pare pytan z Norwegii

1. Data: 2000-01-18 13:20:00

Temat: pare pytan z Norwegii
Od: "Magda" <p...@o...no> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich milosnikow ogrodow
Jestem nowa na liscie ,mieszkam w Norwegii na poludniu ,gdzie klimat mamy
wprawdzie chlodniejszy niz w PL ale i tak umiarkowany .Na scianie domu
chcialabym zawiesic doniczki z kwiatami ,ktorym nie przeszkadza porywisty
chlodny wiatr.Probowalam zawiesic takie kwiaty jak petunia,dzwonek karpacki
i lobelia ,efekt zalosny!Czy wiecie jakie kwiaty sa na tyle "mocne" aby
przetrwac w takich warunkach na scianie domu?
I jeszcze jedno pytanie:czym najlepiej nawozic wrzosy ,kiedy i w ktorym
miejscu przycinac,co zrobic aby co roku pieknie kwitly?
pozdrawiam Magda Hellsten

1. Data: 2000-01-18 16:15:09

Temat: Re: pare pytan z Norwegii
Od: d...@n...gov.pl (Dorota Nowicka) szukaj wiadomości tego autora

Czesc Magda, witaj. porywistego wiatru chyba nic nie zniesie. chyba ze
rojniki, ale one nie bardzo nadaja sie na rosliny wiszace. bo nie
zwisaja...
wrzosy nawozic nawozem dla roslin wrzosowatych, czyli kwasnym. wszedzie
teraz takich nawozow pelno, bo rosliny wrzosowate sa popularne.
przycinac wiosna (kwiecien w polskich warunkach, u ciebie moze troche
pozniej, tego nie wiem). przycinac pod kwiatostanem. znaczy obcinac to
co przekwitlo. beda kwitly na mur.
Pozdrawiam, Dorota

--
Newsy przez www ? Sprawdz http://www.newsgate.pl

1. Data: 2000-01-18 20:15:09

Od: "Piotr Siciarski" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Czy wiecie jakie kwiaty sa na tyle "mocne" aby
>przetrwac w takich warunkach na scianie domu?

Ciekawe jak by wyglądał jałowiec lekko przewieszający się przez donice
(np.j.h."Wiltonii")?
p...@r...pl

1. Data: 2000-01-19 09:47:30

Temat: Odp: pare pytan z Norwegii
Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dorota Nowicka <d...@n...gov.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9...@g...newsgate.pl...
> przycinac wiosna (kwiecien w polskich warunkach, u ciebie moze troche
> pozniej, tego nie wiem). przycinac pod kwiatostanem. znaczy obcinac to
> co przekwitlo.

Przed przycinaniem, proponuję abyś sprawdziła czy masz tylko wrzosy.
Jeżeli także wrzośce to proponuje nieco zmodyfikować sposób podany powyżej.
Przycinaj rosliny bezposrednio po przekwitnięciu za wyjatkiem jesieni i
oczywiście zimy. Nie stosuj przycinania indywidualnego dla każdej gałązki
tylko srednio dla calego krzaczka. Takie traktowanie spowoduje odpowiednio
zwarte ukształtowanie rosliny oraz w istotny sposób zagęsci ją.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

1. Data: 2000-01-19 09:53:38

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Magda <p...@o...no> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:PQZg4.6466$i...@n...online.no...
> Witam wszystkich milosnikow ogrodow
> Jestem nowa na liscie ,mieszkam w Norwegii na poludniu ,gdzie klimat mamy
> wprawdzie chlodniejszy niz w PL ale i tak umiarkowany .

Średnio rzecz ujmując. Na południowo-zachodnich wybrzeżach rosną rośliny
które u nas np. na Mazurach nie zimują.
Tamtejszy klimat można porównywać do angielskiego.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

1. Data: 2000-01-19 11:25:21

Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Wrzosy najlepiej nawozic takimi nawozami jak Osmocote lub Muliticote.
Powinny byc bez problemu do dostania w Norwegii. Nawozisz je na wiosne.
Pozniej juz nie.
Przycinac nalezy co wiosne. Obcinac przekwitle czesci pedow. Wiecej na temat
wrzosow mozesz znalezc na http://www.wolski.com.pl

--
Pozdrawiam.
Rafal Wolski

1. Data: 2000-01-20 10:22:25

Temat: SV: pare pytan z Norwegii
Od: "Magda" <p...@o...no> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Marusiński <o...@t...jest.to> skrev i
meldingsnyheter:866821$c87$...@a...webcorp.com.pl
> [...]

> tylko srednio dla calego krzaczka. Takie traktowanie spowoduje odpowiednio
> zwarte ukształtowanie rosliny oraz w istotny sposób zagęsci ją.

Musze sie przyznac ,ze za namowa pewnego norwega przycielam wrzosy (kazda
galazke) na jesien,formujac okragle kepki.Nie wiem w tym wypadku czego moge
sie spodziewac tego roku.W tamtym roku w ogole nie przycinalam i wrzosy na
jesien wygladaly bardzo kiepsko.Najlepiej wygladaja dzikie wrzosy ,ktore
wykopalam z rozleglego wrzosowiska ,zas kupione w szkolce prawie w ogole nie
zakwitly...coz uczymy sie na bledach.Dziekuje wszystkim za dobre rady.
Magda

1. Data: 2000-01-20 14:03:58

Od: "basia" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Piotr Siciarski <s...@f...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:862o5p$uts$...@a...webcorp.com.pl...

> Ciekawe jak by wyglądał jałowiec lekko przewieszający się przez donice
> (np.j.h."Wiltonii

Albo odmiany bluszczu w kolorkach?

Basia.

1. Data: 2000-01-20 14:43:00

Od: "Majka" <m...@z...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik basia <b...@p...gliwice.pl> w wiadomości do grup >
Użytkownik Piotr Siciarski <s...@f...onet.pl> w wiadomości do grup

Będąc w Norwegii widziałam, że bardzo popularna na ścianach domów jest
hortensja pnąca ( i bujnie rośnie ). Właśnie tam, a nie w Polsce czy w
Europie Zachodniej podziwiałam pięknie kwitnące rośliny. Widocznie są
odporne na tamtejsze wiatry i surowszy klimat.
PozdrawiaM.
Majka

1. Data: 2000-01-20 14:48:08

Temat: Odp: pare pytan z Norwegii- cd
Od: "Majka" <m...@z...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Majka <m...@z...szczecin.pl> w wiadomości do grup > Użytkownik
> [...]

> Europie Zachodniej podziwiałam pięknie kwitnące rośliny. Widocznie są
> odporne na tamtejsze wiatry i surowszy klimat.

Oczywiście hortensje rosły w gruncie przy ścianie domu, a nie w
doniczkach.:-))
Majka

Re: Drzewa
Oczko wodna na skarpie.