego korzystania z prawej półkuli ;)))))
--
"zanim z czegoś zrezygnujesz - uśmiechnij się do słonecznika"
patrycja.

1. Data: 2003-02-07 18:50:33

Od: "izusek" <I...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "patrycja" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> :]]]]]]]
> przyjemnego korzystania z prawej półkuli ;)))))

Aha, czyli juz wiem o co chodzi. To teraz jeszcze pogrzebie w necie i
poszukam plyt z muzyka barokowa :)))

Iza

1. Data: 2003-02-07 19:18:41

Od: "izusek" <I...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> a KaZaA? na pewno masz ten program a tak jest zwyczajnie szybciej.. wiem
bo
> sama ściągałam tak barokową :]]
>
> --
mam, mam. Tylko nie wiem co sciagac bo sie na barokach nie znam :P.

Iza

1. Data: 2003-02-07 19:58:41

Od: Paweł Niezbecki <t...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

izusek <I...@p...onet.pl>

> Aha, czyli juz wiem o co chodzi. To teraz jeszcze pogrzebie w necie i
> poszukam plyt z muzyka barokowa :)))

Jeśli tak, to polecam barok francuski, zwłaszcza Marca-Antoine'a
Charpentiera :)

P.

1. Data: 2003-02-07 19:59:42

Od: "patrycja" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

izusek :

1. Data: 2003-02-07 20:50:24

Od: "PowerBox" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> prawą półkulę i w ten o to prosty i przyjemny sposób używasz całego mózgu

- z tego co ja kojarzę, to praca obu półkul mózgowych (whole brain learning)
polega na tym, że np wzór matematyczny zapamiętujemy sobie jako
obrazek/historyjkę, albo śpiewany wierszyk (czyli piosenka :-) To angażuje
angażuje zasoby obu półkuli. Wszystko łatwiej się odbywa, gdy mózg zwiększa
udział fal alfa - na co może wpływać słuchanie odpowiednich dźwięków.

1. Data: 2003-02-07 20:58:43

Od: "patrycja" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

PowerBox :
> [...]
zwiększa
> udział fal alfa - na co może wpływać słuchanie odpowiednich dźwięków.

no z tego co ja wiem.. to też :] ale tu padło pytanie o muzykę.. no więc
powiedziałam. ja wiem że odpowiednia muzyka potrafi wprawić umysł w stan
czujności i koncentracji /co jest niezbędne to szybkiego i skutecznego
uczenia się/ poza tym sprawia że:
-obniża się puls i ciśnienie krwi
-zwalniają się fale mózgowe
-relaksują się mięśnie

Bułgarski uczony stwierdził ze najlepsza do nauki jest muzyka Bacha,
Haendela i Vivaldiego. (ale ważne jest żeby muzyka leciała cicho.. inaczej
może tylko rozpraszać,,. powinna być tylko drugoplanowym dodatkiem)

nie należę do wielkich uczonych tego świata i nie odważyłabym się bronić
własnego widzimisię ale to.. są wiadomości książkowe :]]]]]]]

--
"zanim z czegoś zrezygnujesz - uśmiechnij się do słonecznika"
patrycja.

Relacje miedzyludzikie a...kolor oczu (nie bijcie ;))
sztuka negocjacji
Pytanie
OFIARY FREUDA